Gå til innhold

Ferbers metode

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som i senere tid har brukt Ferber Metode? Hvor mange dager gikk det før den lille la seg fint?

Vi har to ting vi skal få slutt på. Hun er snart 9 mnd, i natt fikk hun mat kl 0030, 0230, 5, 7. I tillegg hyler hun hver kveld hun må legge seg. Er blid som en sol hele dagen. Sover ute i vogna fra 10-1330.

Har kutta 2.luren.

Vi begynte med ferber i gårkveld. Hun skrek i to timer.. plutselig gav hun seg, og ble liggende og bare kikke før hun sovnet..

Etterpå skal vi ta nattammingen. Er vel ikke lurt å gjøre begge deler samtidig. Mannen skal i nordsjøen på tirsdag så burde fått det gjort før den tid. SOVE SOVE SOVE, hadde vært skjønt. Har en 2 åring også så fint med overskudd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok en stor motstander av den metoden...litt sutring ved leggetid er en ting, men ikke gråting synes jeg. Er de som mener det har negative langtids effekt på sikt.

Når de er 9mnd så er det også i verste seperasjons angst tida, og selv 5 min kan føles som en evighet for en baby...at hun sluttet å gråte kan være at hun gav opp rett og slett...og det trenger ikke være av det gode.

Jeg er selv 3 barnsmamma, de to yngste er tette, er ofte alene i dager og uker med dem. Uansett så unngår jeg for enhver pris gråting ved leggetid....

Skrevet

Svigeriet hadde med sin yngste sønn, og der tror jeg det tok 3-4 dager så var alt i boks. Vet ikke om de fulgte ferber "slavisk" eller om de hadde sin variant av den, men det funka i alle fall og han har verken søvnproblemer eller tilknytningsproblemer eller plaget av usikkerhet han nå i en alder av 5 år. Hadde vi hatt trøbbel selv (bank i bordet, heldigvis sluppet så langt) så hadde jeg ikke vært redd for å prøve (eller prøve egen variant av den). Lykke til :o)

Skrevet

He he, nei vi hadde en litt "light" versjon, som vi kjørte på hun på 2 1/2 når hun var like gml,og hun er den blideste jenta i verden, så trygg på seg selv, og vet hva hun vil, så det er jeg ikke redd for.

Verre med hyling i 2 timer hver bidige kveld om hun får være lenge oppe eller om hun legger seg til rett tid.

Barn har jo ikke tidsbegrep så 1 sekund føles sikkert som en evighet.

Du Ugl@, har dine unger for vane å legge seg fint uten hyl og skrik, og har aldri hylt ved legging?

Syns jo ikke noe om den skriking jeg heller altså, men syns ikke noe om å ikke få ro heller, to onder...

Skrevet

Joda, jeg har unger som til tider er vanskelig å få i seng, spesiellt hvis de har vært hos andre å overnatta eller nå i varmen så det går ikke alltid på skinner her heller.

LItt sutring ser ikke jeg på som skriking, hun på snart 3år sutrer alltid i 2 min hver eneste kveld, sitter ved senga å stryker henne over ryggen til hun sovner og minsta sitter jeg å stryker i alt fra 5-20 min....gjort det samme med eldstemann...på det verste satt jeg og nynna og strøk en times tid....

"Skrikekurer" har jeg alltid vært skeptisk til, men vi velger alle våre metoder, jeg ville i hvertfall prøvd alt annet først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...