Gulljnta Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Har to hunder, en boxer + en miniatyr. Blir en del skitt av de og jeg må vaske gulvene to ganger i uka.. minst.. Men selv om jeg gjør det føler jeg aldri jeg får de HELT rene, ser alltid noen flekker når jeg er ferdig og så er det frem med kosten igjen. I tillegg nytter det ikke å vaske gulvene, må SKRUBBE de. Og dagen etterpå er de skitne igjen... Har kanskje fått en smule støv på hjernen etter jeg ble gravid ifølge min kjære samboer hvertfall:) Men vil jo ha det rent når det kommer besøk. Tips til hva som tar flekker GODT? Føler grønnsåpe bare gjør gulvet klissete, selv om jeg bruker minimalt med det. Har parkettgulv.. (skal vel egentlig ikke bruke grønnsåpe på de da men.. ) Har tilogmed prøvd med salmiakk, men vil helst ikke bruke det siden det tar bort glansen fra gulvet.. Hjeeelp meg dere kloke damer her inne
helhalhalo Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Hei Jeg har vel ikke noen tips egentlig men skulle si at jeg også har boxer Beste rasen syns jeg, men hva er denne miniatyren? Gulv: Du kan vel bruke grønnsåpe på parkett eller? Vi har også brukt ajax universal gulvvask vet ikke om det er så bra for gulvet men syns det blir mindre klissete enn grønnsåpe Bruk ikke mye såpe men ha veldig varmt vann er mitt tips i alle fall. Jeg var mer interessert i boxeren din jeg:) Hvor gammel er den? Vi har det aldri helt rent med en hund og en gutt på snart 2 men det får jeg bare leve med:)
Makko med to små gutter Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 hmmm jeg har en labrador blanding... synes huset ser ganske bra ut om jeg tørrmopper en gang om dagen og vasker med såpe (lite vann) en gang i uka eller så... -I realiteten blir det tørrmopp 2hver dag og vask hver 14dag, uten at huset ser for ille ut... Er derimot nøye med å tørke labber med fuktig håndkle når det er dårlig vær.
Gulljnta Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2008 Ja har merket at veldig varmt vann er effektivt! Skulle ønske det var et vindundermiddel som bare kunne løse opp disse klissete flekkene etter boxeren Miniatyr å miniatyr, er en dvergpinscher Boxeren er vel 1 år og 4 mnd gammel. Rolig og snill dagen lang, men OVERIVRIG etter folk som kommer på besøk. Gruer meg til den oppførselen når vi får baby i huset, men vi får prøve å gjøre noe med det de siste mnden vi har igjen til termin Hvordan har det gått med baby og boxer hos deg? Tenker jeg er redd for å legge babyen på gulvet tilfelle han skulle være borte å trø oppå eller noe? Han er jo kjempeforsiktig med den lille hunden vi har men vet jo aldri... Tenkte å kjøpe lekegrind. Gruer meg allerede til jordmorbesøk etter fødselen, to superivrige hunder og skitne gulv..haha
Gulljnta Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. juli 2008 Makko med gutt i magen, ja det hadde nok fungert fint her også. Problemet er vel at etter jeg er så trøtt om dagene at jeg bare slipper dem ut terrassedøra og da kommer de jo rett inn i stua etterpå med våte labber. Har et håndkle som de trør på men labbene blir ikke tørre med en gang.. I tillegg har boxeren litt problemer med forhudspuss (!) og da drypper det på gulvet noen ganger... Etterlater vanskelige flekker, ekkelt ja jeg vet. Huff
helhalhalo Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 He he Vi har en boxertispe på 5,5 år hun er en ivrig boxer som boxere flest:) Hilser som en torpedo, men er ellers så snill og rolig inne. Vi syns det har gått strålende med baby og hund (hadde to ildere i tillegg når gutten ble født så det var fullt hus) Jeg la ham mye på gulvet og voffsen var borte og snuste litt I begynnelsen hadde jeg en softbag til ham i sofaen så han lå litt opp og vekk fra labber og bøss. Kjøpte lekegrind alt for sent, men skal ha den til nestemann sånn at ikke 2 åringen tramper og klår for mye på babyen:) Hundene er så forsiktige og gode, eneste er at vår hund gav babyen noen skikkelige "nusser" så jeg måtte holde henne litt unna helt i starten. Nå er jeg på ingen måte hysterisk for litt skitt og bakterier og har latt hund og barn vokse opp sammen. Greit å være litt var helt i starten når babyen ikke har vendt seg til noe av verden utenfor magen. Så jeg kan legge til at gutten vår har vært frisk og rask hele veien selv om han deler maten sin med hunden og litt sånn.... (ikke lett å følge med på alt )
Makko med to små gutter Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Forhudskatar kan kurreres... Jeg fant ut at det enkleste var å skylle med klorheksidin 2x dag en liten uke, da ble han helt bra :-) Etter kastrering ble det heldigvis slutt på slikt guff... Jeg må nå si jeg synes det høres mer slitsomt ut å vaske gulv to ganger dagen enn å tørke labber jeg da! Lekegrind er et must her og! Tenkte jeg skulle høre med jm FØR besøk om hva hun synes om hunder (min er veldig glad han og)....
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Bruker Ajax Universal med sitronlukt, veldig god og gjør golvene gode og rene. Selv har jeg en snart treåring og en pusekatt som drar mye støv og skitt med seg inn i hus, men får det rent og unngår kliss med dette iallefall
Mrs. Bouquet Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 Enjo-vaskeutstyr har revolusjonert vaskinga her i hjemmet. Med de produktene bruker man bare vann, men i begynnelse er det tungt å vaske før all gammel såpe er borte. Sjekk www.enjo.no
Gulljnta Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. juli 2008 Ja boxere er ivrige hunder! Men de skjønner godt når de må være forsiktige Tror nok jeg investerer i lekegrind ja. Ser for meg de våte nussene..hehe.. Er ikke så hysterisk for bakterier fra hunden, eneste de gulvene som irriterer meg. Føler det er klissete å sånt Men blir ikke noe vasking av gulv to ganger om dagen hvertfall. Takk for tipset ang. forhudskatarr. Har kjøpt forhudsrens, men føler ikke det fungerer skikkelig. Kommer sikkert til å ha hundene i buret sitt når jordmor er på besøk, ikke alle som elsker hunden som bare måå ha oppmerksomheten din. Men trenger vel ikke å bekymre meg for det ennå. Er vel ikke for ¨å lete etter støv jordmor kommer akkurat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå