Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva slags prevansjon skal dere ha etter fødselen.. ??? er så usikker jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kobberspiral i hvertfall ... for den virket skikkelig dårlig sist jeg prøvde ;-) Så anbefaler noe annet enn det.

Skrevet

p-sprøyte eller hormonspiral.. Ikke bestemt meg enda..

Skrevet

Aner ikke.

Livredd for og bli gravid igjen hvertfall (har nok med 2 uplanlagte barn :-)

P-piller stoler jeg ikke på da førsta er resultatet av dem, kondom tør jeg heller ikke stole på for hu i magen er resultatet av sprukken kondom og angrepille som ikke funket, og min mor ble gravid med spiral så er litt skeptisk til det også.

P-sprøyte prøvde jeg etter sist svangerskap og jeg var ei bitch i 3 mnd så jeg droppa ta den igjen.

Skrevet

Hormonspiral. Fantastisk prevensjonsmiddel :)

Skrevet

Nuva ring ;) det er helt genialt det ;)

Skrevet

Jeg prøvde nuva ring.. Men den datt ut igjen på meg.. Fikk til og med gyn til å sette den inn, men den sklei ut igjen samma f hva jeg gjorde..

Jeg lurer på å sette inn p-stav når jeg skal ha prev etter fødsel.. Noen som har erfaring med den?

Skrevet

Jeg hadde p-stav i et år før jeg tok den ut for å bli gravid. Og jeg er VELDIG fornøyd med den.

Har prøvd nesten alt av forskjellige prevensjonsmidler og har reagert på alt utenom p-staven. Jeg ble veldig deprimert av alt annet.

Eneste som er med p-staven er at det kan hende man får langvarige blødninger/mensen og må da ta den ut, men det er veldig sjeldent det skjer. Det skjedde ikke med meg, og heller ingen andre jeg kjenner som har p-stav. Også er den ikke så gøy å ta ut igjen, for det er litt ekkelt.. hehe..

Men ellers, anbefaler virkelig p-stav, selvom det er veldig individuelt hvordan folk reagerer på prevensjonsmidler.

Skrevet

Og en ting til som er suuuper med p-staven, man kan bli gravid nesten med en gang etterpå for det ødelegger ikke hele hormonsystemet i kroppen, eller noe sånt. Jeg ble gravid på første forsøk etter vi tok den ut, så det er altså ikke et middel som ødelegger eggløsningsopplegget..

Skrevet

dytter litt jeg. for det lurer jeg også på...

Skrevet

heg skal bruke minipille:)

Skrevet

Aldri mer hormonbasert prevensjon til meg! Har prøvd det meste unntatt p-ring og p-stav. Kroppen min tåler det rett og slett ikke.

Så jeg skal bruke pessar.

Skrevet

P-staven settes inn under huden på overarmen. Tror det er ca 3 cm lang.. Ettersom hva jeg har hørt så varer den i opptil 5 år. Den må fjernes "kirurgisk" dvs med et lite snitt i huden.

Skrevet

Alle jeg kjenner inkl. meg selv har fjernet p-staven pga uregelmessige og hyppige blødninger...

Tenkte jeg skulle prøve hormonspiral, men ennå litt usikker. -Har dårlig erfaring med hormonbaserte prev. Brukte persona før jeg ble gravid, var kjempe fornøyd, men det kan jeg jo ikke bruke når jeg ammer...

Skrevet

Jeg vet ikke hva det koster i Norge jeg da, men det er en liten "pinne" (mindre enn en tannpirker, kanskje en bitteliten smule bredere) som stikkes inn under huden paa innsiden av overarma med ei sproeyte. Faar litt lokalbedoevelse foerst da. Og der blir den sittende.

Skrevet

Hadde hormonspiral etter førstemann og var kjempefornøyd med den. Ble gravid igjen to mnd etter at den var tatt ut. :-) Etter at vi har fått nr to, blir det vasektomi på mannen min, så slipper vi å tenke på prevensjon igjen. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...