Gå til innhold

Hvordan kjennes kynnere ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å når pleier dere å merke de? Ligger her med veldige krampersom går fra navlen og nedover hele magen. Blør ikke eller noe å føler at alt er bra med den lille. Men fryktelig ubehagelig. Har hatt en del mensmurringer fra uke 4-5 og avtatt litt i det siste, men dette er på en litt annen måte. Fra navlen og over skambeinet...

Er det dette som er kynnere? Magen er litt hard ja, og veldig øm når jeg tar på. Er 12+3.

Kan dere beskrive deres kynnere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok ikke at det er kynnere du har, men at det rett og slett er vondt fordi livmoren "strekker seg" og blir større. Jeg husker at jeg hadde en del sånn stikking da jeg var gravid med nr 1.

Trodde det var alt for tidlig med kynnere, men jeg skal ikke være sikker. Jeg fikk ikke det før jeg var iallefall over 30 uker på vei...

Noen andre som vet??

Skrevet

Mine kynnere er ikke vonde ...

Jeg kjenner bare at livmoren blir veldig hard og buler mye mer ut enn vanlig, og at magen blir litt øm. Er konstant, og gir seg etter noen minutter. Er nok enig med hun over som tror at det heller er livmoren som strekker på seg. Selv om jeg også har hørt om de med vonde kynnere.

Jeg vet at jeg har kynnere nå, selv om jeg er bare 17+0, for de kjennes helt likt ut som i forrige svangerskap. (Også da fikk jeg dem før uke 20).

Håper det gir seg snart så du slipper å ha vondt :-)

Skrevet

Har "løsnet" litt nå men kommer å går. Akkurat som hele magen (hvertfall fra navleområdet og ned) er i kjempe krampe. Ikke luft eller noe. Ja sikkert det.

Takk for svar damer. Ja synest også det var litt tidelig, men hva ellers kan det være. Jeg har ingen kul på magen enda, og kan ikke kjenne livmoren (vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter, men det finner jeg sikkert ut når jeg kjenner den regner jeg med.) så kjenner ikke om den blir hard.

Håper dette gir seg, en blir jo litt bekymret fordi om jeg vet at jeg ikke trenger være det!!!

Skrevet

Var i gjennom dette hele første trimester. Visste ikke helt hva det var heller og ble litt usikker, men tok det en dag av gangen. Smertene du beskriver er veldig like samt at jeg ikke kunne strekke meg helt hvis du skjønner hva jeg mener. Det har forbedret seg drastisk nå, merker kanskje noe innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...