Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Noen som vet om seteleie er arvelig? Er i uke 32 nå, og etter å ha ligget med hodet ned siden uke 27 har lillegutt plutselig snudd seg igjen.. De fleste barn på farssiden har kommet i sete (inkludert faren og begge hans søsken), kan dette ha noe å si? Eller er det vanlig at de snur seg frem og tilbake?
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Ja, de sier at det er til en viss grad arvelig, men har forstått det slik at det gjelder helst fra mor til datter. I min familie er det nå 3 generasjoner som vi vet om som har seteleie barn: Mormor, min mor og nå jeg. Har noe med formen på livmoren å gjøre tror man. Ble fortalt dette på Rikshospitalet av legene der. Ganske ny forskning dette sa de til meg. Og det er mer vanlig hos litt eldre førstegangsfødende, enn hos de yngre. Jeg har passert 30 med et par år så jeg er ikke blandt de yngste heller.... Tror ikke du behøver å bekymre deg for leie riktig enda, men pass på å få litt hyppigere kontroller. Siden han nettopp har snudd seg så viser det jo at han har god plass til å snu seg tilbake også. Det er ganske vanlig at de snur seg alle veier frem til uke 35-36, da begynner det å bli litt trangt sa jordmor til meg. De forsøkte snu babyen min i uke 37, men da var det for trangt blitt. Håper du slipper bekymre deg etter neste kontroll! Lykke til!
Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2008 Tusen takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå