svanemamma Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Hvordan går det med deg? Lenge siden jeg har hørt fra deg nå ;0)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Har du ikke fått pm svar fra meg? Svarte på begge to... Grr de siste gangene jeg har skrevet pm har det ikke kommet opp noen "kvitering" etterpå men bare en hvit side. Men tenkt at den er blitt sendt pga ingen feil meld. Det har jeg fått før. Jaja, uff jeg har fått så hard mage hihi. Klage klage. Men siste uken (e) har det vært helt ekstremt. Å så etter 10 dagers spy fri og i godt mot at dethadde gitt seg, begynnte jeg igjen søndagen. Å nå er jeg tilbake til sofaen. Hihi syt å klag. Så god du er. Skal prøve å svare deg på pm i løpet av dagen. Imorgen ul er??? Åh jeg er mesunnelig. Hvor langt er du nå? Uke13?
svanemamma Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2008 Hm, det har ikke kommet noen pm. Uff, så dumt at spyingen kom tilbake igjen da:-( Håper det gir seg for godt snart da. Jeg har blitt mye bedre av kvalmen. Den kommer snikende av og til, men da hjelper det å spise litt. Skal på ul i morgen ja. Er kjempespen!! Både gleder og gruer meg. Håper alt er i orden med den lille. Og så blir det spennende og se hvor mange det er inni magen. Både de rundt meg og legen har antydet at det kan være to. Dette fordi jeg har stor mage, vært mye mer dårlig nå enn de andre to svangerskapene, mamma har søsken som er tvillinger og i tillegg øker sjansen for tvillinger både med alder og antall tidligere svangersap. Blir spennende dette her. Ellers er alt bra her i gården. Sliter litt med hodepine innimellom. Ellers tror jeg at jeg har kjent litt liv. En liten kribling liksom. Spurte jordmora om dette for jeg syntes det var litt tidlig, men hun sa at det godt kunne stemme i og med at dette er tredje gangen. Kjempeklem fra meg :0)
svanemamma Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2008 Glemte å skrive hvor langt jeg har kommet. Er 12+5 i dag :0)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Jah stemmer det. 17du har termin sant? Jeg har 19. Tihi... Åhjaaa tenk om det er 2 da Jeg tror stadig at min søster skal ha to, hun er to uker lenger enn oss (hihi) men ser ut som hun er miiiinst 5 mnd!!! Men hun har sjekket at det er bare en hihi. Hva syns du om det hadde vært to da? Jeg har faktisk troen på at de(n) hihihi er frisk som bare det!!! Uff ja denne kvalmen. Var sånn med meg forgje uke, bare spiste noe gikk kvalmen vekk å da var det full rulle hele uken. Men blir syyykt fort svimmel og sliten viss jeg farter rundt. Får vel bare ta det med ro... Forresten har du kjennt noen form for "krampe" i nedre del av magen? Kjennt det før men så vanvittig i dag. Vet du hva det kan være? Uff hodepine er så slitsomt!!! Sliter med migrene selv. Men som nesten har forsvunnet nå. Finnes gode bivirkninger også!!! Hvordan går det med astmaen? Er det like ille enda? Uff har en nevø som sliter sånn med det og. Sliter på nattesøvnen ja!!! Kleeeeeeeem
svanemamma Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2008 Stemmer det, har foreløpig termin 17.januar. Vi håper det er bare 1 inni der, men er det 2 får vi omstille oss på det og ta de utfordringene de kommer :0) En ting er i allefall sikkert, er det 2 blir det ny bil. Håper du har rett i at de(n) i allefall er frisk :-) Krysser fingrene for at kvalmen forsvinner snart til deg også! Har ikke kjent noe krampe nederst i magen. Det kan være livmoren som strekker seg. Har fått med meg i et annet innlegg du skrev om at du plages med hard mage. Det er ikke derfor du har kramper i magen da? Astmaen? Er det allergien til eldstemann du tenker på? Han har heldigvis ikke astma, men han er sterkt plaget med gressallergi stakkar. Det går litt opp og ned. Er det varmt og fint vær, er han mye plaget, men er det litt kjøligere og regn, går det bedre. Vi har økt dosen med medisin nå, så det hjelper litt det også. Men det er slitsomt de nettene det står på som værst. Gleder meg til ferie jeg nå!! Mannen min går ut i ferie fra helga, så det blir det 3 uker med ferie!! Enn du? Ferie på deg snart eller? Klem.
isi* med liten januar spire!! Skrevet 9. juli 2008 #8 Skrevet 9. juli 2008 Hihihi jah ett forvirret øyelbikk, var allergien jeg mente =) Uff er så forferdelig det der. Er så glad for at jeg aldri har vært noe palget med det, men vet jo hvor irriterende det er å være forkjølet; så stakkars liten!!!! Jah magen å. Hihi er det ikke det ene så er det vel det andre. Hihi jo har vært forferdelig plaget med det siste uken. Holdt på å bli gal var så vondt når det skulle ut (hihi sorry). Men er vel bare å forberede seg vel. Det som var rart var at magen ble litt bedre, etter litervis biola, kvalme tab, vann og frukt. Så spydde jeg så fryktelig mye i går. Kan jo være krampe etter det. Men fikk kjempe krampe, akkurat som kjeeempe mens smerter eller noe. At jeg har vondt er i og for seg greit det så lenge gullet har det bra hihi. Ja idag har dagen vært litt bedre. Veldig kvalm og må opperere i snegle tempo ++ hihi eller blir jeg svimmel og begynner å spy. Men fått vært i byn på kafè med noen venninner, så det var veldig godt. Å få tatt på seg noen deilige sommerklær sladdre litt. Har jo ikke orket noeee på lenge... Åh så deilig da. Her går Thomas (sambo) også på ferie til helgen. Å jeg da, men har jo vært sykemeldt til nå så går jo mye for det samme. Blir deilig!!! Har dere noen gøye planer for ferien??? Hihi grattis med babyen hihi. Må nesten si det for fantastisk deilig å faktisk se den lille. Så det var bare en hihi. Var den aktiv? Når vi var (uke 9) beveget den seg men ikke sånn sprellende men sikkert litt vanskelig å se også...Så gleder meg til ny ul. Vi har betemmt at vi tar ikke ny ul før den ord. Har fått time 20 aug så nå gleder vi oss til det!!! Da hadde det blitt minibuss på svanemammsen =) Tihi. Vi holder på å prøve å selge bilen. Hvorfor kan det ikke bare ringe hver dag og si viii viil haaa biiilen diiin? En som har ringt, men han ville kun bytte å det var i en gaaammel range rover som såg ut til å falle fra hverandre hvert sek. Kleeem til skjøøønningen :-*
svanemamma Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. juli 2008 Ferien ja. Vi skal til Hunderfossen noen dager nå i uka som kommer, så blir vi hjemme en uke og så drar vi noen dager til Sverige i siste uka. Gleder oss masse. Eldste går å teller dager til ferie nå, hihi :0) Har dere noen spennende planer for ferien da? Ja, det var en veldig aktiv liten krabat som turnet rundt inni magen min :0) Sparka og boksa, og spant rundt og rundt. Helt fantastisk å se!! Vi fortalte det til barna i dag at vi skal ha en baby. Han på 2år brydde seg ikke så veldig, men størstemann ble veldig glad! Vi rammet inn det ene ul-bildet så han kunne få ha å se på. Det plasserte han på sjenken i stua, og sa at babyen skulle stå der, så vi kunne passe på den. Han har også kosa mye med magen min i dag og snakka til babyen. Han la øret inntil magen min, og så sa han : "Mamma, jeg hører ikke at babyen snakker". Så søt da. Han gleder seg masse i allefall. Blir spennende å se med minstemann når babyen kommer, og det går opp for han også at det kommer en til i familien. Neste ul vår blir den ordinære 19. august. Gleder meg allerede. Håper vi får vite kjønnet på babyen da. Vi har visst det de to andre gangene også. Kjenner til det der med å selge bil ja. Litt stressende det der. Skulle selge bil vi også i februar/mars. Annonsen stod i ca tre uker før vi fikk solgt den. Veldig godt da den ble solgt. Masse lykke til! Krysser fingrene for at dere får solgt den fort********. Kjempeklem fra meg!!
isi* med liten januar spire!! Skrevet 9. juli 2008 #10 Skrevet 9. juli 2008 Ååå nææh for en herlig liten gutt du har. Hvor gammel var det han var igjen??? Ble helt rørt jeg nå hihihi. Si at han må lære den å snakke. Hihi. Nææ guh så skjønnt! Min søster som skal ha litt før meg å deg, hihi sønnen hennes på 5 bryr seg ikke så mye med det. Men tror kanskje ikke han har forstått det helt enda. Eneste han er klar for er at det skal bli en bror. Hihi. Jah var mannen din med på ul? Næææ da skal jeg dagen etter deg jeg hihi. *Gleder meg til 19 og 20 aug!!!* Åh så kos. Der har jeg aldri vært. Vi å snakket om en tur til Sverige med ett vennepar. Men tipper det blir mye karuseller og øl og mye bil kjøring og da har jeg lyst å ta det litt med ro. Har foreslått for mine søstre at vi kan ta med mine tre nevøer til Kongeparken (Stavanger) en helg. Hihi morsinstinktene slått inn allerede nesten hihi. Så vi får se. Var også snakk om syden. Men Hellas i tusen graders varme og masse festing frister ikke serlig nå, hvertfall ikke med denne kvalmen!!! Skal dere noe kos i helgen da? Bilen har lagt ute i en uke å bare han ene som har ringt... Hyl!! Vi har satt den ned 10 tusen allerede. Noen må ringe snart!!! Hvilken bil har dere? Vi har ikke helt bestemmt oss enda. Prøve å få mest mulig bil utav pengene våre tenkte vi. Har du noen gode forslag. Jeg har lyst på automatgir da. Mye kø kjøring her...
svanemamma Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 9. juli 2008 Ja han er helt skjønn. Har gått å snakka om babyen nå siden vi fortalte han det. Han blir 5 år i oktober. Han er kjempeflink med minstemann også. Så glad i lillebroren sin da. Mannen min var med på ultralyden ja. Vi gikk ut av sykehuset med store smil om munnen begge to :0). Var så lettet over at alt så bra ut. Helgen blir vel stort sett rolig tenker jeg. Skal handle litt på lørdag og så er det mulig jeg og mannen tar oss en tur på kino. Er veldig sjelden vi er ute bare vi to. Vi hadde bryllupsdag forrige søndag og da hadde han laget gavekort på kinobilletter til oss på Mamma Mia. Håper vi får det til på lørdag. I tillegg skal jeg få dra på spa når vi er i Sverige. Det er spa på hotellet vi skal bo på. Det blir kjempeherlig. Han er så fantastisk den ektemannen min :0) Blir jo helt bortskjemt jeg, hihi :0) Gøy å ta med seg barn i slike parker da. Så herlig å se øynene deres lyse opp når de har det gøy. Gleder meg masse til Hunderfossen jeg :-) Bil, ja. Er ikke det jeg er best på, men vi har en Nissan Primera stasjonsvogn fra 2000. God plass i den. Tror nok det skal bli plass til tre barneseter i den. Vi er veldig fornøyd med bilen vi i allefall. Vi hadde en renault kombi før, men den takket for seg her like før jul, og da måtte vi ha en "ny" bil ganske kjapt. Er som sagt veldig fornøyd vi i allefall. Veldig sikker og god bil å kjøre. Er manuelt gir på vår bil da. Å så er den rød. Renaulten var nemlig rød, og da vi måtte bytte ut den ble eldstemann så lei seg, men det gikk bra da når den neste bilen vår også tilfeldigvis var rød, hihi! Han er jo bare så skjønn!! Hadde blitt glad i den gamle bilen han. Vi kjøpte nemlig bilen bare noen måneder før han ble født, så han hadde jo bare hatt den. Minstemann er herlig han også, men han sier ikke så mye enda. Blir gøy når han også etterhvert kommer med ulike kommentarer. Klem :0)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 9. juli 2008 #12 Skrevet 9. juli 2008 Åhh nemmen for en herlig gjeng dere er!!! Jeg også vil være baby i magen din å komme til dere... Hehe nesten hvertfall... Å så kos da. Er jo bare sånne "små" ting som kino bill og sånn som gir deg masse ekstra motivasjon og glede. Håper virkelig vi har det slik om noen år også. Å er gifte da. Hihi jeg maser men det er mest på gøy. Han har sagt fra vi var sammen bare noen mnd at vi skulle gifte oss bare sånn at jeg fikk det med meg. Men jeg fikk vente. Hihi. Hmm ja jeg har egentlig ikke peiling på biler. Vet bare at vi prøvde en bil, tror det var ford eller toyota, og jeg følte meg som en liten mygg i den og akkurat som jeg kjørte en stor vinglete varebil. Hihi jeg vil ha en litt liten kompakt bil. Enda det sikkert ikke er så praktisk. Hihi nå sitter meg og mini (som garantert ikke hører noen hihi) å hører flåklypa sangen kjempe høyt. Hehe. Her skal den læres opp tidelig. Og med en dj pappa så har den vel ikke¨så mye valg. Helgen ja... Jeg kom på, vi skal på Metallica på søndag. Har slitt litt med å få bill,b le utsolgt med en gang. Å svartebørs prisene har vært mellom 3-4 tusen. Men jeg har jobbet mye med arrangemanger og festplanlegging. Så vi har fått frivillig jobb, sitte opp skilter og ta imot bill 2 timer før konserten så får vi oss gratis konsert Det blir skøøy!!! Ellers blir det hva været holder til. En inflyttningsfest men vi får se om jeg orker det. Har kjempe lyst å se mama mia. Må få til det. Thomas vil til rudskogen for å selge bilen, men tihi jeg er ikke helt "råne" berte materiale hihi så vi får se... Ja han er sikkert kjempe skjønn han minste å. Minste nevøen min er akkurat blitt 4. Han er døv, men har fått Ci (Cochlea Implantat) og er akkurat begynnt å snakke. Han er såå herlig!!! Nå skal det grilles pølser. Titter innom etterpå snuppa :-*
svanemamma Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 9. juli 2008 Hehe, plutselig skal du se det blir bryllup og ring på fingeren på deg også. Vi hadde vært sammen i nesten 6 år vi før vi gifta oss. Hihi, det er litt gøy å spille musikk for den lille inni magen. Har gjort det med begge guttene mine, og det blir jo for denne også for gutta er veldig glad i musikk. Både barnecder og vanlige cder. De elsker å danse til musikken :0) Størstemann var så søt når han skulle legge seg nå da. Kosa med magen min og sa "natta babyen". Så ropte han på faren og sa "pappa, mamma kommer til å få stooooor mage". Han husker litt fra minstemann lå i magen. Hehe. De kan få sagt det disse små. Det kommer til å bli en herlig tid framover :0) Så gøy at det ble konsert på dere allikavel da!! Kos dere masse!!! Thihi, du er ikke noe "råne"berte altså ;-) Får håpe dere får solgt bilen snart!! Skal finne meg mat jeg også nå :-) Kjempeklem :0)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 10. juli 2008 #14 Skrevet 10. juli 2008 Hehe ikke for å støte noen, men direkte rånebabe er jeg ikke nei. Hehe tror ikke jeg hadde passet helt inn blandt store pupper å country musikk hehe. Å kan absolutt max det jeg må med biler hehe. Hihi. Hvordan går det med øvekjøringen nå da??? Jeg krysser fingrer å tær!!! Ja, blir mye musikk her også. Så det er gøy. Har du merket noe med dine små som har roet de ned rett etter de er kommet ut??? En venninde som er frisør fortalte at sjefen hunnes var veldig sprek med minsten sin, å jobbet nesten til termin. Å når babyen kom ut å hørte lyden av føner, roet den seg med en gang. Hihi. Lurer på om jeg merker noe sånnt. Hihi nææ, de er så herlige. Han høres ut som en skikkelig god gutt. Begge to seff!!! Noen tro på hva neste blir? Har dere tenkt på navn? Uff syns mat om morgenen er værst. Middag eller varm mat er jeg alltd glad i.Men skiver som jeg har dårlig erfaring med at kommer opp igjen, frister lite. Sitter her med biola (blærk) og nektariner og manner meg opp til litt skiver!!! Tihi nå rocker vi til Christina Aguilera!!! =)
svanemamma Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 10. juli 2008 Øveleseskjøringa går kjempabra. Har bare igjen kartkjøring igjen før oppkjøringa. Spennende dette her. Håper jeg står på oppkjøringa :0) Kan ikke huske at barna roet seg på noe helt spesielt da de var nyfødt, men de ble litt roligere når jeg sang noen barnesanger. Men da eldstemann var liten, hadde han mye vondt i magen og var en del urolig. Mamma brukte å bære han og synge Blåmann, blåmann bukken min til han roet seg. For et års tid siden hørte han denne sangen på en cd, og da kvakk han opp og ropte :" mamma, den sangen sang mormor da jeg var liten". Husket dette han da, og kjente igjen sangen. Hun brukte å synge den til han var over året, men jeg syntes det var gøy at han kjente den igjen. Kjønn, ja. Har en liten følelse som sier jente denne gange. Alt har liksom vært så annerledes så langt denne gangen. Blir gøy å se på ul :0) Har tenkt litt på navn, men har ikke bestemt oss enda. Enn du? Har du noen følelse av hva det blir? Har dere tenkt på navn? Er fremdeles litt kvalm på morgenen jeg også. Håper du blir bra snart :0) Klem :0)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 10. juli 2008 #16 Skrevet 10. juli 2008 Åhh kartkjøring hadde ikke jeg tror jeg hihi. Glad jeg slapp det, hadde sikkert gått ille!!! Ikke såå lenge igjen nå :-D Nææ så kos da. Håper min også får gode minner fra de er så små også...Har du familie nærmt deg?? Hihi ja hadde sikkert vært kos med en jente for deg!!! Få inn litt rosa i hverdagen hihi. Jeg ønsket meg aaalltid storebrødre når jeg var liten... Har litt troen på jente her å. Men det svinger faktisk litt fra dag til dag. Hihi samme for meg, bare den er frisk. Har alltid tenkt at folk som sier det må jo ha ett spes ønske å at det er noe en bare sier for å høres "korrekt" ut. Men er faktisk helt sant. Bare den kommer ut til oss frisk og rask med armer å ben å alt på plass så er jeg ooooverlykkelig!!! Vi har bestemmt navn. Tihi hadde vi faktisk før den ble laget. hehe. Kvalmen har faktisk vært litt bedre idag. Åhh kanskje dette lover bra? Men fremdeles veldig svimmel. Heller det enn den kvalmen!! Blææh
svanemamma Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #17 Skrevet 10. juli 2008 Tror det med kartkjøring er ganske nytt. Håper det går bra!! Familiene våre bor ca. 30 min med bil fra oss, så det er jo ganske nært. Egentlig ganske godt å ha de så nære. God hjelp i de. Enn dere? Har dere familie nært? Det spiller egentlig ingen rolle hvilket kjønn som kommer her heller så lenge babyen er frisk, men må nok innrømme at det hadde vært gøy med ei lita jenta denne gangen ;0) Det blir kino på oss på lørdag!! Jippi!! Billettene er kjøpt og barnevakta er booka. Barnas farmor og farfar kommer og skal passe dem. Det blir nok stas ja. Krysser alt for at kvalmen har gitt seg for deg nå******* Jeg var også svimmel etter at jeg ble bedre, før jeg begynnte å få i meg mat igjen. Så håper det ordner seg for deg også!! Eldstemann konstaterte det her i sted før han la seg, at i morra når pappa kommer hjem fra jobb er det FERIE!! Gleder oss masse alle sammen. Så bretta han opp gensern min, la hodet inntil magen min og sa natta babyen. Så skjønn. Yngstemann sovna nesten med en gang hodet traff puta, og det er ikke ofte på den fronten. Tidlig oppe og lite soving på dagtid i dag. Sliten han stakkar. Så nå ligger de til lading begge to, klar for en ny dyst i morgen, hihi :0) Klem :0)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 11. juli 2008 #18 Skrevet 11. juli 2008 Jah sikkert. Snart 3 år siden jeg fikk lappen så kan ikke huske at jeg tok noe sånn. Huff syns så synd i de nye teori reglene. Er det ikke super vanskelig å få det til? Hehe husker jeg hadde 21 feil å 12 av de var om vikeplikt. Hehe men kunne har 27 feil da så gikk akkurat. Bor ti min fra både mine og Thomas sin søster, 20 min fra svigerfamilie og 1 time til mine foreldre. Men de er mye i Bergen, så regner med de kommer til å hjelpe mye til. Jeg har vært så mye barnevakt for mine nevøer helt fra de har vært nyfødt, så jeg sier bare at jeg har ført timer så nå har jeg myeee til gode hehe. Åhh så bra Jah farmor å farfar er alltid stas. Alltid så gøy å kjike opp i famor sin veske å se om det er noe gøy med hehe. Kose dere MASSE MASSE!!!! Er så lei denne kvalmen. Å er så lei av å sitte inne. Ånå begynner det å regne å. Skulle på nattåpent i går,men begynnte å spy igjen. Så idag er jeg skikelig lei. Pc, sofa,kvalme ... alt hehe. Å Thomas jobbet overtid hele uken, å orker ikke stikke ut å finne på så mye pga svimmlheten og kvalmen som kommer helt plutselig. Så lange dager. Blir bedre nå når det blir ferie!!! Hehe jaa er enig med din eldste. FERIEEE!!! Gud så herlig han er. JEg å vil ha en liten som titter inn i magen min. Hehe men jeg har en som prøver å titte ut da. Fornøyd med det å hihi. Hehe, full fres hele dagen? Lading ja. Såg en body som stod "sover ikke, ligger kun på lading". hehe den SKAL vi ha. Med foreldre som er/var turbotroll når de var små kommer nok det til å passe ypperlig!!! Kleeem på svanemammseeen (",)
svanemamma Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #19 Skrevet 11. juli 2008 Det er 45 spørsmål på teoriprøven nå, med bare et riktig svar. Det er tillatt med 7 feil. Jeg hadde bare 2 feil, så er godt fornøyd med det. Kartkjøringa blir jo spennende. Jeg er ikke akkurat den som er best på dette med kart kan man si. Ja det er gull verdt med familie rundt seg som støtter en og stiller opp om man trenger hjelp. Husker godt når eldstemann ble født hvor godt det var med litt hjelp fra foreldre og svigerforeldre. Ja det blir helt herlig med ferie!!! Gleder meg masse jeg nå. Størstemann vokna i morrest og sa klart i fra til babyen: "god morgen, babyen. I dag er det ferie!" Hihi. Ja, det er full fres hele dagen her i gården ja. Akkurat nå driver de å herjer rundt meg. Det er i allefall aldri kjedlig med disse to nei. Hehe. Ja, det var mannen min som fant ut at lå til lading. Stilig med sånn body da. Det er jo egentilg ganske sant da, hehe. Det er jo full fart omtrent fra de står opp til de legger seg. God helg og god ferie da :0) Kjempeklem :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå