Gå til innhold

min fødselshistorie - 26.juni ble vi igangsatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig, 12 dager på overtid ble jeg innlagt på sykehuset for igangsetting. Kl. 8 26.juni var det tid for kontroll av bebisen i magen - en UL ble tatt. Alt sto bra til. Kl.9 kom jordmora inn for å sjekke modning, noe som ikke var igang, så inn i livmorhalsen ble det satt inn en modningskapsel. Måtte ligge til sengs en time før jeg kunne opp igjen. Så var det bare å vente å se om der skjedde noe innen 6 timer. Siden sambo var på jobb, var min tante med på sykehuset. Kl. 12 begynte så smått riene å komme. Og ble satt på ctg, og der ble det reg. noen fjell med rier. Flott!! gledet meg ikke helt enda siden jeg har hvert igjennom perioder med maserier.

Men det ble bare mer og mer iløpet av timene som gikk, og kl.15 kom jordmora som satte kapselen inn for å sjekke forholdene før hun gikk av skift....og evt. om jeg trengte en kapsel til. Nei, det trengte vi ikke. Jeg hadde 3 cm åpning og det var blitt mykt. Så var det bare å vente da, og ble satt på ny ctg, som gav flere fjell...og nå måtte jeg puste meg godt igjennom hver rie - kl. 17. Endelig tenkte jeg, nå er vi igang. Ble så sjekket, og hadde 5cm åpning. Ble så flyttet over til et annet rom nærmere personalet. Fikk ikke forløsningsrom siden de var opptatt med 1. gangsfødende. Ble nå spurt om jeg ville ha lystgass - nei, det ville jeg ikke. Var jo med enda. Forlanget prekestol siden det var bedre å stå. Noe jordmora likte, siden bebisen faller raskere ned i bekkene.

SÅ!!! Ble riene drit vonde, kjente det reiv å sleit der nede. Ved neste sjekk kl. 18:45 var der bare 6cm åpning, og jordmora sa hun skulle ta vannet, siden den lå som en blære framfor åpninga. Så ble gjort, og du verden,reiste meg ut av senga, svusj, viktoriafallene blir bare bekk iforhold, og alt ble verre. Lystgass og morfin liknende drypp ble diskutert, men da kom pressriene. Så da var det bare å legge seg å presse...Og jeg som ville ha slik fødselsbenk, men nå ble det bare vanlig sykehusseng. Så barnepleieren og tante måtte vare beinholdere og håndtak..Har dere hørt en stukken gris før?? hehe!! Hylte til med alt jeg hadde jeg, og med 8 trykk var han ute. Med den nest siste måtte jeg holde hode hans halvveis ut - noe som jeg ikke skjønner idag at jeg klarte. Men jordmora gjorde alt for at jeg skulle klare det. kl. 19:20 kom han ut. Så det gikk temmelig radig fra vannet ble tatt, og 4 cm skulle revnes og han skulle presses ut. Glad det egentli gikk så fort som det gjorde. Bedre for lille hønemor som etter en uke ikke var hoven lengre.

Han var 4220g og 52cm. hodeomkrets 38.

Så med dette vil jeg bare si at denne fødselen var ille i forhold til den 1. som var bare barnemat. Kan ikke sammenligne smertene. Men men selv om jeg sa like etter - aldri mer - gikk det bare 2 dager så ville jeg ha flere :)

Skal ha flere innen 4 årstid ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer med bebis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...