Gå til innhold

Søren dritt.... what to do???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet et innlegg her tidligere om flisene mine på badet som sprekker i hytt og pine. Naboen min som er murer mener jeg kan reklamere til tross for at det har gått mer enn 5 år. Problemet er at de vi kjøpte huset av hverken svarer på tlf eller sms. Irriterer meg veldig for jeg aner ikke hvem som gjorde jobben. Noen tips om hvordan jeg kan finne det ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stod ikke i en evt tilstandsrapport da dere kjøpte?

Skrevet

Det blir jo foreldet etter 5 år så det er vel liten vits å forsøke å reklamere på det.

Skrevet

Hvis det er slik min nabo tror så er det faktisk en konstruksjonsfeil på gulvet. Da gjelder ikke 5 års regelen visstnok.

Skrevet

Nei vi har bodd her i 3 år. Først oppdaget jeg at et par fliser hadde sprekt for ca et år siden, men det kan jo skje så greit nok. Nå sprekker det derimot tvers over gulvet flere steder. Ikke veldig gøy for å si det slik.

Skrevet

Hvis dere skrev under kontrakt når dere kjøpte huset uten at det lå ved papirer på arbeid gjort på badet er det dessverre ikke mye dere kan gjøre. Da godtok dere det som det var. Det som går an å gjøre er evn å prøve komme i kontakt med forrige eier, sende brev. Og se om dere får svar. Men hvis det er gått 5 år siden det blei pusset opp, tror jeg ikke dere kan kreve noe (reklamasjon). Dessverre.. men om naboen er murer kan han vel gi råd om hva som er galt og hvorfor de sprekker sånn på tvers, evn gi dere en god pris på å legge nytt el delvis nytt gulv? Lykke til :)

Skrevet

prøvd og kontakte de lenge? kanskje de er på ferie.. rart at de ikke tar tlf.. :o

Skrevet

Det skal vel stå i den egenerklæringen som følger med prospektet / tilstandsrapporten på boligen.

Ev. kan dere gå via megleren for å få kontakt med selger av huset.

Skrevet

De solgte privat da hun er advokat. Jeg finner ikke papirene i alt rotet her, men naboen mener å vite hvem som gjorde jobben. Ringte de før i dag, men de måtte ha et navn. De vi kjøpte av kjøpte av noen andre når huset stod ferdigstilt. Derfor må jeg vite hva den som bestilte jobben heter. Som jeg skrev over her mener naboen at det er en konstruksjonsfeil da det sprekker med like lange mellomrom..... ergo bjelkelaget. Dette er visstnok noe som ikke går under 5 års regelen i følge min nabo. Jeg må jo uansett begynne et sted, og de er ikke på ferie nei.

Og dessuten hjelper jo ikke det meg å få en god pris på nye fliser hvis gulvet er feil konstruert. Burde vel egentlig ringe en takstmann, men ville snakke med flisfirmaet først.

Takk for gode forslag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...