baby ventes 11 mars :) Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 legen målte blodtrykket mitt idag og undertrykket var lavt ca på 50..hva kan det bety? lite jern eller noe?
lene_86 Skrevet 9. juli 2008 #2 Skrevet 9. juli 2008 Hei Ida! Dette betyr at når vi er gravide, så utvider blodårene seg og det blir mindre trykk i årene. Derfor ett lavere undertrykk. Dette er ufarlig, men du føler deg kanskje litt slapp eller svimmel av og til? Hvis du reiser deg fort opp osv kanskje?
Hengebuksvinet&de4grisungene Skrevet 9. juli 2008 #3 Skrevet 9. juli 2008 Hvordan er symptomene dine på lavt blodtrykk? Jeg har hatt det før, og var plaget med hodepine og svimmelhet, og det er jeg nå også, i tillegg til å være kvalm og veldig slapp. Har en mistanke om lavt blodtrykk nå også.
VIL ha nr.2! Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 Hei, her passer jeg inn Den siste mnd har j følt meg ganske sliten, slapp og svimmel. Og d mest ubehagelige er at så fort j reiser meg opp, så går j nesten i bakken. D blir svart, og j må enten sette meg ned igjen, eller holde meg fast og konsentrere meg om ikke å dette. Så målte j trykket mitt her en dag, og mitt var på 90/ 50... Fryktelig ubehagelig.. I tillegg jobber j som ambulansepersonell..kan jo plutselig risikere at j blir dårligere enn pasienten
baby ventes 11 mars :) Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. juli 2008 takk for svar ble litt bekymra. jeg har ikke merka at jeg er så veldig svimmel,men det føles ut som alt blodet går rett i hodet når jeg reiser meg, blir liksom et lite trykk.... også blir jeg fort sliten om daagen også spesielt vist jeg går turer,,,vet ikke om det er derfor da men.jeg hadde undertrykk på 50 mens det andre var 110 eller noe.. er det vanlig da? hmmm
coradel Skrevet 12. juli 2008 #6 Skrevet 12. juli 2008 Forholdet mellom over- og undertrykk skal være ca 2/3(undertrykk) til 3/3(overtrykk), overtrykket er vel litt høyt i forhold til undertrykket, el omvendt. Du har ikke nevnt noe om hva ditt normale bt er, men jeg vil anta at du i utg.pkt. har normalt lavt bt. Jeg ligger på ca 90/56, og for meg er det helt normalt! Det at du blir fort sliten og svimel, kan også ha sammenheng med hB-verdien din, har du sjekket den?
baby ventes 11 mars :) Skrevet 13. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. juli 2008 jeg har alltid hatt normalt blodtrykk før, har alltid hørt at det ser veldig bra ut. hva er hb-verdi? er helt grønn jeg
coradel Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 Bra du spør, de er ikke alltid så flinke å opplyse om dette på legekontorene. Jobber med dette selv, så jeg bør vite litt om det.. hB= hemoglobin -blodprosent. hB blir sjekket ganske ofte i svangerskapet, men det kan også være en ide å få sjekket jernlager(ferritin, kroppens jernnivå), begge disse verdiene blir ofte lavere ved svangerskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå