To barns mor og 75-modell. Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Hei! litt frustrert her. tatt graviditetstest og jeg er gravid. Enda jeg har på p piller og ammer. Har en baby på seks månder. Legen min har ferie og jeg har tusen spørsmål. Kan noen hjelpe meg? Er det skadelig for fosteret at jeg har brukt zarazett? Kan jeg amme? Hvor lenge? Noen som har erfaring med å ha barn så tett? Jeg har en sønn på 9 år også. så min nr. 3. Må si jeg gruer meg veldig. Har ikke anelse på hvor langt jeg er på vei. Noen råd?
Fire småtroll Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Heisann! Jeg er i samme situasjon som deg, bare at jenta mi er snart 14 mnd så det blir ikke så tett. Jeg aner heller ikke hvor langt jeg er på vei, og det kan ta tid å finne ut gjennom en fastlege som er på ferie og et sykehus med ferieavvikling, så jeg tok gule sider fatt og ringte gynekologene jeg. Kunne få time med en gang, de tar innvendig UL og sjekker hvor langt jeg er på vei. Jeg valgte å vente 2 uker, da er jeg helt sikkert mer enn 6 uker på vei og de kan se hjertet slå... Du kan bare amme, helt i orden det, du kan amme helt til neste blir født og så amme begge om du vil (tandem-amming), bare pass på å få i deg nok væske og sunn mat, mange som skal leve av deg og kroppen din nå. Sjokket har ikke helt lagt seg her heller, blir fjerdemann for oss, så nå titter vi på nye biler ;-) Ser litt skrekkblandet på å gå svanger en gang til, er litt for kort tid siden sist, husker godt hvor slitsomt det er. Men har begynt glede meg til babyen kommer, det blir sikkert kjempefint! Er forresten aldri registrert noen skader på fosteret ved bruk av pilla, mange før deg som har blitt gravid på Zeracette, men de anbefaler å slutte med en gang du oppdager at du er gravid. Lykke til!
To barns mor og 75-modell. Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2008 Heisann igjen! Tusen takk for svar. Godt det er flere i samme situasjon. Kan jeg spørre deg om hvor du kunne få time på dagen? I morgen skal jeg ringe rundt og håper å komme inn på dagen. Har hatt mensen en gang etter fødsel og trodde jeg mistet den pga. av p-piller. Det er tre månder siden. Syns jeg ser antydning til mage. Spørs om jeg ikke er tre månder. Vet ikke helt. He he, ikke helt klar i hodet;-).
Fire småtroll Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Bor i en liten by på sørlandet jeg, og fant 5 gynekologer på gule sider. To av dem hadde ferie, men de tre andre kunne gi meg time samme uke. Noen av dem driver privat praksis da, og det kostet 500 kroner, så jeg valgte en som ikke var privat, da er svangerskapsomsorg gratis. Men hadde det det ikke vært mulig å få time der hadde jeg gladelig betalt for å få en UL, er kjempenysgjerrig på hvor langt jeg er på vei. Har ikke hatt mensen etter forrige fødsel, men jeg hadde en liten blødning da jeg sluttet amme ved pinsetider (er vel ca 8 uker siden) og ingenting siden. Kan ha skjedd når som helst etter det...
Nei! Ikke en til! Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Hei jenter. Virker som jeg kan kaste meg på denne. Vi skulle ikke ha flere barn og minstejenta vår er 8 mnd, men i dag har jeg testet positivt etter å ha ventet på mensen i noen dager for mye. Tre tester med svakt positivt, så det betyr vel svangerskap det. Det blir mitt niende barn i magen, jeg har nemlig mistet mange ganger. I tillegg til våre felles to (eldste er snart 4) har jeg en bonusgutt på 13. Er IKKE klar for svangerskap og fødsel og ny barselpermisjon, men abort er vel uaktuelt nå. Jeg har ikke sagt noe til mannen min enda. "Hoppe av i svingen". Hah!
Fire småtroll Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 He, he, hei på deg Hypatia! Vi hadde en pause fra pillene som jeg ikke tåler så godt, og har også hoppet-av-i-svingen i påvente av annen prevansjon. Gikk ikke to mnd engang før jeg var gravid gitt ;-) Kan ikke akkurat anbefale den... Mannen min tok det veldig bra, mye bedre enn forventet.. " Er du gravid igjen, det var da som faan!" Og det kom fra en mann som nesten aldri banner. Men jeg fikk kos og klem, dette skulle nok gå bra, og et par timer etterpå forkynte han jammen meg at han gledet seg. Han som for en liten stund siden var helt sikker på at han ikke ønsket flere barn... Nå gleder jeg meg også, selv om jeg ser litt med skrekk og gru frem mot et laaaangt svangerskap, men det skal vel gå. Kan jo ikke forvente annet heller, når en veit en er fruktbar og egentlig ikke bruker noen form for prevansjon, vi veit jo alle hvor (u)sikkert det er å hoppe-av ;-)
Nei! Ikke en til! Skrevet 11. juli 2008 #7 Skrevet 11. juli 2008 Hypatia her som har byttet nick! Jeg merker at jeg fremdeles ikke har akseptert dette helt. Må si følelsen nå er veldig annerledes enn den har vært i foregående svangerskap. Jeg klarer ikke å glede meg over dette ennå. Vi reiser på ferie på mandag og jeg er fortsatt mer deppa over at jeg ikke kan drikke vin og ta en festrøyk enn jeg er glad for at jeg skal få barn. Og dette er jo bagateller! Når jeg først skal bekymre meg så burde jeg bekymre meg for at vi ikke har plass i hus og bil til et barn til!! I stedet tenker jeg på at nei nei, nå blir jeg tjukk og stygg igjen og ikke kan jeg gjøre noe som er moro, jeneturen til København i januar blir sikkert avlyst for min del og jeg kommer ikke til å komme inn i kjolen min når jeg skal være forlover til våren. Og jeg har nettopp blitt oppgradert på jobben (mens jeg er i svangerskapspermisjon, for det er jeg jo fremdeles) og har gledet meg sånn til å komme tilbake til jobb, for det blir så kjedelig å gå hjemme, og jeg savner stimuli. Nå blir det en kjapp tur innom jobb på vinteren for så å gå hjemme på nytt igjen. HVIS det går bra. HVIS dette ikke blir en av mine mange aborter. Hjelp meg jenter, jeg trenger å føle at dette kan være noe posiitivt!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå