CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 jeg ser seriøst ikke ut i ansiktet.har alltid hatt helt fin hud ellers(med unntak fra forrige svangerskap der jeg også slet med uren hud, men ikke så ille som nå) har vært å fått dyprens i hudpleie salong, men det har foreløpig ikke blitt særlig mye bedre.. noen som har vært borti det samme som har noen råd til meg?? jeg er desperat!!!
Malin&TE Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Var nesten helt kvisefri før sv.skapet, men nå ser jeg ikke ut! Heldigvis har ikke ansiktet blitt så hardt rammet av angrepet, men ryggen derimot! Huff :S Men aner ikke hva som kan hjelpe.. Håper bare de forsvinner etter sv,skapet..
CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2008 hehe.. huff ja. det gikk fort over sist gang med meg hvertfall, men da var det ikke så ille som nå. er 8+4 i dag så har leeenge igjen å gå rundt slik. er redd for å få arr også
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Jeg har aldri vært plaget med uren hud og kviser men sist svangerskap fy f... jeg så ikke ut.. Hadde håpet jeg skulle slippe unna denne gangen og gjorde det til for kansje 1 mnd siden, er ikke direkte kviser jeg har fått denne gangen men nupper og det er langs haka liksom. Kjøpte CLA nattlysolje kapsler i går for dem skal vist være bra mot huden så håper de hjelper litt.. Ellers så forsvant det ganske fort etter sist fødsel så håper det gjør det denne gangen også..
Mamman til Ovedie Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Dette er det hormonelle kviser.. Derfor ser vi det ofte i ansikt, spesielt hake/ munnparti.. Ikke så mye vi egentlig kan gjøre med det bortsett fra å rense huden godt, ikke klemme for mye da det lett danner seg arr.. Bruk produkter spesielt tilpasset uren/ kombinert hud og glem for all del ikke fuktighetskremen. Mange kutter ut kremen men da tørker du ut huden og ender opp med skikkelig tørr hud når de verste hormonene gir seg.. Fuktighet er viktig uansett :-) Jeg var selv veldig plaget.. Men det har avtatt etter jeg passerte 12 uker og er nå bare en her og en der av og til :-)
CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2008 høres bra ut at det blir bedre etter 12 uker!! hehe. bruker produkter spesielt for uren hud allerede, men det hjelper ikke vurderer å invistere i noe som heter md formulations som de selger på hudpleie salong, men vet ikke om dette er ok å bruke når man er gavid...
Trollkatt Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Får kviser på ryggen hver gang jeg er gravid, jeg. Heldig som ikke får det i ansiktet, men det er jo ikke akkurat pent nå om sommeren uansett. Bra jeg har langt hår, hehe.
+Tina+ Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 hei! jeg har aldri vært plaget med dette selv, før nå vel og merke!! Jeg er nå i uke 18, og på bedringens vei. jippi! men fram til nå har jeg sett ut som en kjøttkake i ansiktet og mange prikker på ryggen!! aarrgg!! det som har hjulpet meg er nivea ansikts rense skum og nivea fuktighets krem for ung hud, med masse c-vitaminer i!! supert! gikk noen dager/uker før jeg så normal ut igjen, men det var verdt vente tiden!! lykke til!
Lacey*har fått erta Skrevet 8. juli 2008 #10 Skrevet 8. juli 2008 Jeg er stygt plaget med dette! Har omtrent ikke hatt en kvise før, men nå som svangerskapets hormoner herjer ser ryggen min ikke ut. Ikke er de små heller, de er store!!? Gudskjelov er de på ryggen, så jeg har mulighet til å skjule dem, men det er jo sommer, og jeg kan ikke gå kledd som en eskimo heller. Har mange ganger tenkt på hvordan jeg ville sett ut med de kvisene i ansiktet. De er jo kjempesvære! Men vi får vel bare slite med dem da, om det ikke finnes en mirakelkur;)
Løvemor77 Skrevet 8. juli 2008 #11 Skrevet 8. juli 2008 100% tea-tree oil er veldig effektiv til å ta knekken på urenheter. Oljen er bakteriedrepende og tørker ut kviser på no time. Tror ikke man får kjøpt 100% olje i butikkene lenger, men jeg pleier å bestille fra Telemark Urtebrenneri på nettet. Hvis du er alvorlig plaget, ville jeg tatt det opp med legen og kanskje fått noen lokalbehandlende midler på resept så du unngår arr i ettertid. Og til deg som tar nattlysolje: Ta sink i tillegg!!! Hvis ikke tørker huden din fullstendig ut! Men nattlysolje + sink = bra. Bare et lite tips fra ei som har prøvd....
minlilletass Skrevet 8. juli 2008 #12 Skrevet 8. juli 2008 Jeg var ogsaa veldig plaget de foerste maanedene av graviditeten. Er naa i 7.mnd og har blitt helt bra igjen. Kan virkelig anbefale MD Formulations sine produkter, samt behandlinger i salong med disse produktene. Si i all del fra om at du er gravid, da noen av produktene ikke skal brukes! Jeg bruker rens, skrubb, og to ansiktskremer. Den ene er for aa faa huden til aa kvitte seg med doede hudceller raskere, den andre er en ren fuktighetskrem. Disse produktene bruker jeg naa ogsaa, selv om problemene er borte, de er veldig fine ogsaa til normal hud. Produktene er veldig droeye, saa prisen er slett ikke ille! OBS! I starten blir man litt flassete, foer huden venner seg til det... Og man maa bruke solfaktor, da huden blir ekstra oemfintlig. Dette boer man bruke uansett for aa unngaa pigmentflekker (noe jeg naa har faatt likevel...)
Saltlakris Skrevet 8. juli 2008 #13 Skrevet 8. juli 2008 Jeg har også fått masse kviser i svangerskapet, verst etter ca. uke 20.. Heldigvis bare litt under 5 uker igjen til termin nå, så satser jeg på å få tilbake min normale hud
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 8. juli 2008 #14 Skrevet 8. juli 2008 Skriver under her! Aldri vært plaget med uren hud tidligere, men nå har jeg endel kviser på hakeparti. Har hatt det gjennom hele sv.skapet og har 6 uker igen. Håper de forsvinner etter fødsel
Resilience Skrevet 8. juli 2008 #15 Skrevet 8. juli 2008 Jeg har hatt en del gjennom hele mitt svangerskap, er i uke 33 nå. Det har gått opp og ned, men det er nesten konstant noen små overfladiske urenheter i ansiktet, men også på brystet. Jeg renser og fukter med Dermologicas produkter og sminker meg med i.d foundation. Det er en mineralfoundation som ikke tetter porene, men som dekker veldig bra likevel. Jeg bruker dette til vanlig(ikke gravid) også. Anbefales.
vildemor05 Skrevet 8. juli 2008 #16 Skrevet 8. juli 2008 Forrige svangerskap så jeg ikke ut. Ble skikkelig kvisete og nuppete til tross for flere behandlinger hos hudpleie. Denne gangen har jeg funnet noen helt fantastiske kremes i parfymeriet til min vennine som jeg bruker. Scrub, fuktmaske, serum og dag krem. Har aldri fått så mye skryt av huden min før som jeg har fått den siste måneden. Fin glød og ikke så mye som en kvise å se. Produktene er fra Dior og koster litt, men verd hver eneste krone. Håper jeg fortsetter å ha sånn fin hud etter fødselen også jeg.................
Laybik Skrevet 8. juli 2008 #17 Skrevet 8. juli 2008 Jeg fikk masse kviser nesten med en gang jeg ble gravid. Har fremdeles mye mer enn før jeg ble gravid, men ikke så mye som i starten tror jeg. 1mnd til bebis kommer ut:-)
galemathias og snusmumrik Skrevet 9. juli 2008 #18 Skrevet 9. juli 2008 Hei dere.. Jeg er ikke gravid, men prøver, og tar derfor folat + omega 3.. Den siste måneden har jeg hatt intet mindre enn 7 saftige kviser i ansiktet, og er ellers ikke plaget med kviser.. Jeg leser at det er flere som var plaget med kviser i første trimester og at det så ga seg noe.. Dette fikk meg til å tenke på at dette jo er nøyaktig de månedene man anbefales å ta folat... Kan det tenkes at det er folaten som gir kviser eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå