Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 8. juli 2008 #1 Skrevet 8. juli 2008 Har gått opp et par kilo og fått en fin liten bilring rundt midjen! " Vakkert", men gjør meg ingenting. Da er da i hvertfall noe på gang i kroppen, tenker jeg. Har dere andre gått opp noe hittil? Jeg er i uke 13 nå.
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Denne gangen har jeg lagt på meg 2 kg til nå (17+0). Forrige gang på denne tiden hadde jeg vel lagt på meg i hvertfall 8 ... Det varierer så veldig, og de fleste har nok lagt på seg litt innen 2.tri, med mindre de var veldig dårlige i starten ;-)
babygullz <3 vilde Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 i uke 13 hadde jeg lagt på meg 8 kilo, så gikk jeg ned 2, men de kom fort på igjen. I uke 20 hadde jeg gått opp 11 kilo, nå er jg i uke 28 og har gått opp 15 1 kilo er helt normal og sunn vektøkning, i følge gjennomsnittet vil jeg tro, men d kommer jo også selvfølgelig helt an på hvordan type kropp du hadde før du ble gravid... hvis du går inn www.i-am-pregnant.com så finnes d et eget opplegg der, der du fyller ut høyde og vekt, og får anbefalt vektøkning=)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Gikk litt ned de første ukene for spiste ikke noe, å spydde sånn. Men er på vei opp igjen til det jeg var. Men tror det er fordi jeg holder litt bedre på maten nå. Men føler jeg har fått en bilring som presser mot buksene. Sukk. Skal vel være sånn frem til det kommer skikkelig mage...
Gjest Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 jeg er i uke 24 nå... og har lagt på me 8 kilo... hehe... og mer blir d vel...
isi* med liten januar spire!! Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Er bare 12+3 enda. Tiden går seeeeeint. Var vel 58kg og er 163 høy. Gikk ned til 53/54, å er vel rundt 56/57 nå. Tror det er sånn ganske vanlig str. Når jeg gikk ned til 53 syns sambo jeg var for tynn men ikke jeg. Hihi men er vel sånn vi jenter tenker hihi. Ikke fått noe mage eller noe enda. Så blir nok mer etterhvert!!!
Promp Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Eh...ja! Uke 21 og har vel gått opp ca 10 kg. Sist la jeg kun på meg 12 i løpet av hele svangerskapet, dette blir andre boller gitt:-)
babygullz <3 vilde Skrevet 8. juli 2008 #8 Skrevet 8. juli 2008 Vektøkningen er jo veldig individuell...noen er veldig tynne og får bare en kul på magen, andre eser ut... så lenge man har et sundt sv.skap, og ikke bare ligger på sofaen å muncher i konfekt og konditorvarer, så er vektøkningen SUNN uansett om du legger på deg kun 8 eller 30 kilo hele sv.skapet...så lenge du har levd sånn relativt sundt!=) MEN, vi skal koooose oss når vi er gravide..jeg har 13 uker igjen av sv.skapet, syns tiden har gått kjempefort! Er glad jeg har kost meg med både berlinerboller og iskrem,( har et VELDIG sundt kosthold ved siden av, går i rugbrød, frukt og grønt hver dag=) ) det er jo så mye aent vi ikke kan når vi er gravide, så hvorfor ikke bare kose oss og nyte den tiden v har? kiloene renner av etterpå uansett:)
mayzprit86 jente 08 og gutt 11 Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 jeg er i uke 18 å hadde gått ned 6kg men nå har endelig 2kg komt på igjen:-) å begynner å få gravid mage! jippi;-)
babygullz <3 vilde Skrevet 8. juli 2008 #10 Skrevet 8. juli 2008 promp: er ikke jo sikkert du legger på deg så mye mer=) er jo ikke SÅ lenge igjen av sv.skapet når du er i uke 21=)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 8. juli 2008 #11 Skrevet 8. juli 2008 Jah her lever vi heldgvis sundt å godt fra før av. Men unner meg ekstra litt godis viss jeg har lyst på nå uten dårlig samvittighet. Så ikke gått opp noe, men føler meg helt slapp på magen og sånn halv lubben hihi. Men sikkert pga musklene i magen begynner vel å bli slappe eller noe??? Så snill du er babygullz =) Ja, tiden har vel til nå gått fort, bare når en kommer inn her å mange som ligger sååå langt forran der å kjenner spark og har fine mager føler jeg at tiden går sakte hihi. Når begynnte dere å handle inn ting forresten?? Heldig dere er som har flest uker bak dere Jah kiloene går av igjen etter trollet er kommet ut akkurat så fort som vi vil ha de av tenker jeg. Å her blir det nok fooort. Vil føle meg fresh så fort som mulig. Får opp energien det!!!
WPW Skrevet 8. juli 2008 #12 Skrevet 8. juli 2008 Jeg er 22 uker idag, og har lagt på meg 6.5 kg. Før jeg ble gravid var jeg supersunn og prøvde å unngå for mye søtt. Men nå har jeg ikke viljestyrke i det hele tatt. Har jo alltid tenkt at "Når jeg blir gravid skal jeg bare spise sunne ting osv osv". Men istedet tenker jeg "Jaja, jeg er jo gravid.. Et kakestykke til takk" Viljestyrken min er HELT borte!!!! Bekymrer meg ikke så mye for vekta, men heller for at jeg spiser så mye søtt at det kanskje er fare for svangerskapsdiabetes eller lignende??
* SMÅ EINSTEINS Skrevet 8. juli 2008 #13 Skrevet 8. juli 2008 Er 24 uker og har lagt på meg 3 kilo...
Deneb Skrevet 8. juli 2008 #14 Skrevet 8. juli 2008 Er i 26. uke. Gikk først ned 9 kg. pga. kvalme. Nå har jeg gått opp 3 av de kiloene igjen. Regner med at babyen tar det den trenger uansett )
To gutter + spire Skrevet 8. juli 2008 #15 Skrevet 8. juli 2008 Jeg er i uke 29 og har gått opp 10 kg . Håper jeg slepper å se 80 tallet på vekta hihi !!
svanemamma Skrevet 8. juli 2008 #16 Skrevet 8. juli 2008 Jeg er 12+5 og har gått ned 6 kilo pga. voldsom kvalme.
en av hver Skrevet 8. juli 2008 #17 Skrevet 8. juli 2008 Ca 14 uker på vei, har gått ned en kg eller to. (Diare-syk hele forrige uke..). Men synes magen står voldsomt ut, målte livvidden til 64 cm, tror det er et par cm mer enn jeg pleier. Føler meg feit i magen. Forrige gang gikk jeg opp ca 16 kg, og ble aldri kvitt de siste 2-3 kiloene. Synes ikke kiloene raste av når jeg ammet i det hele tatt, men jeg har ikke slanka meg heller da. Håper jeg ikke går opp mer enn 12-14 kg denne gangen, det er mer enn nok.
Tvilling79 Skrevet 8. juli 2008 #18 Skrevet 8. juli 2008 Så godt å se at flere legger på seg!! Synes det til nå har vært gravide som bare har lagt på seg ett par kilo eller gått ned som jeg har lest om her.. ser selv i 24+2 og gått opp 9 kg. da er jeg normal da?? :) HERLIG!
lubbeline Skrevet 8. juli 2008 #19 Skrevet 8. juli 2008 Jeg er 13 i morgen, og gått opp 4 ca:-(,,,syns liksom jeg har nok fra før;-)
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 8. juli 2008 #21 Skrevet 8. juli 2008 Jeg er i uke 24 og har gått opp 4 kg. Fin-fin vektøkning syns jeg. Er litt redd for å ende på 20+ liksom. Har ikke anlegg for det,så det tror jeg ikke skjer..
Nina_J Skrevet 9. juli 2008 #23 Skrevet 9. juli 2008 Jeg er nøyaktig 20 uker i dag, og jeg har lagt på meg 7-8 kilo tenker jeg.
Lisyan *overtid og utålmodig* Skrevet 9. juli 2008 #24 Skrevet 9. juli 2008 Er 12+6 og har lagt på meg 0.5 kg. Gikk ned ca 0.5-1 kg i begynnelsen pga litt kvalme. Det rare er at jeg før måtte "kjempe" for å holde vekten, men nå spiser jeg det jeg har lyst på og beveger med mindre, men har knapt gått opp i vekt!
Eline på vei med nummer to Skrevet 9. juli 2008 #25 Skrevet 9. juli 2008 Jeg er 20+5 i dag, gikk ned 7 kg i begynnelsen pga kvalme og oppkast, men disse har sakte, men sikkert begynt å komme på igjen. Har gått opp 4 av de 7 kiloene, så jeg er fremdeles under startvekt. Har begynt å få ganske stor mage allerede, så det er helt klart at ting forandrer seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå