Gjest Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Tenk at leger i dag kan nekte lesbiske og homofile assistert befruktning med dagens lovverk i hånd. Det overrasker meg og i tillegg synes jeg det er feil. Kjør debatt:)
MintCondition Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Jeg er også enig med deg, så ingen krangling fra min side
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 skulle nok lagt den inn på anonymforum:) Kommer vel der i løpet av kvelden.
Gjest ->>- Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Mhm. Det var en del av kompromisset som måtte til for å få gjennom assistert befruktning for lesbiske i det hele tatt. Homser får ingen hjelp med å få barn i Norge, rent utover at de nærmest rent teoretisk kan adoptere fosterbarn. Klart det er feil.
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Synes reservasjonsretten i grunn er helt grei jeg, de har jo reservasjonsrett mot å utføre/bistå under abort også...så dette går vel på etikk, tro og livssyn sikkert dette også for enkelte. Nå er jeg veldig for at homofilt og hetrofit samliv skal likestilles, men får vel ha respekt for at ikke alle deler det synet, selv om jeg ikke helt liker det.
Gjest ->>- Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Burde ikke da en lege som er rasist ha lov til å reservere seg mot å behandle afrikanere? Etikk/livssyn, liksom? Velger man å bli helsepersonell i det offentlige, burde man kunne utføre de medisinske prosedyrer samfunnet som helhet har bestemt at det offentlige skal bedrive.
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 Veldig enige med pila. Når det gjelder medisinsk personale synes jeg de forplikter seg på godt og vondt! Tenk deg ramaskrik hvis leger hadde reservert seg mot mørkhudede pasienter hehehehe weeeeee I tillegg så står jo ikke denne reservasjonen skrevet noe sted så da må man faktisk ringe rundt på forhånd for å spørre legen om H*ns syn på saken. Rimelig ydmykende spør du meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå