Gå til innhold

Tråd for oss med baby på rundt 3MND

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan sover deres dagtid?

Hvordan går natten?

Hvordan aktiviserer dere babyen i løpetav dagen?

Hvor lang våkenperiode har h*n om gangen?

Hva kan/gjør deres 3mndrs baby?

Zara kom 4 uker for tidlig å ble 3 mnd i går. 13 uker:)

Zara sover best i løpetav dagen, har flere lange soveøkter på 1-2 timer.

Er våken ca 1-2 timer av gangen. Om natten går det alt fra 90 min til 3 timer mellom amming. Har en sjelden gang klart 4-5 og en gang 6 timer :)

Vi trener litt på mageleie å løfte hodet, det går bra i korte økter. Litt vippestol, litt babygym. Mye sitte/ligge på fanget å prate å smile.

Prøvd med litt bøkermed bilder men det er ikke interesant enda.

Speil er moro :)

Hun kan smile masse, nesten le. Kommer med frydehyl. Begynt å bable å skravle. Kjører hånda bevisst i munn. Oppdager kansje hendene snart? Støtte seg på albu å løfte hodet høyt fra mageleie.

Holder hodet helt selv, trenger ikke støtte. (har holdt det helt fra fødsel)

Elsker å bæres i sele :) å gå å gå å gå hehe.

Håper på mAsse svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei vesle jenta mi ble hvar 15 uker nå på lørdag.

Hun ble født 13 dager før termin.

Varierer veldig med soving på dag tid, sover egentlig ganske lite.

På dagen leker , koser vi masse triller en tur og snakker ( babler)

Hun kan le , smile , holde hode selv, har rullet fra rygg til mage 2 gang.Løfter seg godt opp fra mage leie.Spiser nesten opp hendene til tider, trur det klør veldig i munnen hennes.

Liker ikke å ligge på magen og vil helst sitte /ligge på oss hele tiden.

Om natta sover hun alt fra 4-5 timer helt opp til ett sted mellom 7- 10 timer. Kommer veldig and på når hun sovner om kvelden.

Ellers elsker hun å kjøre bil

Skrevet

Karen Elisabet ble 3 mnd for en uke siden,hun kom til verden 4 dager før termin.

Hun sover ikke så mye på dagtid lenger noen små dupper på 30 min fordelt utover dagen etter kl 17 sover hun ikke noe.

Karen legger deg i 22-23 tiden etter et godt måltid med mme og da sover hun til ca 6-7 tiden.

På mage leie er hun veldig sterk hun ligger med hevet hode og ser seg fra side til side,hun elsker baby gymen sin og er veldig aktiv der.Hun smiler mye virker fornøyd og hånda som sitter langt inne i munnen kjenner jeg også god igjen.

Karen Elisabet elsker å kjøre bil ho da.

Skrevet

Hei

Linnea er 3,5 måneder og ble født to dager etter termin.

Vi står opp mellom 7-9. Før hadde hun iallefall en lur på 2-3t i løpet av dagen men i denne varmen blir lurene skjeldent på mer enn en time. Våken mellom 1-3timer. Hun elsker å ligge på treningsmatta og tygge på sjiraffen sin, igår snudde hun seg for første gang fra rygg til mage:-) Ellers koser vi masse på fanget, hun titter faktisk litt på tven(er jo så spennende med lyset!), triller turer, møter venner med baby og når jeg steller i huset sitter hun i vippestolen sin og følger med. Hun er helt besatt av hendene sine, og elsker å tygge på dem. Sikler som en helt også:-) Er stort sett veeeldig blid og fornøyd og er veldig fascinert av sin egen stemme, lager både hyl/hvin og dype mørke lyder, hehe, kjempesøtt!

Mellom 19 og 20.30 engang har vi kveldsstell og ammer på soverommet før vi legger henne i senga si. Hun sovner av seg selv etterhvert. Der sover hun til alt mellom kl.4-6 før hun våkner og får pupp i senga vår. Da sovner vi som regel begge to så hun blir i vår seng til vi står opp:-)

Koselig tråd dette:-)

Skrevet

Elias er født 3 dager over termin og blir 15 uker på fredagen

Han sover ca 3 dupper på dagen som kan variere mellom 30min-2timer. Er da våken mellom 1-2timer. Siste duppen er ferdig ca kl 1630-1700 og da er han våken til han skal legge seg.

Kveldsstellet begynner kl 1830 sånn ca og han sovner (vanligvis) rundt kl 1900. Han sover mellom 3-6timer mellom hvert måltid og våkner mellom 0630-0730.

På dagen leker vi oss på babygymmen. Noen ganger alene og noen ganger med meg. Ellers koser vi oss, går tur, synger. Han liker å ligge på magen å se opp. Er veldig stødig og holder hodet sitt fint selv. Er en liten tvslave.hehe=)

Han smiler masse, men kan også si ifra hvis det er noe han ikke liker. Er veldig sta!hehe..Klarer å leke selv nå og er flink til å holde på leker og eeeelsker å spise på hånda.

Skrevet

Glemte å nevne at han kan å rulle seg fra mage til rygg og nesten fra rygg til mage..Er vel like før nå=)

Skrevet

Hei!

Min lille vakre Lukas er akkurat 3 mnd i dag, født dagen etter termin.

I løpet av dagen er han våken 1-3 timer, før han tar en liten dupp på 20-50 minutter. Kveldsstellet begynner vi på ca klokka 8, og så er det flasken og til sengs ca halv 9. Han har sovnet av seg selv siden han var nyfødt, så leggingen går som en drøm! Av og til går det en time før han sovner, men da ligger han bare å kose med kluten sin, og sparker av seg dyna med nakne føtter. :) Han sover som regel fra halv 9/halv 10 til rundt klokka 4. Så får han mat, og sover igjen til klokka 7. Da er han våken en liten time, ligger og pludrer, og så får han mat igjen, og sover til ca 9. :)

Om dagen liker han å ligge med baby-gymen, kikke på TV'en, kikke seg i speilet, gå tur med vogn, eller sitte i Ergo'en på tur på Fløyen. :)

Han er blitt flink å ligge på magen, likte det ikke i begynnelsen. Men har hele tiden holdt hodet sitt godt oppe, og ser seg fra side til side. I dag rullet han for første gang over fra mage til rygg, og han klarer nesten andre veien også.

Han smiler MASSE, ler når pappa husker han høyt i luften, og prater og pludrer hele dagen. Han har oppdaget hendene sine også, og de kan han ligge lenge å kikke på. Han griper etter leker med knyttet hånd, og det han får tak i prøver han som regel å putte langt inni munnen. Litt vanskelig med en Ole Brum-bamse som er større enn han selv, men han har undeholdning leeeenge med å forsøke iallefall! :)

I dag har jeg også sett antydning til en tann, så der har vi grunnen til at han sikler så enormt for tiden. :)

Så er han også begynt å bli litt redd for ukjente fjes, da kommer leppen frem. Men det går ikke lang tid før han smiler og er like blid igjen.

3 mnd er sånn en herlig alder. Merker at de begynner å utvikle seg til små personer. Og den travleste baby-perioden begynner å nærme seg slutten... Jeg storkoser meg som mamma til min lille go'ing!! :D

Skrevet

Snuppa er nå rett over 3mnd.

Når det gjelder soving forandrer det seg hele tiden, men akkurat denne uka er har hun sovna i 19-20 tida. Hun har funnet ut at hun vil ha mat hver time natta igjennom og har gjort det de siste 2-3ukene....gjesp!!men de siste to nettene har hun sovi hele to timer mellom måltidene:-) Vi står opp mellom kl 07 og 09. I løpet av dagen har hun 3-4 dupper på hele 30minutter. Hun har ikke lært seg å finne søvnen selv, så hun må bysses eller ammes i søvn....

Når hun er våken liker hun enten å ligge på matta si og putte forskjellige leker i munnen, ligge på magen å se seg rundt eller bare ligge å titte på hva vi gjør, ligge under babygymmen å dælje til lekene, ligge i senga si å se på uroen som går rundt og rundt - da hyler hun av glede:-) Hun elsker også vippestolen sin og tven.... Hun liker å bli lest bok for og putte den i munnen når vi har lest ferdig, fly i lufta, sitte i fanget eller sitte i ergoselen å titte rundt når vi er ute å går.

Det hun kan er å ligge på magen og støtte seg med underarmene - holder hodet høyt og stødig, suge på totten (og alle andre fingre for den saks skyld..), rulle rundt - men bare i senga vår når hun vil ha mat og jeg ligger langt unna med vilje;-), hun ler, babler og 'synger', gripe etter leker bevisst for så å putte de i munnen.

Hun er stort sett en veldig blid og fornøyd jente som smiler til de fleste hun møter:-)

Skrevet

Linnea sover litt variabelt på dagen. Alt fra 20 min. til ett par timer.

Våkner omtrent en til to ganger i løpet av natten.

Sover veldig godt i vognen. Da kan hun sove i flere timer.

Trener også må mageleie, men hun liker det ikke så godt, men jeg ser at hun kan hvis hun vil. Ellers så er hun flink til å holde hodet når hun bæres rundt. Har begynt litt med rulling fra rygg til mage.

Smiler og "snakker" masse. Hendene er til stadighet i munn og gjerne så langt inn de går:-)

Skrevet

morsom tråd. merker det er veldig likt det dere skriver på min lille jente også. hun er 3mnd og2 uker. her står vi opp rundt v 8-tiden om morgenen. sover mellom 3 og 4 dupper i løpet av dagen av varierende lengde (alt fra 30 min til 2 t innimellom). Har nå de siste ukene blitt sliten i halv8-8 tiden på kvelden og vi legger henne da. Blitt veldig flink til å sove har hun også, til mamma's store glede. sover da som oftest frem til rundt 4-5 for litt mat og så frem til mellom 7 og 8 en plass.

begynner å oppdage hendene for fullt og de er stadig inni munnen. masse sikling. griper ikke bevisst om ting enda, men det hun får i hånden går inn i munn. liker å ligge på babygymmen, sitte litt i vippestol, skravler masse og er glad i å gå på tur med vogn. Hun støtter seg opp på håndleddene når hun er på magen- og løfter hodet høyt. Også har hun begynt å vippe rundt fra mage til rygg. venter bare på andre veien nå :-) er glad og fornøyd!

Skikkelig herlig tid dette her :-)

Skrevet

Min prins er 12 uker. Så bare en uke til 3 mnd.

Mye våken på dagen. Babygym er gøy-slå løs på disse herlighetene som rangler og lager små lyder. Smiler til speilbildet sitt og blir utrolig sjarmert av den nydelige babyen der... Babler og "ler"(er vel kanskje ikke helt latter enda, men noen søte rare hikst)

Stor og sterk, flink til å løfte hodet når han ligger på magen.

Smatter og sutter på henda, har oppdaget begge to og morsomt å fikle med de. Han har holdt flaske selv. Hi, hi ikke så bevist antagelig men stolt mamma hentet kamera.

Fortsatt veldig glad i pupp. Spiser ofte på dagen, går gjerne 1,5 t imellom. En litt lengre økt fra han blir lagt i 20-21 tida. Da er det gjerne mat 01.00 og deretter annenhver time...Men har håp om at han roer seg litt ned snart. Vokser veldig og da må han jo ha mye mat!!!

Elsker å se seg rundt og følge med, skuldra er favoritt plass og han vil helst sove på fanget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...