Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 .........barnet deres skal bli mobbet/bli en bølle? Jeg tenker masse på dette, men skal iallefall gjøre mitt beste for å lære han gode verdier og at det er viktig å være snill med folk pluss å ikke ta alt drit uten å si fra. Men dette er faktisk noe som plager meg litt. Det er jo alltid noen bøller og noen som blir mobbet i en klasse på skolen, tom i barnehagen begynner det. Skremmende..
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Jeg har faktisk tenkt mye på det, ja... Redd for at hun ikke skal få venner, at hun skal bli holdt utenfor på skolen... redd for alt mulig egentlig:( Vet at mobbing begynner i barnehagen og synes det er grusomt!!
Northernlights Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Jeg ble oppringt fra "summer camp" i dag, og ble spurt om jeg ikke kunne hente poden tidlig,fordi han hadde vært slem med noen andre barn. Sparket og kastet ting.Sittet i time out flere ganger...Not a good day. Min snille,lille engel =o( Han er 2 år og 8 mnd, og jeg har aldri sett han annet enn snill med andre barn. Og så unnskylder jeg han med at det kanskje hadde noe å gjøre med at brillene hans ble ødelagt i går,så han hadde et synsproblem. Bare en mor tenker sånn...huff. +5 i styrke, uten brillene sine i dag, det må da være furstrerende. Kan jeg unnskylde han litt,tror dere? ;o)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Ja jeg tror du kan unnskylde han ja. Jeg har bare +2/3 i styrke(forskjellig på hvert øye) og sliter mye med hodepine og kan bli sinna om jeg ikke bruker brillene mine. Så det er jo forståelig at han lar aggresjon gå ut på den måten, han er jo faktisk bare 2 år da. Men når det kommer til hovedinnlegget; Ja tenker ofte på om jenta mi kommer til å bli ei bølle/bli mobbet, men jeg orker ikke ta "sorgene" på forskudd. Disse tingene er heldigvis slikt som kan gjøres noe med. Men jeg tror vi foreldre er litt for flink til å tro at barna våre er engler, de har nok sine negative sider de som oss.
Northernlights Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Jeg håper du har rett ;o) Satser litt på det. Ble lei meg,jeg. Snille gutten min, og så angriper han de minste sånn i dag? Nå er brillene reparert, så vi håper på en bedre dag i morgen. De har sagt før at han er a delightful child....snufs
Sunshinexx Skrevet 7. juli 2008 #6 Skrevet 7. juli 2008 Eldste jenta mi er 12 år og eg var redd fra dag 1 at hun skulle bli mobbet og det skjedde noen ganger men eg ringte foreldra så vi foreldra og skolen sette oss ned og løste det så det stoppa, det var i 4.klasse og nå er det ikke det som er problemet, nå er det baksnakking i jentegjengen og utfrysning og min datter er ikke noe bedre enn dei 3 andre jentene men eg har sakt at sånn gjør man ikke og satte meg ned og hadde laaang samtale med henne, hun vet det ikke er akseptert. Hun skulle ferie sin bursdag og vi bad inn jentegjengen til pysjamasparty og dem oppførte seg eksemplarisk men eg vart fult klar over det helg etter, når en av dei andre jentene skulle feire fødselsdag at eg var tydeligvis den eneste som etter en samtale med læreren om problemet med baksnakking og sånn hadde satt meg ned og snakket om at sånn er ikke greit, for det var da det vart kjent at foreldrene til 2 av dei andre jentene hadde bynt å nekte dem å omgås den tredje fordi dem mente hun var problemet og ikke deres barn så hun var ikke bedt i fødelsdag hos noen av dem, og dette er en jentegjeng som går sammen på skolen og omgås i fritiden så nå er min lei seg for hennes venninde som blir behandlet sånn. Eg ville ALDRI utsette et barn for noe sånt så eg vet ikke hva som rører seg i hodet til dei foreldra...... Hva kan eg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 Du kan være der for datteren din. Klemme henne ofte og mye,og si hun er ei flott jente. Og oppmuntre henne til å alltid være rettferdig mot andre. Kan du ikke få datteren din til å invitere denne jenta hjem,da? Har man 1 venn i livet, er man rik
!!!! Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 2,5 år... Da er man ikke et bøllefrø Northern. Da er man bare liten og utilpass. Tror ikke det er noen grunn til bekymring, lol!
Northernlights Skrevet 8. juli 2008 #10 Skrevet 8. juli 2008 Jeg ble lei meg,jeg da.. Greit nok han er aktiv og i hundreogti dagen lang her hjemme, men når de ringer etter 2,5 timer og ber meg pent hente pøbelen, da blir mor selv djupt såra og vonbråten.. Jeg håper jeg klarer å snu trenden =o) Har fått skryt fra lærere før (ok,har et unntak), over at ungene mine aldri var ekle med noen. Ene jenta mi var kjemisk fri fra å være ekkel, som læreren hennes sa det så fint (enkelte ting glemmer mødre aldri) hehe Så huff..ikke noe artig å være mor til kveleren (han hadde tatt kvelertak også, på den ene ungen) =o/ Og jeg som meldte han på dette programmet i sommer for at han kunne få leke med barn på samme alder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå