Kystrøya Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 De første 3 mnd var egentlig ganske forferdelige. Hadde lite melk, så gav opp ammingen da han var 1 mnd. Han hadde mye vondt i magen og var vanskelig å få til å sove. Da han rundet 3 mnd var det som om et mirakel skjedde. Han ble roligere og mer fornøyd, gråt mindre, ikke vondt i magen, lettere å få til å sovne, alt ble bedre. Begynte også å gi ham grøt x 1 pr dag da han rundet 3 mnd. Men nå, etter 3 uker med en rolig gutt, så er det påan igjen, bare mye verre. Han er så urolig, gråter masse, har mye luft i magen igjen, våkner 1 million ganger på natten (og er våken på timesvis), er sur hele tiden, skal ikke sitte i vippestolen eller ligge på gulvet, vil ikke sove, ja, han er rett og slett et mareritt. Og nå når han er så stor som 4 mnd så gråter han mer intenst en som nyfødt, han spreller og kaver mer (og blir dermed mye mer slitsom), så jeg er helt utslitt og nervene er tynnslitte. Han er akkurat slik storesøsteren hans var, og hun ble ikke "bra" før hun bikket 1,5 år. Og jeg kjenner jeg vil springe hodet i veggen med tanken på å ha det slik i 1 år til. Mannen min er på jobb og kommer ikke hjem før om 1 uke, så jeg er alene med to små barn. Og slik det er nå så er jeg en forferdelig dårlig mor. Skal ingenting til før jeg blir sint (man blir gal av å ha en unge som skriker nesten hele tiden når han er våken), og jeg kunne mest tenkt meg til å levere ham til fretex (for å ha litt galgenhumor). Alle sier babyene blir bedre når de blir større, men her går det motsatt vei...
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Huff da. Stakkars. Høres ikke så morsomt ut, og sikkert tøfft å være alene =( Fant dere ikke ut hva som var galt når søsteren sleit? Utredning el? Har du prøvd å ta ham med til kiropraktor? Enormt mange har god hjelp av det, og får en helt "annen" baby etter en behandling. Anbefaler deg å ringe straks dersom du ikke har prøvd. Trenger ikke henvisning fra lege, og det er ikke smertefullt for barna med denne behandlingen. Stå på! Jeg tror ikke du er noen dårlig mor jeg. Bare svært sliten. Klem fra
Kystrøya Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2008 Kiropraktor var vi til da han var 5-6 uker, så det er gjort. Storesøster var forferdelig urolig hun og, så vi får visst urolige barn. Hun slet så med søvnen at vi tilslutt måtte gi henne vallergan for å få henne til å sove, og da var hun langt over 1 år. Nå når han har begynt å rote med sovingen så er han så sur hele tiden. Gråter og gråter og vil ikke falle til ro. Så det blir en så ond sirkel som det går an å få. Så jeg er forferdelig sliten nå ja... Hodet mitt kjennes ut som det skal eksploder. Og det blir ikke bedre av å høre om at "alle" andre har barn som er sååå rolige og sover hele natten osv.
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Stakkars deg!!! Du er slett ingen dårlig mor- noen og enhver ville flydd på veggen av å ha det sånn! Jeg har mannen min hjemme, på jobb men kommer hjem hver kveld =)og får så mye avlasting han kan gi. Jeg er utslitt av mangel på søvn, og jeg har 1 barn... Ingen som kan hjelpe og avlaste litt? Sender mange klemmer!!!
dodi sin Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Vet godt hvordan du har det... Et tips bare. Nå må du ikke få panikk for dette høres verre ut enn det er, men jeg ville sjekket ut om han kan ha reflux. Slik du beskriver det er det veldig likt mine egne erfaringer. Da jeg fant ut at nummer to hadde reflux (var da seks uker) og fikk gitt han medisin mot dette (syrenøytraliserende..losec)var det som å få en ny baby.Nummer en her i huset var akkurat slik du beskriver, men dette fant vi aldri ut av. Nimmer to var også slik før han fikk med. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå