Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 En venninne påstår hardnakket at prim ikke skal spises av gravide... Kan det stemme da?
Klemzi Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Hva er det i prim som skal være farlig?? Melken som er brukt er pasteurisert, så jeg kan ikke skjønne at det skulle være utrygt....
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Haha. Nei, hvorfor skulle det være farlig da?
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Prim må da være bra for gravide det.. er jo masse jern i det! Enkelte blir litt vel hysteriske når det gjelder hva gravide kan spise og ikke.. har en veninne som faktisk mente at det skumleste en baby kunne få i seg var STØV!! Da kunne de faktisk dø. Seriøst.. da hadde det nok ikke vokst opp en eneste baby i hele verden!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Du må slutte å høre på hva den eller den sier er farlig. Bare følg rådene på matportalen,eventuelt ta en telefon til din jm om du er i tvil.. Du kan selvsagt spise prim. Brunost også selvsagt. Også makrell i tomat, sursild, røket laks til og med... Prøv å sil ut det som høres for dumt ut..
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 eh har jeg aldri hørt om. jeg har iallfall spist prim på skiva
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 heheheheh....hun tror kansje prim går under "myke oster" hun da......det gjør det altså ikke. De har råda gravide til å unngå visse typer oster, feks muggoster og enkelte myk oster.... Prim er innkokt myse og trygt...samme med brunost, søst, gomme...
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Trygt er også kremost fra Tine og tubeost fra Kavli.. Må lære å se forskjell på hva som er farlig og ikke.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 Det aller tryggeste er å la vær og spise når man er gravid.
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 8. juli 2008 #10 Skrevet 8. juli 2008 før i tiden var det mye jern i brunosten, er kanskje dette venninen din tenker på, flott at hun bryr seg om deg, og kommer med slike innslag, man vet ikke alt som gravid, og da er det greit å ha gode venniner som tenker på deg. du kan sjekke matportalen.no, eller snakke med lege/jordmor. her inne er det altfor mange som kommer med teite kommentarer på at man ikke skal være hysterisk. hva du spiser og ikke spiser med tanke på barnet ditt, er ditt valg, og ikke la andre diktere det. lykke til videre ) hvis du lurer på noe, og vil ha et seriøst svar, kan du også spøre meg, på post. driter ikke ut folk. vet jeg svaret , så får det. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå