Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å fly fra Oslo til Miami?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet?

 

Event. forskjellen Oslo-Miami, og Oslo-california, siste tar vel lenger tid? er ikke så flink på sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oslo-Miami tar ca 8-9 timer. Skal du fly helt til California må du mellomlande og turen vil nok ta opp mot 20 timer vil jeg tro. Kommer helt an på mellomlandingene dine og hvilken rute du flyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går charterrute Oslo-Miami direkte denne vinteren. Tar nesten 10 timer. Ellers må man vanligvis mellomlande, enten i Europa et eller annet sted eller i New York. Oslo-NY tar ca 8 timer, så ca 3 timer NY-Miami.

 

Skal du til California finnes det ingenting direkte så du må mellomlande ett eller annet sted. Tror København-San Fransisco tar ca 9 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ca. 13 timer å fly fra Europa til vestkysten (California).

 

Tidsforskjellen er 9 timer, ja.

 

Hvilket fly har du flydd med som tar 9 timer fra Copenhagen til San Fran? Batman's fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være et gjenlevende eksemplar av concord. Blir fortsatt litt våt i øyet når jeg tenker på at de er borte for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skal du til California finnes det ingenting direkte så du må mellomlande ett eller annet sted. TROR København-San Fransisco tar ca 9 timer"

 

Noen som sliter litt med attituden ser jeg... Med "tror" mener jeg altså at jeg ikke vet helt. Iflg en jeg kjenner, tok det 9-10 timer CPH-Seattle som jo ligger på samme kyst (men lenger nord og derfor tar det muligens kortere tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok det er en liten tidskalkulasjons feil der.Fartsrekord Concord 2hrs 52mins 59secs London-NYC

Det betyr tidsforskjell messig at den landet før den tok av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OSL 11:25a EWR 2:00p CO0039 8 hr 35 mn

EWR 3:25p LAX 6:23p CO0065 5 hr 58 mn

 

Et eksempel på flytid til california med continental fra Gardermoen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Oslo til Miami med continental. Her kan det godt hende andre selskaper har direkteruter.

 

OSL 11:25a EWR 2:00p CO0039 8 hr 35 mn

EWR 4:20p FLL 7:31p CO1601 3 hr 11 mn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Blir event. til Miami om vi drar.. Litt kjekt å vite.. Blir event. med en 1åring.. skeptisk på om dette blir alt for langt i fly for en liten en??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 åringer er generellt vanskelige å fly med. Men jeg har flydd med små barn over lengere distanser og det kommer veldig an på situasjonen og barnet. Må man så må man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke barn fra før, så trenger litt råd. Hva lønner seg.. Å reise når barnet er 6 mnd ol. Eller når barnet er 10-14 mnd? hvis du har erfaring, miss misantrop..

 

Vil jo ikke gjøre dette om det er ille for barnet.. men har forstått det sånn at de ikke får sete før de er 2? slik at det er lettere jo mindre de er før de fyller 2??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan kjøpe et sete til et barn under 2 år. Det er full pris.

Men du kan ha (i allefall på amerikanske selskaper, og det er det jeg kan noe om) ha barnet gratis på fanget ditt til barnet er 2 år.

Du kan ikke sitte på 1. klasse med små barn.

Generellt er det mye enklere å reise med små babyer enn store. Fra 1 måned til 9 måneder går det stortsett greit. Fra 9 måneder til 2 år er det en prøvelse for både foreldre og barn, lol. Men det betyr alikevel ikke at ikke mange gjør det. Det er bare vanskelig å holde motivasjonen oppe. Det er strevsomt å ha en lapper (altså et barn på fanget) så det lønner seg absolutt å være 2 voksne, i allefall når barnet begynner å få litt størrelse og flyturene er lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg kunne tenkt meg å reise i Mai. Da er datteren vår ca 10. mnd. kanskje vi skal kikke på litt tidligere. Må høre med gubben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Takk for svar. Jeg kunne tenkt meg å reise i Mai. Da er datteren vår ca 10. mnd. kanskje vi skal kikke på litt tidligere. Må høre med gubben ;)

 

Ville definitivt reist tidligere, om dere har mulighet til det. Kan være ganske krevende å fly med en på 10 mnd (snakker av erfaring). Reiste imidlertid også da hun var 6 mnd og det gikk knirkefritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...