Gå til innhold

Noen andre som er sykemeldt pga kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her hjemme, sliten og kvalm, og drittlei...

Er 7+6 i dag, og har vært sykemeldt i over fire uker allerede, og det har ikke blitt bedre, snarere litt verre. Ble kvalm så tidlig fordi jeg gikk på prøverørsmedisiner de to første ukene, og de blir jeg så dårlig av... Så fant jeg ut at jeg var gravid, og måtte stoppe med medisinene. Hadde vel et lite håp om at jeg ikke skulle bli plaget med sv.sk.kvalme og bli bedre. Men den gang ei. Har ikke sjangs å gå på jobb, orker nesten ingenting.

Har hatt en del småavtaler på dagtid hittils med gode venninner, men nå orker jeg ikke. Holder på å bli gal! Av kvalmen, og av å kjede meg!

Andre som sliter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Du e ikke aleina om å ha det sånn.

Æ har det sånn,helt forferdelig egentlig. Kaste opp alt fra vann til mat. Hold ikke på nokka,gått ned snart 10 kg :( E i uke 10 nu,å håpe virkelig det går over snart. Før nu e æ sliten! D tar på,klare ikke å gjøre nokka,før æ blir sliten. Ligg mye,men har jo en sønn på 2 år å 8 mnd,så litt oppegåanes må man jo være. Lite som klares og gjøres her,å venninne har æ vel ikke sett på endel uke,desverre.!

Håpe det ordne seg før deg snart,vet korsen du har det. Å det e ikke noe gøy i det hele tatt.

Skrevet

Jepp, jeg ligger her jeg også. Sliter ut sofaen på internett og tv og kjeder ræva av meg. Men orker jeg å gjøre noe av den grunn? Neida, her seiler hus, mann og barn sin egen sjø - jeg har mer enn nok med å tenke på meg selv. Noe som seff fremkaller dårlig samvittighet. Heldigvis er mannen flink og vet hva jeg går gjennom (var sånn sist også), og mor/svigermor stiller opp med både middagslaging og barnepass *takknemlig*. Tenkte kanskje at det ble litt annerledes denne gangen siden kvalmen kom ei uke senere denne gangen og utarter seg litt annerledes, men etter i går har det begynt å ane meg at det nok kan ta like lang tid denne gangen (dvs sånn som dette i minst 12-13 uker til (er 7+6 i dag) *hyyyyl*

Det positive (...) denne gangen er at jeg klarer meg litt bedre hvis jeg spiser litt oftere. Så jeg ser vel ut som et medium dansk fjell når jeg er ferdig; null bevegelse og mat ver 2. time... *sukk* Og jeg som hadde håp om å bli kvitt litt overflødighetsfett.. Jaja. In the end its all worth it, men flere unger, det blir det ikke på meg!

Skrevet

Jeg skal til legen i dag og sykemelde meg. Men ikke 100 %. Kanskje 30 %, slik at jeg kan begynne litt senere og gå litt før fra jobb. Skulle gjerne hatt 100% sykemelding, jeg føler meg SÅ dårlig, men det skjønner jeg ikke hvordan skal gå til med tanke på jobben. Jobber i klesbutikk, og det er dårlig med folk. Spesielt nå som det er ferieavvikling osv.

Jeg er kvalm døgnet rundt, og kaster opp/brekker meg flere ganger om dagen/natten:(

Er 7+2, så gleder meg til 5 uker til med dette...eller nei!!!

Skrevet

Jeg nok henge meg på denne jeg og. Kaster ikke opp så mye men jeg er konstant kvalm. Er lei av å ligge på sofaen. Den er god men jeg får snart gnagsår av den..

All for for fysisk aktivitet gjør at jeg begynner å breke meg.

Siden jeg sover mye på dagen, såver ikke så bra på natten lenger.

Nei nå var det mye klaging på meg, men er lei dette. Ser frem til å komme litt lenger ut i svangerskapet håper det blir bedre da.

Skrevet

yepp:o(

Ble sykemeldt ut denne uka i går, fordi jeg går på ferie 3 uker fra neste uke- så får vi se hvordan formen er når jeg kommer tilbake.

Gått og brekkt meg og sprunget på do utallige ganger uten at det kommer oppkast, men det er vel ikke rart siden jeg ikke får så mye i meg

Men våknet faktisk idag og klarte å spise 1 skive og drikke mye - og akkurat nå føler jeg meg ikke kvalm. Håper det varer!

Skrevet

er 6 uker på vei og har vært sykemeldt siden sykehusinnleggelsen min i uke 4.

Legen min regner med at jeg ikke er i jobb igjen på noen mndr.

Med tanke på forrige svangerskap har jeg fått beskjed om å ta det med ro.

Da var jeg lagt inn på sykehus til intravenøs-behandling 2 ganger før jeg var i uke 12. Gikk ned 10 kilo de første mnd, klarte ikke holde på noe.

Klarte ikke svelge mitt eget spytt en gang, lå og siklet på et håndkle.

Denne gangen har jeg ikke kastet opp (ennå), men tror det er for at det ble tatt tak i så tidelig, fikk masse væske og kvalmestillende da jeg var innlagt i uke 4. Og har kvalmestillende her hjemme.

Klarer å spise litt kjeks så magen har litt å jobbe med, men kjenner at kvalmen og brekkningene blir værre for hver dag.

Klarer ikke skifte bleier på datteren vår en gang, da blir jeg skikkelig dårlig. Kommer meg ut av huset 2 ganger i uken i noen timer, for å komme meg til akupunktur.

Dagene og ukene går treigt, men sånn er det bare.

Forrige svangerskap var jeg skikkelig dårlig til ca uke 20, etter det så kastet jeg bare opp 1 gang om dagen, og det var frokosten.

Siste gangen jeg kastet opp var under pressriene.

Gikk ikke opp mer enn 5 kilo forrige svangerskap, etter fødselen var jeg 10 kilo lettere enn før jeg ble gravid, og vi fikk ei nydelig jente, så noe positivt kom det jo ut av det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...