Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 gutten vår skal snart begynne med grøt og han er allergisk mot kumelkprotein. han er veldig allergisk og vi holdt på å miste han når han var bare 4uker. vi skal snakke med en ernæringsfysiolog men det er enda en stud til. det jeg er redd for er at han skal være allergisk mot andre ting som feks gluten eller egg.. er det ikke ofte det følger hverandre? vi har veldig lang tid til sykehuset og jeg er enda vettskremt etter det vi har vært igjennom. jeg tør ikke å gi han noe uten at jeg har snakket med ernæringsfysiologen eller lege. men lurte på hvordan dere gjorde det når dere begynte med grøt? håper noen vil svare meg
Lille`mor & lillebøll Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 sinlac er i hvertfall glutenfri. Gutten vår har også melkeallergi. Vi begynte forsiktig..han har ikke reagert ennå,så dette ser bra ut:=) er du usikker snakk med legen din. det er ikke sikkert han reagerer på noe mere men skjønner du er nervøs. Men d må bare prøve deg frem... Kan ikke holde barn vekk fra alt som er allergifremkallende. Lykke tili hvertfall:=)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Jenta mi på 5 mnd har melkeallergi av ett eller annet slag. Tenker som deg, nervøs for å begynne med andre ting. Hun får Sinlac sin grøt som er uten kumelk, og det har gått fint. Skal til utredning på sykehus etterhvert.
CEVi Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Min datter hadde først eggallergi 6+ og fikk senere melk allergi 3+ og ble grinete av Hvete. Det er ikke gitt at gutten din får flere men enkelte er mer utsatt enn andre. Fordelen med at de får det så tidlig er at de fleste vokser det av seg. Min har vokst av seg melk og hvete allergiene, og hadde ved siste kontroll 3+ på egg. For alt det jeg vet kan hun ha vokst av seg den også, fikk ikke med oss siste kontroll.
cocochin med to små Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 her er det egg- og melkeallergi, han får eksem av dette. Sinlac er blitt brukt her i gården siden 4 mnds alder, i tillegg skal det ikke være melk i mais- og risgrøten fra nestle - usikker på om det "kan forekomme spor" eller ikke. og nå også en grøt fra 8 mnd og oppover fra Nestle som heter kornblanding eple og banan, den er uten melk - men det kan forekomme spor, vet ikke hvordan det blir i ditt tilfelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå