Gå til innhold

Kan man bruke cellegift som smertelindring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ingenting.. har ei i familien som sier hun har begynt på cellegift, for og døyve smerter hun har. (Medfødt noe greier)

Ikke mister hun håret og ikke ser hun dårlig ut heller, så begynner og lure på om hun faktisk lyver om hele greia...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

No veit eg ikkje dette om smertelindring. Det kan godt hende.

Ellers så er det faktisk ikkje alle som mister håret med cellegift, og ikkje alle blir dårlige. Men desse ser ein jo ikkje like godt:) Og dosa ho evt får, er nok ikkje som ved kreft heller.

Skrevet

Min mor som er hardt rammet av revmatisme fikk cellegift som smertelindring. Er vel kanskje forskjellig typer cellegift. Hun måtte uansett slutte da hun ikke tålte det.

Skrevet

Vet det gis en type cellegift som heter methotrexat mot sykdommer som leddgikt f.eks. Mister ikke håret av den. Dosene er også mye mindre enn ved kreftbehandling.

Skrevet

ok, da skjønner jeg mye mer... da vet jeg at hun sikkert snakker sant denne gangen:)

Skrevet

Vet de gir lave doser cellegift mot visse typer leddgikt smerter i hvertfall. Det er flere typer cellegift og flere styrkegrader. IKke alle som fpr cellegft mor kreft mister håret heller. En jeg kjenner hadde leukemi, ingen kunne se på ham at han gikk på cellegift.

Så det er nok en god sjanse for at hun faktisk er ærlig.

Skrevet

Denne cellegiften brukes ved flere forskjellige revmatiske lidelser.

Den gjør at sykdomsaktiviteten er mindre, og man får dermed mindre smerter.

Jeg bruker det selv, og jeg har ikke mistet håret, eller fått andre "typiske" reaksjoner på cellegift som man ser hos kreftpasienter.

Dette fordi det er mye lavere dosering som brukes i våre tilfeller.

Jeg er heller ikke dårlig av behandlingen ,bortsett fra all den dritten man drar på seg pga nedsatt immunforsvar (som jo en meningen med behandlingen)

Skrevet

En liten gutt jeg kjenner får cellegift mot barneleddgikt...

Skrevet

Det benyttes også i forbindelse med smertefull leddgikt.

Det er jo ikke i så høye doser som kreftpasienter får:)

Skrevet

ja, min bestemor og far har brukt og bruker cellegift som smertelindring på kraftig leddgikt... de ble litt tynnere i håret, men mistet det ikke..de blir heller ikke dårlige, men holder seg friskere ifht leddgiktene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...