Gå til innhold

Kviser av folat+omega 3 ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt folat og omega tre for gravide i en måneds tid nå fordi jeg prøver å bli gravid..

Jeg har iløpet av denne måneden hatt 7 store kviser i ansiktet, og jeg har ellers aldri vært særlig plaget med kviser... Er det noen som har opplevd lignende med folat+omega3... Jeg lurer på å kutte ut omega3 og heller kjøpe ren folat, da jeg mistenker at det kan være omegaen som gir meg kviser.. Men, det er klart, det kan jo være noe annet også.. selv om jeg ikke kan skjønne hva.. Jeg har ikke brukt noen nye kremer, spist noe uvant e.l.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke dette er forbundet med omega 3, da dette pleier å ha veldig gunstig effekt for huden.

Oppblomstring av kviser (spesielt de store) er gjerne hormonelt. Har du brukt p-piller, for så og sluttet nå som du vil bli gravid?

Utbrudd (hormonelle) kan også komme av høyt stressnivå (psykisk og fysisk) eller høyt sukkerinntak.

Solkrem kan også tette huden veldig, spesielt dersom du ikke er nøye med rens av huden..

Mild rensegele + tonic morgen og kveld, samt peeling 1 gang i uken kan hjelpe slik at huden ikke er "tettet" og utbrudd kan gå "stillere" for seg uten å bli betente byller. TIPS: Unngå oljebasert makeup og dagkrem.

Selv bruker jeg (HVER morgen og kveld) serien til Biotherm: Biosource rensegele+tonic) og Aquasource (dagkrem+øyekrem), samt peeling 1-2 ganger i uken.

Håper uansett at du blir bedre i huden :-))

Skrevet

jeg fikk masse kviser og uren hud i perioden jeg tok folat.. mener det var flere her inne som også fikk det... men når jeg slutta på folaten kom det seg. Nå er det som vanlig igjen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...