Gå til innhold

kløe i underlivet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

vat til første kontroll idag og tok opp med legen at jeg har hatt litt kløe i underlivet, men hun undersøkte ikke... det har innimellom svidd litt også. jeg blir bekymra for hva det er for jeg bekymrer meg jo for alt om dagen. de fant noen hvite blodlegemer i urinen så det er mulig det er en begynnende urinv innf,men har ikke klødd av det før, bare svie når jeg tisser... er det noen som har opplevd lignende? kan man få sånn kløe når man blir gravid? jeg fikk det jo rundt den tiden jeg oppdaget det, litt intimt spørsmål det her ,men måtte bare spørre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg lurer på akkurat det samme.. Men jeg har mye utflod i tillegg, lukter litt rart også :S. Er det normalt i graviditeten? Vet det er veldig intimt spm, men er beskymret. Svir ikke hos meg heller, så tror ikke det kan være urinv innf. Skal til jordmor neste uke,( hun er gynokolog og) Så skal spørre å grave litt da;)

Skrevet

jeg har ikke så mye utflod, nesten litt tørt innimellom...hmmm. har du sånn knudrete utflod da som ser litt ut som mel? da kan det isåfall være sopp innfeksjon kanskje? ikke farlig ihverfall:)

Skrevet

Sikkert sopp, det er helt normalt å få!

Og det med lukt, helt uten kløe, det har jeg også, men det er sikkert bare fordi kroppen jobber, og må kvitte seg med flere avfallsstoffer. Og at man sikkert har en del bedre luktesans :-)

Skrevet

Hmm klør en del, men er bare av og til. Utfolden er litt knudrete, men det også bare av og til. Det kommer og går litt på meg. Må jeg til lege får å få noe til soppen eller kan jeg bare gå på apoteket??

Skrevet

Er 100 % sikker på at dette er sopp... Dra på apoteket å kjøp Canesten, men er dere gravide skal dere være forsiktig med den pinnen man dytter vagitoren inn med, bruk heller fingeren...

Skrevet

jeg også lurer!

Jeg har kløe, ingen svie når jeg tisser, og litt utflod men ikke klumpete.

What to do?

Skrevet

Høres veldig ut som sopp ja, det er visstnok helt vanlig å få under graviditet og skyldes forandringene som skjer i underlivet vårt om dagen :) Fikk påvist dette selv ved GU kontrollen og fikk da beskjed om at det overhodet ikke er farlig for fosteret og at det ikke trenger å behandles dersom det ikke klør eller svir. Jeg hadde ingen symptomer akkurat da, men begynte å klø uken etter. Brukte canesten (både pille og krem) og plagen er borte. Bare husk å IKKE bruke innføringshylsen til pilla, putt den inn med fingeren før du legger deg. Men det står i pakningsvedlegget. Fikk forresten et råd fra min mor om at youghurt var bra å spise for å unngå sopp fordi det visstnok hjelper slimhinnene med balansen eller noe. Om det stemmer vet jeg ikke, men hun hadde sopp flere ganger under sine graviditeter så kanskje hun snakker av erfaring :)

Skrevet

ja da får jeg håpe det bare er sopp, kjøpte vagiatorie og krem på apoteket idag, det var noe annet en cannesten, det skulle taes over tre dager. håper det hjelper for dette bare klør mer og mer tiligmed bakover,i rumpa må le litt her og...,,, :( vil ikke være i nerheten av typen på den måten for det her er så ille ubehagelig !!!

Skrevet

Angående den yougherten så har jeg hørt at man skal smøre inn underlivet i naturell youghert...

Dere trenger ikke å behandle det hvis dere ikke har plager, men sikkert greit å bli kvitt det.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...