Gå til innhold

Kjøre langt alene med to små??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker, skal til Bergen (fra Oslo) alene med en på 4 år og en på 9 mnd. Skal enten fly eller kjøre, men har aldri kjørt så langt med minstemann og kjenner ikke veien (storesøster er veldig flink og tålmodig)!

Evt kan jeg fly, men må likevel kjøre en del buss i tillegg for å komme helt fram og blir da uten bil hele uka...

Noen med erfaringer? Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg er fra Bergen og bor i Oslo.

Vi har en liten på 4 1/2 måned og vi har kjørt til Bergen to ganger allerede.

Det gikk veldig fint, men må jo regne med å stoppe en del ganger og da tar jo turen gjerne et par timer lengre også:)

Men hva med å ta tog? bestille plass i familievogn?

Men uansett. Viss du har god tolmodighet og snille barn som liker seg i bil og gjerne sover litt,så går det sikkert bra:)

Men tror kanskje jeg ville tatt toget med to stk,litt usikker,men..

Vet ikke om dette hjalp deg noe jeg

Skrevet

Siden jeg skrev dette innlegget har jeg klart å få med meg en voksen til, så vi satser på å kjøre. Men må vel regne med at det tar laaang tid. Storesøster er flink og tålmodig, men aner jo ikke hvordan det skal gå med lillegutt. Så på gulesider at det tar bortimot 8 timer. Hvor lang tid bruker dere med stopp og det hele? Har dere stoppet ofte? Nå er jo vår 9 mnd, så han har jo blitt ganske sterk i ryggen (sitter og står, går med støtte).

Skrevet

Fint at dere er to da - hadde blitt lang tur for deg som ene sjafør. Hvor lang tid dere bruker avhenger av hvordan minsteman liker seg i bilen (skjønner at storesøster tar det fint, men selv da kan 8 timer bli lange). Vi har kjørt turen en del ganger når eldsteman var mellom 6 og 12 måneder. Hun er absolutt ikke glad i å kjøre bil, så vi kjøre på når hun sov og hold mye pauser når hun var våken. Stort sett brukte vi 10-11 timer på turen.

Skrevet

Har prøvd dette selv, med barn i samme alder. Minsten vår er ikke glad i bil.. Kjørte på ettermiddagen- så sovna han etterhvert- Itillegg kjøpte jeg dvdspiller til begge unga, og det var veldig veldig populært hos begge to faktisk! Så vi kjørte uten problem! Ellers hadde vi store mengder juice, kjeks, kavring osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...