Gå til innhold

Ujevn syklus, noen andre her med råd? HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så utrolig håpløs syklus... nå er det snart 10 uker siden sist jeg hadde mens. Sikkelig frustrerende greier, har hatt sex jevnlig de siste 3 ukene. Men fikk negativ test i går... buhu!

Burde jeg dra til legen å få hjelp? I tilfelle hva?

Synes jeg kjenner mensmurringer, MEN vet jo ikke når ikm er....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor lenge du har prøvd eller hvor lenge du har gått uten prevensjon, men det er normalt at syklusen er i ubalanse etter p-piller. Min syklus har først begynte å normalisere seg etter 6 mnd! Før der var syklusen på 6-7 uker, veldig slitsomt og lang ventetid.Kan bare forestille meg hvis det hadde vært 10 uker!

Hvis jeg hadde vært deg ville jeg tatt en tur til legen. Ta blodprøver og sjekk hormonnivå. Den kan også påvise om du har hatt el. En undersøkelse vil også vise om alt er normalt der nede.

Forhåpentligvis er alt normalt, og syklusen vil stabilisere seg. Hvis mensen ikke kommer kan legen skrive ut provera for å sette gang mensen, synes jeg å ha lest her inne..

Lykke til!!

Skrevet

Hei

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg er en smule overvektig, og jeg fikk beskjed av en spesialist at jeg måtte gå ned 5-10 kg. Og det funket velsig bra.

Jeg hadde mensen sånn ca 3ganger i året, jeg fikk og noen hormon tab, men mensen ble ikke stabil av det.

Men når jeg hadde gått ned 10 kg, da ble den litt mer stabil.

Men jeg hadde ikke mensen hver mnd.

Da vi "laget" 1. mann, hadde jeg mensen i august og han ble til i slutten av oktober.Og no er det 1 år siden jeg tok ut spiralen og jeg har ca 38 dager mellom hver mens, men jeg har eggløsning som om jeg hadde 28 dagers syklus.

Har brukt en CB feritilitets monitor. Fåes kjøpt på apoteket (1300 kr ca)

Den måler når du er fruktbar.

Kan lese mer om den på clearblue.no

Skrevet

Min forrige syklus på fem måneder, så vi er flere med håpløse sykluser....hvis det er noen trøst. Håper din syklus blir mye kortere enn min siste syklus.

Hvis det går mange måneder er det nok lurt å ta en tur til legen etter hvert, men det er ikke unormalt at syklusene er uregelmessige, spesielt ikke hvis du nylig har sluttet med p-piller el. Hos legen kan du få hjelp til å få i gang el, men det er vanlig at man ikke får det før etter at man har prøvd å bli gravid i ett år.

Lykke til!!

Skrevet

Vi har ei lita jente på 5 mnd og jeg har hatt mensen 2 ganger etter fødsel.... men den kommer ikke mere...:) Kan jo hende jeg tenker for mye på det??

syklusen var like håpløs før første baby også, da hadde jeg gått 1 1/2 år uten prevansjon men den var like uregelmessig og ble verre og verre. Men hun satt på første forsøk:) skulle håpe denne også gjorde det?

Skrevet

Min syklus er også heeeeeeeeeeeeeeeelt på jordet! Snart 8 mnd UTEN tr!! :( Slutta på pilla i november 07, Skikkelige kjipe greier... Men når jeg kommer hjem fra ferie så skal jeg starte med provera og pergo. Så håper det blir en spire snart ja! :)

Skrevet

da vi skulle prøve på lillegutt så sluttet jeg på p-piller. Da mensen uteble i 1,5 år fikk tilslutt homeopaten/akupuktøren/soneterapauten den tilbake, men ikke regelmessig... etter rundt et halvt år til med forskjellig behandling hos henne fikk jeg beskjed om å prøve wild yam, den første ppen med Wild Yam ble veeeeldig lang... jeg ble gravid;o)

Siden det tok så lang tid å bli gravid med lillegutt så bestemte vi oss for å starte prøvingen med en gang igjen. 8 uker etter fødsel fikk jeg mensen, men så ble den borte frem til november. Fullammet frem til da. Jeg hadde i de 4 mnd fra han var 2-6mnd MASSE murringer. Trodde jeg var gravid hele tiden. Den første ppen i november desember var over 45 dager. 2. pp ble jeg gravid-men mistet tidelig. Etter det har det vært mellom 44-50 dager,helt til forrige pp. da tok jeg Wild Yam fra første dag med tantebesøk, og den syklusen havnet på 31 dager:o))) Blir spennende å se denne ppen... med andre ord så hjelper wild yam meg... Men om det ikke er lenge siden du har født så kan det ta en stund før kroppen er klar for en ny graviditet og...

Lykke til da!

Skrevet

Hva er wild yam? Og hvordan funker det?

Ja, d e mulig det er kroppen sin måte å fortelle at den ikke er klar enda, men det ligner så fryktelig på syklusene jeg hadde før jeg ble gravid.

Ja, tenker og føler som deg at nå er jeg gravid... men det er kun negative tester i siktet!

Skrevet

Hvis du søker på wild yam så får du nok opp litt info... det er naturmedisin:o) Hjulpet meg masse:o)

Kjedelig med sånne sykluser altså! Vet akkurat hvordan du har det...

Og å gå rundt å tro en er gravid til en hver tid er ganske så frustrerende, håper det sitter en spire hos deg snart da!

lykke til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...