Gå til innhold

Blødnin


Maysan81<3+gutta<3

Anbefalte innlegg

Nå friker jeg ut. Jeg blør...ikke mye, men litt sånn brunaktig blod/utflod. Jeg skal inn til lege nå...HVA GJØR JEG??? Er dette ett veldig dårlig tegn? Har aldri følt meg så hjelpesløs før....

Noen andre som har opplevd det samme???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 5+3 idag og har ikke hatt noen blødning tidligere. Men har idag brunaktig utflod jeg også... Blir jo vettaskremt, men tror faktisk ikke det er så unormalt. Tror vi får satse på at det er vanlig, men kanskje vi skal være ta ting litt rolig...Ikke stresse, legge seg en gang ekstra? Ikke vet jeg, tok med et par ekstra timer på senga i dag. Ingen å ta hensyn til, og bare deilig å kunne gjøre det iallefall. Men har du vært hos legen, og hva sa han da?????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også hadde dette igår! Men har gitt seg nå og det er helt vanlig så jeg tar det med ro... Hadde det med mine to andre også, men ikke så mye som det var nå.. Ikke friskt blod, men brunt slim liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa legen?

 

Har hørt at friskt blod er bedre enn gammelt blod uten å skremme deg. Det kan være blod der om du og guppen har hatt sex, blodårene er jo veldig ømfindtlige under et svangerskap, du kan ha klort deg etc etc. Festningsblødning kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtankene;) Setter stor pris på det. Jeg var hos legen før i dag, og han kunne ikke bekrefte eller avkrefte noen ting. han ga meg sykemelding da....så nå ligger jeg her. Men jeg føler meg roligere nå, for det har avtatt og jeg har ikke vondt i det hele tatt;)

 

Vi får krysse fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener han å få avkrefta/bekrefta noenting, sender han deg på UL?

 

Godt å høre at du føler deg roligere, dette går nok bra skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Er på besøk fra februar-klubben. Er litt over 9 uker på vei, og hadde en blødning søndag kveld/natt. Dro til legen, og fikk komme til ultralyd på sykehuset med en gang. Og hva så vi der? Jo, en liten levende skapning med et hjerte som slo som bare det. Alt så helt perfekt ut :) Så blødning trenger ikke være farlig, men jeg ble kjempestressa selv før jeg fikk tatt den ultralyden. Mest sannsynlig er alt helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det har gått bra med andre.

Det som jeg syntes er rart er at han aldri nevne på ultralyd formeg i det hele tatt....kanskje det er for tidlig??

Vi får bare krysse fingrene for at alt er bra...så nå ligger jeg langflat i sofaen og ikke gjør noen ting som helst,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også hatt en litt blødning i dag og en i forgårs...blir litt engstelig ja,er ca 7 uker på vei. Har hatt 2 sa tidligere (og en gutt midt imellom) så jeg stresser ikke med å ringe legen, det er ikke noe de kan gjøre, de bare ber deg vente....men selvfølgelig- jeg tenker og lurer men håper at alt er ok. håper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for tidlig å ta ultralyd. Om du er bekymret så ber du legen om å gi deg en henvisning til UL så du slipper å gå rundt å være bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk en gutt nå 28 mars.

Jeg hadde som mange av dere brunaktig blødning,bare litt.Rundt denne tiden for 1 år siden.

Det er stort sett normalt.

Da jeg var 14 uker på vei hadde jeg en STOR frisk blødning med blodkake.Panikk.....men gjett.....jeg var sikker på det var fosteret,men på ul lå han og viftet med armene.

Var en bit av morkaken som kom da som utløste blødningen.

Så dere....ikke ta alt som galt.Dette hender mange og er betyr ikke at noe nødvendigvis er galt.

Men forstår deres redsel,for den hadde jeg og.

Masse lykke til jenter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Blødning tidlig i svangerskapet er ikke unormalt. Det er ofte morkaken som ligger over mormunnen i en periode. Når livmoren vokser, trekker morkaken seg opp på en av sidene og blødningene stopper. Det kan også være en blodansamling i livmoren som absorberes etterhvert. Helt ufarlig. Jeg har hatt begge deler både brunt og friskt blod i flere uker. Fikk full sykemelding da det heter "truende abort" på fagspråket.

 

Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...