Gå til innhold

Inspirert av stremortråd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir skeptisk når noen påstår at en kan elske sitt stebarn like høyt som sine egne barn.

Et spørsmål til de:

Dersom noen stod med en pistol mot stebarnet ditt, og en mot ditt eget barn, og du måtte velge at kun et av barna skulle overleve...hvem ville du bli nødt å velge da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke valgt DEG, iallfall

Skrevet

Berget den som var nærmest.

Skrevet

Man vet faktisk ikke hva man gjør før man er i akkurat den situasjonen.

Noen løper vekk, bare for å redde seg selv.Andre ville valgt å dø for at begge barna skulle få leve.

Skrevet

Og hvis du har to biobarn og bare kan redde ett av dem, hvem velger du da?

Håpløs, tullete problemstilling som ingen kan svare på.

Skrevet

Jeg ville uten tvil ha reddet mitt eget barn. Og det tror jeg uten tvil de fleste andre også ville gjort.

Hadde begge vært mine egne, ville jeg ha slitt kraftig. Da hadde jeg ikke kunnet velge. Så da hadde jeg overlatt det til skjebnen.

Men selvfølgelig ville det vært grusom å måtte velge bort stebarnet også da. Men jeg hadde ikke vært i til hvis det gjaldt å velge mellom eget barn og stebarn.

Barna mine setter jeg høyest på jord

Skrevet

Enig med anonym 23.13. Det hadde ikke vært tvil om hvem jeg skulle velge. Det tror jeg faktisk man gjør helt ubevisst også, om man skulle kommet i en sånn situasjon. tror nok morsfølelsen tar over da ja. Har man mulighet så redder man alle barna, og alle barn foran seg selv. Men må jeg velge så redder jeg min egen ja!

Skrevet

Det er en idiotisk problemstilling. Som andre allerede har påpekt, hva om begge barna er dine egne biologiske barn? Tror du du vil redde den du er mest glad i? I så tilfelle er det deg det er noe galt i.

Man har forskjellig type kjærlighet for forskjellige mennesker. Det betyr ikke at man trenger å måle kjærligheten i styrke, mengde eller lengde. Den er bare forskjellig.

Jeg vet med meg selv at jeg har kjærlighet nok i meg til at jeg kunne ha blitt glad i også et stebarn, om jeg fikk lov.

Skrevet

Hva i all verden er det for et spørsmål?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...