hit og dit Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 eg skal jo ha relativt grei peiling på ernæring og helse, då eg har to utdannelser relatert til dette. Alikevel på grunn av stress og tankelaushet har eg klart å bli feilernært under eksamensperioden. Pinlig. Så no er det på vitaminpille og jerntbl kur. Hurra. Så ein kan ikkje overleve på kaffi og brød altså, good to know. *rødme* Anywhooo, nå mister eg håret da (ikkje berre innbilning nei). Er det nokon som har tatt B-vit.tilskudd på grunn av hårtap? Kor lenge fortsatte det å falle av etter at dåke starta med tilskudd? For å ha det på det klare: ungen min er velernært og "retternært", ho har ikkje hatt samme dietten!
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Det der kan fort skje når man er i et sånt rotteres.....vi mødre er flinke til å passe på ungene våre, men hender vi glemmer at vi selv trenger litt mer en luft, kjærlighet og kaffi/te også i hverdagen ;-) Er hårtapet kostholds relatert? Har ikke noen erfaring med det, annet enn hårtap etter svangerskap, og det pågår til en viss grad enda det er over 14 mnd siden jeg fødte, litt bedre nå enn på det verste vel og merke, men jeg føler halve manken ligger igjen i dusjen og på hårbørsta hver dag, snodig at det er igjen litt på skallen i det hele tatt i grunn ;-) Du får være flink å spise variert fra nå av...prøve i hvertfall..hehe...ikke alltid matlysta strekker til heller når man er stressa og opptatt.
hit og dit Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2008 Ja i forhold til B-vitaminer så er det tildels kostholdsrelatert. Siden B-vit er vannløyselig så har ein og eit begrensa lager av desse (utenom B12). Men det kan jo vera stresset og. Det var hektisk her ei stund. Eg mista mykje hår då eg amma, då ungen var 3mnd. Kan det hende eg mister litt no også på grunn av det? Me slutta å amme for 2 mnd sidan. Prøvde forresten å sende deg ein pm istad. Men det gjekk ikkje. Las eit innlegg her at du hadde fått positive resultater på prøvene. Ville berre sende deg ein pm og sei til deg at det var veldig godt. =) Eg tenkte på deg.
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Sikkert en liten kombinasjon av flere ting dette hårtapet ja. Jeg slutta å amme for flere mnd sia, og etter alle svangerskapa så har jeg mista litt mer hår enn til vanlig til de var rundt 1år, sikkert flere faktorer som spiller inn her også....stress,hormoner, lite søvn, kansje vitaminmangel. Hadde vist full postkasse.....fikk sletta noen nå. Tusen takk, jeg var svært lette og glad for å få vite at det ikke var noe alvorlig.
hit og dit Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. juli 2008 Frisøren min hadde ein rimelig dyr kur som eg kunne kjøpe, men ho anbefalte meg det rimeligste alternativet først: redusere stressnivået i kvardagen og spise litt sunnere. Det er jo enkelt da: sidan me skal heim til besteforeldre og pappan til mallo no. =) Norsk frisk sjøluft vil nok og gjer underverker, mot denne småforurensa innlandslufta. =)
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Det hjelper nok på ja :-) Her skal det hjelpe på å få mannen hjem igjen...så vi kan ha litt ferie i helgene i hvertfall. Skal jo kjøre opp så da er jeg pent nødt til å holde meg nær kjøreskolen i ukene..sukk...
hit og dit Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. juli 2008 Sendte deg ein kort pm eg =) Ja det er best når mannen er i nærheten. Eg visste jo han gjorde mykje for oss her heime, men da han drog så forstod eg kor mykje. Så til neste år skal eg sette enda meir pris på middagen eg får servert når eg kjem heim fra skulen og oppvasken eg slipper unna =) Har du fått oppkjøringsdato?
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Sendte et svar.,.tror ikke det ble sendt så jeg sendte et til...hehe...nettet er litt varierende her i hus i dag. Nei, ikke noen dato enda, det er ikke lang ventetid på oppkjøring her vanligvis så det tas på sparket når jeg føler meg klar. Får ta teorien neste uke...heldigvis grei skuring den.
hit og dit Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. juli 2008 Eg har og prøvd å svare deg. Men får berre feilmeldinger. Tilslutt så fekk eg beskjed om at postkassa di var full, så no trur eg at eg har fult opp postkassa di med svara mine. Hø hø..... ja no venter det 15 meir eller mindre like brev fra meg i postkassa di =D
hit og dit Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. juli 2008 Eg har forresten mottatt alle svara dine =)
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #11 Skrevet 8. juli 2008 fikk nok ikke den du fikk feilmelding på... snodige greier....hehe
hit og dit Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 8. juli 2008 Delte den opp i to, og da gjekk den gjennom......hmmm, den var nok for lang til at systemet klarte å hanskes med den. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå