Gå til innhold

dette er ikke for å provosere

Anbefalte innlegg

Skrevet

men jeg har ikke lyst til å ha bilder av ungene oppe. det er jo hele tiden fotografer rundt omkring, skoler, barnehager, fritidsaktiviteter, ferier ol.

hvorfor er det slik at når min mann får sånne bilder av sine

når far her får slike bilder, noe som jo skjer ofte setter han de på hylla eller henger dem opp på veggen. hvorfor er det da slik at jeg ikke føler jeg kan ta dem ned? ofte henger de der i månedsvis før jeg greier å finne på noe for å få dem ned, at det skjer under ommøblering, eller oppussing el.

sånne bilder av våre unger legges pent i skuffen, og mormor får alltids et, for hun liker å ha fullt av små mennesker som titter på henne fra veggen. men det gjør ikke jeg. hvorfor greier ikke jeg å kommunisere dette til mannen min.

han setter ikke engang ramme på, de bare står i den pappholderen de kommer i, det ser jo ikke ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slet med dette i begynnelsen også, av den grunn at jeg ikke orket å bli påminnet det at han hadde barn fra før når de ikke var der. Men han ville ha bilder av barna i stuen, og hengte da opp et bilde fra tiden før meg. Og jeg fant ut at det var det jeg ikke likte, ha hans gamle liv hengende i min stue. Så jeg rammet inn noen pene bilder jeg har tatt av barna i rammer som passer inn og pynter rommet, og da var alt greit.

Skrevet

............Men er det hans barn eller begges barn det er snakk om? Hvis det er hans og dere eventuelt får felles, ville du da hatt bilder av barnet ditt oppe? Vi må tenke litt slik også....

Skrevet

det er både felles barn og hans særkullsbarn det er snakk om. jeg henger ikke opp disse barnehage bildene, og disse fra ferieparker, syden som hotellets fotograf knipser og selger deg for en femti lapp, festet inn i et stykke papp, skolefotograf bilder ol.

men han får jo disse bildene av sine særkullsbilder, og henger dem opp i stua, synest ikke det er noe pent. når vi får sånne bilder av våre barn går de i skuffen, ikke opp på veggen.

har lyst til å fjerne de, eller be han ikke henge dem opp. men føler jeg ikke kan det. synest ikke tusen dårlige bilder av unger er så dekorativt

Skrevet

Enig i at bilder i stuen er litt bestemoraktig. Heng de på kjøleskapet, la det være et sånt "clipboard". Etterhvert som nye kommer fjerner dere de gamle og legger i kasser. Å ha bilder i stuen av familie i hopetall er like harry som svenskehandel. Spør du meg:)

Skrevet

ja nå er det ikke i hopetall, for jeg tar de jo ned til slutt. det bare irriterer meg at det skal være så forbasket vanskelig å si nei til helt kurante ting å si nei til når det gjelder han og hans barn. når det gjelder våre barn er dette helt uproblematisk. jeg vet ikke hva han ønsker å oppnå.

å ha barn i hjemmet som ikke er ens egne er veldig unaturlig det blir sak av så mye som ikke trengte å bli det. det er alltid noe stress. blir så lei av det.

Skrevet

hei HI. er som deg, liker ikke bilder i stuen... vet ikke hvorfor, men gjør bare ikke det... så det har aldri vært familie bilder i stuen min...

Skrevet

Hos oss er der min mann som ikke vil ha huset tapetsert av familiebilder da han synes det virker selvdiggende. Siden det er hans hus også respekterer jeg det og vi finner kompromiss. Eks jeg henger opp hyggelige bilder andre steder enn akurat stuen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...