Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.. Jeg lurer på en sak, når er det vanlig å gå til jordmor? Jeg har ei jente på 9 år, men den gang var jeg ikke hos jordmor i det hele tatt. Er i uke 15 nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke peil. Er i uke 13. Ringte i går for å bestille time, fordi legen min er redd for gravide damer tror jeg. Å alle spm rundt graviditet. Han gav meg en bok å sa, snakk medjordmor viss det er noe mer. Viss det er noe dirkete helsemessig kommer du til meg.

Men når jeg ringte i går så hadde de ikke ledig time før i slutten av oktober. Å jeg har termin i januar. Så vet ikke hva som er vanlig jeg...

Skrevet

Det vanlige er første jordmor møte ca i uke 12, pluss/ minus...men garantert noen som går før og noen etter. Ring til jordmor og avtal time. Jeg var hos jordmor første gang i uke 13...går så hver 4.uke...går til legen om det er noe mer helsemessig, behandling, sykemelding osv.

Skrevet

Jeg går til lege og jordmor annenhver gang..

Skrevet

jeg er hos jordmor vær gang. men nå er jeg også SM så jeg er hos legen en gang i måneden også. blir mye reising til legeseneret, men det er bare fint. da veit jeg at det går bra med den lille.:D

Skrevet

Jeg har fått meg privat jordmor som jeg nå betaler for, fordi helsestasjonen min her i Oslo bare fnyste av meg når jeg ringte i uke 12. "Nei, det er babyboom i Oslo, så vi har ikke mulighet til å ta deg inn før tidligst i uke 24."

Siden dette er mitt første barn, og jeg er alene om svangerskapet, så syntes jeg jo det var ganske dårlig oppfølging. Legen vil jo helst ikke ta meg imot om det ikke er noe direkte helsemessig galt...

Så jeg ringte og avtalte time, og får nå oppfølging av jordmoren min hver 3-4 uke, 30-40 minutter med koselig snakk, informasjon, lytte på hjertelyd, og litt 'psykolog'-tid også ;). Det er helt klart verdt det syns jeg.

Skrevet

Jeg går til jordmor av og til (første timen når jeg er 24+).

Har vært noen ganger hos legen nå, men er i grei form så behovet er ikke så stort.

Her i Trondheim må en i hvertfall være tidlig ute med å bestille time.

Sist var jeg 12 uker når jeg ringte for å bestille time, og da var jeg aaaaalt for sent ute. Og måtte derfor klare meg med (hedigvis flinke) legen min til hver kontroll.

Denne gangen ringte jeg i uke 7 og fikk altså første timen i uke 24.

Så jeg antar det blir 2 (kanskje 3) ganger til jm og resten til legen.

Skrevet

Skjønner at det i grunnen bare er å ringe med en gang skal det bli noe før fødselen :)

Skrevet

Jeg går annenhver gang hos lege og jordmor, hadde første jormortime 13+3 :)da fikk vi høre hjertelyd <3

Skrevet

Bor i bergen og skal til jordmor uke 15, bestilte uke 7?

Skrevet

jeg har ikke vært hos jordmor ENDA jeg..er i uke 28...Skulle kontakte jordmor her i starten men jeg kom meg aldri på tråden..så d ble ikke=) kanksje jeg skal kontakte jordmor nå...eller kanskje d ikke er helt nødvendig=) kunne vært fint for d er maaange ting jeg lurer på..

Skrevet

Hos oss,på en liten plass, er det legen som skriver henvisning til jordmor og sender. Så får vi automatisk innkalling fra jordmor. Rundt uke 15 tror jeg.

Skrevet

Er i uke 18 og har ikke vært hos jordmor. Tror egentlig ikke jeg kommer til å gjøre det, aner ikke hva jeg skal spørre om - føler jeg får svar på det jeg er nysgjerrig på via legen og særlig via google og barnimagen.com, haha. Hurra for internett. Hva gjør egentlig denne jordmoren? Jeg ser for meg ei litt utvaska sprirituell dame i for store klær av naturmateriale som kjenner litt på meg og sier alt går fint - men jeg ser jo her at hun har eget utstyr og måler ting og tom. eget ultralydapparat og greier. Har alle det?

Skrevet

Hei, det er "vanlig" å gå annen hver gang til fastlege og jordmor. Når du ringer jordmor er opp til deg, det er nok mange som har time hos jordmor i 1.trimester.

Har selv valgt å droppe å gå til jordmor denne gangen. Har så godt forhold til fastlegen min, og der får jeg time på dagen om det er det. Så som 2.gangsfødende så er det ikke sikkert du har så stort behov heller?

Ring helsestasjonen din og undersøk, da vel?

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...