Frøken Linn Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 hva hjelper mot leggkramper?? det er jo så vondt!
LilleVackreAnna Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Lurer jeg også på, holder på å bli gal av det!! Før kom det bare om kvelden natta, men nå merker jeg det gjennom hele dagen hvis jeg setter meg ned og slapper av. Er redd det ikke er så mye som hjelper, egentlig. Men det blir gjerne mindre jo mindre du går gjennom dagen, og det skal jo være lurt å ha beina høyt så ofte du har mulighet. Jeg kjøpte støttestrømper, og syns det hjalp de første dagene, men ikke nå lenger. Vi må nok bare holde ut!!
aagder Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Vi er flere i samme båt ja :-) Prøver å ha beina høyt så ofte som mulig, men det hjelper vel helst mot hovne bein. Vondt å våkne om nettene og ha krampe i leggene, så vil gjerne ha noen gode råd mot dette jeg også!
tine1977 Skrevet 8. juli 2008 #4 Skrevet 8. juli 2008 Åja det er så kjempevondt. Det som hjelper på meg er å strekke ut godt før jeg legger meg på kvelden (står å vipper i trappetrinnene), og så har en pute under beinene om natten. Men dere kan prøve Magnesium kosttilskudd, det har jeg også fått tips om.
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 8. juli 2008 #5 Skrevet 8. juli 2008 Jeg har kjøpt med støttestrømper på apoteket.. veit ikke om det hjelper mot legg kramper, men jeg har hatt sinnsykt vondt i leggene ikveld, tok på meg de og sitter nå med beina høyt. Det dunker som bare tusan i leggene, men det gjør ikke vondt lenger. Jeg kjøpte de igrunn fordi jeg har slitt litt med hovne bein når det har vært så varmt og jeg har gått mye. Ble også anbefalt å kjøpe det a ei på jobben. De er litt dyre, men jeg syns de funker.
Frøken Linn Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2008 det er jammen bra vi er flere! er så himla slitsomt å våkne om natta med kramper! noen som har råd til oss??
!!!! Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 Kalk, elektrolytter (salter som fåes på sporten). Ligge med beina krøllet og når krampen kommer dytte beine intill fotenden, eventuellt ta tak i beinet med motsatt arm og dra i motsatt rettning.
Sina med Sprellings Skrevet 9. juli 2008 #8 Skrevet 9. juli 2008 Hør med legene deres om dere kan ta kosttilskudd med magnesium. Jeg bruker den fra Nycomed (den inneholder visst noen salter som gjør at kroppen lettere får tatt det opp) og er nesten kvitt krampene. Men min lege anbefalte bare å ta det en uke om gangen og å drikke mye vann, slik at kroppen lettere kan kvitte seg med eventuelt overflødige mineraler. Hvis magnesiummangel er årsak til krampene deres vil dette hjelpe, hvis det ikke hjelper er det jo bare å kutte det ut:) Ellers er det et godt råd som hun ene her skriver å tøye musklene godt.
morndu Skrevet 9. juli 2008 #9 Skrevet 9. juli 2008 Ulltråd... Jeg vet det høres rart ut, men jeg mener at jeg leste her om dagen at en ulltråd, snurret tre ganger rundt ankelen (ikke for stramt), kunne hjelpe. - Og det må være ren ull... Vet ikke om det hjelper, og jeg husker ikke hvor jeg leste det, men det er jo et billig triks hvis det virker! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå