niania Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Jeg kunne lagt dette innlegget under bekkenløsning, men jeg lurer på om det er noen flere førstegangsgravide i ca uke 18 som har det sånn som meg! Jeg sliter nemlig tidvis med en ekkel rar kule-lignende smerte nederst i korsryggen, KUN på venstre side. Denne har kommet og gått ettersom jeg har jobba fra tiden rett før jeg fant ut at jeg var gravid (ca uke 5) og etter. Før jeg fant ut at jeg var gravid trodde jeg at jeg hadde pådratt meg en arbeidsskade siden jeg gjør en del tunge løft og står mye rart og vondt og holder ting lenge (jobber på dyreklinikk) av gangen, men jeg har skjønt at det er bekkensmerter i forb med graviditeten. Jeg syns det virker utrolig tidlig og rart og få sånne smerter! Bekkenet mitt utvider seg vel ikke allerede? Er det noen andre som kun har smerte på en side og hvorfor har jeg det? Smerten øker når jeg gjør fysisk arbeid og stilner når jeg slapper av noen dager. Jeg er litt redd for at dette bare vil bli verre og trodde egentlig også at ryggen min var ganske sterk siden jeg har jobba lenge med løft.
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Vet hvordan du har det! Jeg har også hatt den smerten som du beskriver siden tidlig i svangerskapet, kun på venstre side. Jeg merker det også veldig godt hvis jeg har hatt en aktiv dag, da er jeg helt gåen på kvelden...såvidt jeg klarer å ta av meg sokkene. Vet ikke hvordan det utvikler seg, om det blir verre eller ikke... Har ikke snakket med jordmor om det, glemte av det da jeg var der. Er 18+2 idag skal til jm neste gang i slutten av juli, da skal jeg ta det opp med henne. Hvis du sliter pga jobb, syns jeg du skal kontakte lege. Kanskje du behøver en (aktiv)sykemelding. Lykke til!
niania Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2008 åå, det var godt å høre. ja, akkurat som deg - etter en aktiv dag kan jeg til og med våkne på natta og ha litt vondt der. det hjelper når jeg ikke jobber, men det er trist at det skal være sånn for jeg kunne ønske jeg kunne være like aktiv som før - så tidlig i svangerskapet. jeg er også 18+2 idag. leste at bekkenløsninga styres hormonelt og at det kan skje når som helst egentlig, men lurer veldig på hvorfor det kun er på den ene sida.
Katsi Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 Jeg var veldig plaget av dette i det første svangerskapet mitt. Var bare 13 uker på vei da jeg gikk til legen fordi det var vondt å gå, stå og sitte. Hadde aldri trodd at det var bekkenløsning, men som hun over sa er det hormonelt, men blir jo gjerne verre med tiden pga at alt blir tyngre. Hadde også vondt på den ene siden og fysioterapeuten min forklarte det med at ting var løsnet og låst seg feil. Gikk til fysioterapeut hver uke resten av svangerkapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå