Gå til innhold

Dere som har slutta og røyke;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så en tråd her om røyking, og da kom jeg til å tenke på at jeg har faen meg vært røykfri i 6 mnd. nå...;) Jeg er flink, hehe! Uten en eneste glipp rett og slett.. Ingen problem. Noen andre her som har klart seg bra? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg slutta å røyke 1 år før jeg ble gravid...

synest det var innmari hardt i begynnelsen, men nå.. går det bra.

savner tiltider røyken.. men er sjeleglad for at jeg klarte å slutte

Skrevet

Ohoi, da var du virkelig flink som klarte å slutte så lang tid i forveien, er jo kjempelurt...;) Jeg var sikker på det skulle ta så lang tid før jeg ble gravid så jeg hadde ikke den innstillninga på å slutte med en gang etter pilleslutt. Men så skjedde det jammen meg på 1pp;) Kutta samme dag som test lyste positivt, og det er jeg glad for! Hadde jeg ikke klart å slutte da, så hadde jeg nok aldri klart det!

Skrevet

Jeg har holdt meg HELT røykfri i sammenhengende 2 mnd nå=) Er kjempestolt!!!;) Før d hadde jeg bare trappa ned, der jeg røykte 1-3 en dag, så kunne d gå 2-3 dager mellom hver røyk.. :P var vanskelig å slutte når sambo ikke gjorde en dritt for å slutte!

men så når vi var på ultralyd da var d ikke snakk om mer røyk! og når jeg leste at man fikk en lykkelig baby dersom man slutta å røyke, MÅTTE jeg bare slutte enda mer:p

har fortsatt røyksug da..så syns jeg er ganske flink som ikke gir etter!

sambo røyker fortsatt da...syns det er dårlig gjort...han påstår han skal slutte når gullet kommer..men d tror jeg _ _ <--så mye på! har han ikkee prøvd å gjøre no for d nå, så tror jeg aldri d vil skje...

Skrevet

Er jo bra du klarte å slutte, uansett om det var med en gang eller senere;) Alt hjelper! Nå skjer det jo så masse i magen og man blir mer knytta til babyen, så er herlig å vite at man gjør det man skal av råd ang. røyk osv.. Vi er flinke! Hehe. Her røyker samboeren min også, men bare ute på terassen da seff. Har ikke noe behov for at han skal slutte i grunnen..;) Han har jo aldri lovt at han skal det heller, så det blir jo litt annerledes. Babyen skal vi ikke ha i vår seng (samsoving), så da går det jo greit det! Han har trappa ned mye i forhold til hvor mye han røyka før, røyker mest på jobben. Men han har vært like edru som meg i svangerskapet, og jeg har ikke drukket siden nyttårsaften;) Vi går kjempesjeldent ut.

Skrevet

her er ei til:) og eg er kjempe stolt, men alt for prinsen min:) men eg er farlig redd for at eg begynne igjen når han er ute:) skal ha i okt:)

Skrevet

jah, bezzy, jeg har sagt at den dagen jeg skal nyteen iskald øl, MÅ jeg ha en røyk til den... Ellers funker d dårlig=/

men håper jeg klarer å holde meg til en sjelden røyk en sjelden gang man går på byen..og klarer å holde meg mest mulig røykfri=)

MEN; jeg syns vi er flinke som klarer å ha avhold mens vi går gravide! så om vi begynner igjen etterpå, så skal vi ikke skamme oss! ikke bare bare å gå med røyksug i flere måneder heller=p

Skrevet

sluttet på dagen jeg,,,så ja jeg har også vært flink. :)men det frister fremdeles når noen tar seg en etter middagen...mmmmm den er så god:) Men har holdt meg og det er lov å si at man er flink:) HEIA OSS SOM ER FLINKE HE HE

Skrevet

Jeg er også flink!! :D

Har ikke røyka ett eneste trekk siden jeg testa positivt da jeg var 5+2, er nå 18+5. Å det har ikke vært så vanskelig som jeg trodde, faktisk.

Selfølgelig merker jeg suget når vi f.eks griller ute, og de andre drikker øl..., men det går helt greit.

Men jeg har mange ganger lurt på om det labre humøret mitt i begynnelsen av svangerskapet kom bare av hormoner, eller om røykeslutten hadde sitt å si!

Skrevet

Jeg slutta å røyke på DAGEN da jeg fikk positiv test og var blitt gravid med datteren vår (som nå er 2 1/2 år).

Har festrøyket litt i 2 år, men hadde null problemer med å ikke røyke nå som jeg er gravid igjen nei. Må innrømme at jeg syns det var utrolig lett å slutte, og jeg røyka 20 om dagen altså...og at jeg derfor ser litt ned på de som ikke klarer det ;)

Skrevet

Ja vi er gode...;) Røyking hører ikke sammen med det å være gravid i hvertfall. Så vi skal ha ros for den!

Skrevet

endelig en positiv tråd om de som har vært flinke å slutte. sluttet også samme dag som positiv test. var ikke noe problem da det lenger ikke bare var meg selv det gikk utover. Klart jeg noen ganger kan ha litt lyst på, men det er bare ikke aktuelt.

Skrevet

Ja syntes det var litt kos med en slik tråd. Vet vi er mange;) Rart med det hvordan man kan innstille seg slik. Men det skulle da bare mangle synes jeg! Har man en liten i magen, så er det jammen meg god grunn nok;)

Skrevet

Jeg sluttet og røyke med mine to første med en gang jeg fant det ut, og jaggu fikk jeg det til denne gangen også. (Da hører det selvsagt med historien at jeg har begynt igjen etter endt amming da...) Denne gangen synes jeg det har vært svært vanskelig, men har ikke sprukket da ;-)

Skrevet

Jeg har vært uten en eneste røyk i 3mnd. Var mye lettere enn jeg fryktet! =D Det frister ikke litt å ta en røyk heller.. Blir dårlig bare ved tanken.. Men tør ikke si at jeg er sluttet for evig og alltid. ;)

Skrevet

Hehe nei.. Det vet ikke jeg heller, men jeg vil prøve i hvertfall. Skal ikke røyke så lenge jeg er gravid og når jeg ammer i hvertfall...;) Det er den viktigste tiden når man har andre enn seg selv å ta hensyn til.

Skrevet

Jeg sluttet å røyke den dagen jeg fant ut at jeg var gravid. har lenge hatt lyst til å slutt men har manglet motivasjon. Når jeg fant ut at jeg var gravid var det overraskende lett å slutte. For min del er ikke det et alternativ å røyke under graviditeten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...