Gå til innhold

Hvem har ansvaret for å informere innvandrere om sikkerthet til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på butikken i stad og der kom det noen damer og barn, og ene barnet var på sykkel men uten hjelm, ikke første gangen jeg ser det. Like ved der vi bygger leker de seg midt i bilveien, ingen som stopper de heller. Skal jeg informere helsesøster om dette når vi skal på helsestasjonen om en uke eller hva skal jeg gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

la folk passe på sine egne kanskje?...

Skrevet

Hvorfor skal du innformere noen om dette.. Hvis du skal si det til noen så synes jeg eventuelt du skal være tøff nok til og si det til dem personlig.. det er forsåvidt heller ikke bare innvandrere som gjør det du nevner her..

Skrevet

Det er ingen som har noe spesielt ansvar for dette.

Og at unger sykler uten hjelm er verken noe innvandrerfenomen eller nødvendigvis et tegn på manglende informasjon. Ei heller å la dem leke på steder du ikke ville valgt.

Skrevet

I gata vår er det faktisk en del som sykler uten hjelm, de er ikke innvandrere. Men hvorfor ikke gi beskjed til helsesøster, hørtes fornuftig ut. Trenger ikke å gi noe navn, men at det kan gå ut som en generel info.

Skrevet

er det noen som bare skal informere invandrere? og ikke andre?

Skrevet

Synes godt du kan kommentere det til helsesøster, men synes nå stadig jeg ser barn som ikke er innvandrere sykle uten hjelm også jeg. For ikke å snakke om voksne:) Jada, vet det ikke er påbudt med hjelm for voksne, men forstår at barna ikke bruker når foreldrene ikke gidder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...