Gå til innhold

Nytt barnerom


Har to godgutter!

Anbefalte innlegg

Thomas skal få nytt større rom i løpet av sommeren.

 

Noen som har tips til innredning, dekorering etc. - eller linker til noen sider på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker godt at barnerom kanskje ikke nødvendigvis er enten fotball eller prinsesserom, men som er fargeglade og muntre. Jeg er litt lei tema rom, rett og slett og rom som er fulle av wallies. ;)

Mitt forslag er å gå for en nøytral farge på veggene som gjør det lett å endre uttrykket på rommet ved å bytte møbler etterhvert som han vokser. Linea har en lys blåfarge på rommet sitt.

Litt avhengig av hvordan han skal bruke rommet (bare til soving eller til leking også) så bør du tenke på god og ryddig oppbevaring som gjør at han etterhvert fint klarer å holde det ryddig selv.

Jeg er jo ikea nerd så jeg foreslår å gå for interiør derfra. ;)

Disse er utrolig kjekke til oppbevaring av leker:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10109274

Denne er også veldig kjekk til leker og bøker:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50103086

Den kan fint brukes etterhvert som han blir eldre også, evt. brukes i et annet rom etterhvert.

Det kommer ny ikea katalog i august så der kan du jo få en del tips. hehe

Ellers vil jeg tro et raskt rop på skravlesiden om linker til barnerom gir deg en del svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=312206 Her er det bilder av masse fine barnerom!

 

Men er litt enig med Sessa, jeg er litt lei av wallies overalt....Vi har igrunn temarom vi og men da med kardemommebygardiner, et bilde av røverne og et bilde av tobias i tårnet (bestilt på nettbutikken til dyreparken) og et sengesett....Også fikk han jo stol fra malurten med kardemommebymotiv på....

 

Jeg synes det er fint når de har en stol og et bord der de kan sitte og leke, sånn åpen lekehylle ser veldig lurt ut, samt noen kasser til lego og biler! Et speil i dems høye er og stor suksess....Kan og være koselig med bilder av den nærmeste familien rundt speilet...Laminere de og feste på en måte som gjør han han kan ta de av og på uten at det gjør noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kreativ du er med de bildene mersa.... Her bruker vi sånne små albume med alle vi kjenner og som til stdighet blir "lest"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

 

Sånn stor Expedit-hylle kjøpte jeg for mange år siden, og her jeg bor nå er 3. leiligheten jeg drasser den med meg til..den er blytung, men er veldig glad i den! Godt mulig Thomas får en sånn han også:)

 

Laminering av bilder var også et godt tips! Tror jeg skal ta med meg et par bilder og laminere her på jobben i morgen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...