Gå til innhold

Dårlig samvittighet pga sykemelding.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 18, og jobber 100% i dagligvarebutikk.

Det er mye stress, løft og generelt mye gåing.

Jeg merker nå at jeg er utslitt etter ca 4-6 timer på jobb, og skulle mer enn gjerne ¨gått hjem å lagt meg etter de timene.

Så jeg vurderer sykemelding.

Mine spørsmål er sikkert kjempe dumme, men jeg lurer allikevel;

Jeg er veldig redd for å komme til legen , å blir "nektet" sykemelding.

At jeg ikke er "dårlig nok", liksom.

Hvor 'enkelt' er det å få en sykemelding når man er gravid (tenker på alt fra 20-50%)

Er det mange av dere som er i uke 18 og har sykemelding?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det virker ganske så lett å få ei sykemelding egentlig hvis man ikke er helt i form. Du sykemldes nok i hvertfall ikke helt, men kan være du må jobbe halve dager feks. Hvis du synes selv at du kan sykemeldes og er dårlig, så har du jo ikke noe å frykte når du kommer til legen vil nå jeg si..;) Selv er jeg 27+3 og har ikke vært sykemeldt til nå, og kommer forhåpentligvis ikke til å være det heller. Men svangerskap er jo forskjellige. Har vært heldig til nå selv, og har 2 ukers ferie å se fram til om ei uke. Men du er klar over at du kan få arbeidssituasjon tilrettelagt på jobb? Unngå tunge løft osv...

Skrevet

Hei hei, og takk for svar! :)

Ja, jeg er klar over det, og jeg har prøvd å ta det opp med mine ledere, men uansett hvor mye jeg sier ifra at min kapasitet er mindre nå enn før, virker det som alle forventer like mye av meg nå som før graviditeten.

Problemet er og at det jeg kan gjøre på jobben inneholder kun tunge løft, bæring og mye ståing og gåing.

Men, vi får se! :)

Takk for svar!

Skrevet

Snakk med legen din! Forklar han situasjonen. Jeg synes ikke det er noe galt med å være sykmeldt hvis man faktisk ikke klarer å holde ut på jobb. Du skal tenke litt på deg selv også. ;)

Jeg har vært sykmeldt pga kvalme og pga at jeg ikke holdt ut på jobb. Jobbet en dag og trengte rett og slett to dager å komme meg på..

Skrevet

heia:) jeg jobber i en byggvare butikk,så jeg vet hvordan du har det. jeg fikk 100% sykmelding i 1 uke. jeg har fått bekkenløsning. eg i uke 13. de på jobben skal jo tilrettelegge for oss,men for min del så passer det dårlig å sitte i kassen,da jeg har vært sykmeldt i ett år med kraftig hodepine. de bevegelsene jeg får i armer og skuldre når jeg sitter i kassen er døden for meg. er så spendt hvordan det blir. har jobbet i malingsavdelinga til nå.

håper du får god hjelp av legen din:)ikke like morsomt å be om sykemelding. vil ønske deg lykke til:)

Skrevet

Det er litt sånn jeg har det nå.

Første dag på jobb idag etter 1 ukes ferie, og jeg var så sliten da jeg kom hjem, at jeg lå å gråt i sambo's armer i en time...

Det som nesten er verst, er at jeg er veldig vant til å ta i et ordentlig tak, men nå sier kroppen stopp lenge lenge før den "pleier" å gjøre! Og det er egentlig frustrerende nok i seg selv. hehe. :)

Skrevet

Tusen takk. :)

Det er litt det samme for meg.

Jeg får så utrolig vondt i ryggen av å være i kassen, så det er litt uaktuelt for meg det og. :/

Vi får se hva som skjer!

Tusen takk for svar! :)

Skrevet

Hør med legen om du kan få aktiv sykemeld.

Kan da bestemme arbeids tider og arb oppgaver litt mer selv.

Jeg går selv 100% aktiv sykemeldt, pga bekkenet..

jobber annenhverdag,, 3 timer til dagen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...