Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Hoppet i taket av glede da jeg fikk brevet om dette. Gratis tur til Venezia for meg og "spesiell pris" for en evt ledsager. Svarte at jeg var interessert, og nå har et påmeldingsskjema dumpet ned i postkassen. Den "gratise turen" kommer på minst 20.ooo for oss dersom vi skal ha ungene med! + flyreisa fra nordnorge til oslo og det koster jo skjorta og ræva! Lillemor reiser jo gratis da, må bare betale flyplassavgifter for henne på kr 400. Så var det en masse turer det var lagt opp til der nede, disse må man betale for. 300-350 Euro pr person. 6 åringen kunne få 20% rabatt på dette da. 4000 for mannen og 2000 for guttongen på 6. Inkluderer flyreise oslo italia, diverse bussreiser i italie til og fra hotell, 3 netter på hotell og frokost. Er dette dyrt??? Aner ikke jeg. Kan evt bestille et ekstra døgn til 499 pr person. Har jo fryktelig lyst å reise, men sitter med en følelse av at det blir svindyrt for en 4-5 døgn på "ferie" Å dra uten ungene er lite aktuelt. Da eneste mulige barnevakt er 82 år og det blir ikke aktuelt å la henne være alene med barna så lenge. Går fint et par timer...
Masaili <3 Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Det var svindyrt!!!! Hele familien din kunne reist til syden på et luksushotell for den prisen! Det er bare lureri sånt noe, de ordner med gratis reise til deg, men det koster skjorta å ta med seg noen, så dette ville hvertfall ikke jeg gjort!
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2008 Må presisere litt. DEr hvor det ikke står no om euro eller kr i forbindelse med prisen, så er det snakk om norske kroner.
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Dette lukter humbug lang vei - og er antakeligvis ikke verdt papiret det er skrevet på. Men du kan jo alltids selge seiersbilletten din videre, om mulighet. Ellers blir det altfor dyrt for dere for så kort tid, synes du ikke? Får 2 uker i syden for saqmme pris.
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. juli 2008 Nei, går ikke å selge billetten videre. Måtte være den som sto oppført som vinner som fikk den gratise turen.. Lurte litt på å invitere mamma med meg istedet. Må tenke litt og diskutere med gubben. Da blir det jo tur til oslo for meg, samt de 300 euro der nede + mat. Er det dyrt i Italia? Er ikke så veldig reise erfaren. Vært en gang i hellas for 22 år siden og en gang i Egypt + skandinavia.
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 300 euro for 4 dager i Venezia - er da mat inkludert?
Mom2Two Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 I hvilken sammenheng har du vunnet da? Et lotteri du ikke har deltatt i?
Ulldott Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Mange jeg kjenner har vunnet tur med "nytt og nyttig". En venninne av meg har reist 5 ganger. Helt topp for henne for hun er alene. Når du skal ha med deg noen blir det veldig dyrt. Det som er med disse turene er at hotellet ofte er litt ut av allfarvei og det som regel ikke er basseng ol på hotellet,. Det gjør at folk "må" blir med på utflykter for å få noe ut av ferien. Tror ikke disse turenene passer speiselt god for barn heller. Hadde aldri tatt med hele familien. Du vil nok finne en billigere og lengre ferie som passer bedre for hele familen enn den reisen du har vunnet.. Dersom du reiser uten mann og barn så er det flotte greier, men turen blir alikevell ikke gratis. Du må betale diverse avgifter, flyreise til oslo, avbestillingsgebyr, utflyktene ol.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 Bestill heller på www.nazar.no der får du all inclusive og luxus hotel. Vi reiser med dem 1 uke i august.
~sjiraff~ Skrevet 8. juli 2008 #10 Skrevet 8. juli 2008 Nytt og nyttig? Der "alle" vinner og det kun er lønnsomt om man drar alene?
Northernlights Skrevet 8. juli 2008 #11 Skrevet 8. juli 2008 Du må ikke tro alt som sier "du er en vinner av XXXXXXXXX!" Datteren min var i ekstase over å være en av få som kunne vinne femti tusen dollar, etter å ha ringt inn et radioprogram her om dagen. Men det er bare tull og tøys... Hvis noe i utgangspunktet høres for godt ut til å være sant,så er det som regel det.. Ville satset på min helt egne bestilte tur var jeg deg, Tralle.
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 8. juli 2008 "vant" denne turen gjennom noe som kalles Natura Med eller noe sånt. Kjøpte noe Omega 3 derfra for et par år siden, men var bare et par mnd forbruk. Så nå ønsker de sikkert meg som kunde igjen da. Mamma har vært på et par turer med "nytt og nyttig og har storkost seg. Ene gangen var søsteren min med, andre gangen ble jeg invitert, men hadde i kke råd, så da fikk hun med seg en venninne i stedet. Jeg er liksom ikke typen til å dra alene... Lurer rett og slett på om jeg skal invitere mamma, og la gubben være hjemme med de søte små. Men så var det nu det med romantisk ferie da.. Har så lyst å dra sammen med ham, men han vil helst ha ungene med seg. Eldstegutten må jo da i tilfelle ta fri et par dager fra skolen, han blir jo skolegutt nå i høst.
MintCondition Skrevet 8. juli 2008 #13 Skrevet 8. juli 2008 Jeg var med mamma på en sånn tur til Venezia i høst, da hun hadde "vunnet" tur dit gjennom Naturamed. Vi kommer IKKE til å gjøre det igjen, tro meg...flyet var rævva (easyjet, aldri hørt om selskapet før), de gikk tom for mat på rad 6. Hotellet lå i Lido de Jesolo, et fint sted om sommeren siden det ligger rett ved sjøen, men temmelig rævva og usentralt i oktober.. Turene var "obligatoriske", og kostet skjorta. Vi betalte det minimumet av turer vi måtte (2), og bare ble med på selve transporten til og fra steder, og gikk ellers for oss selv. Det var jo koselig da Middag var inkludert på hotellet, skikkelig storkjøkken-mat, temmelig nitrist i grunenn. Vi har heldigvis god humor, og lo oss skakke av de mange rare folkene som var med på sånne turer...haha! Vi hadde en fin tur vi altså, koselig mor&datter-tur, men hadde nok kost oss enda mer om vi hadde fått gjøre som vi ville og ikke bli tvunget med på tulleturer og middager på steder vi ikke ville spise.
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 8. juli 2008 #14 Skrevet 8. juli 2008 Aldri hørt om EasyJet?...hehe Ser ikke så mye på tv du da?... gikk jo en egen serie om dette flyselskapet som har hovedbase i England... Anyway, hadde glatt droppa den turen der med de prisene..
Mom2Two Skrevet 8. juli 2008 #15 Skrevet 8. juli 2008 Jeg skjønner i grunnen ikke at det går an å være så naiv at man kan gå på sånt, jeg... Skjønner man ikke at man ikke har vunnet når alle vinner liksom...
MintCondition Skrevet 8. juli 2008 #16 Skrevet 8. juli 2008 Mente WindJet faktisk! Hehe, har faktisk hørt om EasyJet, nettopp pga den serien Det ER virkelig "no such thing as a free lunch", men reiser man alene eller bare to, slik vi gjorde, så blir det ikke så kostbart da. Men du må gå i saueflokk på ferie, og DET er jeg ikke interessert i
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 8. juli 2008 #17 Skrevet 8. juli 2008 vel, jeg vet iallefall at broren min og svigerinnen min er veldig fornøyd med nytt og nyttig turene sine! Selv om de må betale ekstra for at begge skal reise. De planlegger sin egen tur, drar ikke med de andre på utflukter men leier heller bil og reiser rundt på egen hånd. Hadde aldri dratt på noe der turene var obligatoriske på reisen nej!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå