Gå til innhold

Gravid & allergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det farlig å bruke allergimedisiner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har måttet bytte allergimedisiner når jeg er gravid, mener legen min sa at polaramin er det eneste som ikke har påvirkning på fosteret :)

Gjest ღgulleღ
Skrevet

Jeg var hos legen min i går og fikk beskjed at jeg ikke skulle ta allergimedisinen min. Hvis jeg ble mye mer plaget kunne jeg komme innom igjen og så kunne vi se om vi fant en annen, men jeg håper det går greit :) Det er vel antihistaminene i allergimedisinene som er det "farlige". Jeg bruker også astma medisiner, men bare periodesvis, og de skulle jeg bare bruke hvis fordelene var større enn ulempene. (Bedre å få puste enn å bli kvalt..) Nåt det gjelder astmamedisiner skal man visst unngå de som inneholder kortison.

Håper jeg kunne være til hjelp :)

Skrevet

Det er ikke alle typer allergimedisin du kan gå på nei, Tror den eneste som er trygg var polaramin? Husker ikke helt, jeg kunne dessverre ikke ta den for jeg ble så trøtt og sov nesten døgnet rundt av den.

Håper det er noe annet du kan ta eller at denne funker for deg.

Skrevet

På besøk fra "BliGravid"..

Jeg har fått phenamin av min lege iallefall, den er i mikstur. Ellers kan man visst ikke bruke de andre typene som er vanlig å bruke i dag..

Skrevet

Phenamin er vel mer kløestillende er den ikke? Jeg bruker den på min eldste sønn pga atopisk eksem og når han klør som verst.

Skrevet

Et ørlite tips om man er plaget med tett nese.. jeg kjøpte nesespray som er "oljete" som skal hindre at pollen fester seg så lett i slimhinna!?? Det smaker (!!) peppermynte eller noe sånt, skal være friskt men jeg syns det er ekkelt..

Vel, jeg brukte den litt i vår og syntes den virket forebyggende, ellers kan man jo bruke saltvann.. både å skylle øyne og nese med.. og sånn neseskyller man får på apoteket. Verdt å prøve når man helst bør holde seg unna medisiner! I tillegg være ekstra nøye med lufting av soverom (kun på natta), vaske håret på kvelden, ikke dra pollenfylte klær inn på soverommet etc.... det har utrolig mye å si for min nattesøvn i alle fall!!

Skrevet

oj...nå ble jeg iallfall nervøs..har brukt allergimedisiner,brukte de forrige uke,men visste ikke jeg var gravid før på mandag.men det har vel ikke kunne vært farlig hittil ???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...