Gå til innhold

Hva er det med unge jenter og magefett???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på "byen" i dag, og jeg ser så sinnsykt mange unge jenter (16,17,18,19....) som er slanke i kroppen men som har skikkelig feite mager. De ser jo gravide ut, med skikkelig "dansehåndtak". Er de feilernært?

Det ser skikkelig fælt ut! Særlig siden de overhodet ikke ser ut til å være brydd av det selv, og går med topper som lar hele magen velte ut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje for mange øl?

Har ikke alkohol for vane å legge seg rundt magen?

Etter jeg fødte har jeg jo skjønt at det ikke er bare,bare å slanke bort magen. Men man trenger jo ikke å gå med topper som viser frem hele herligheten..

Skrevet

Det er flott at de er stolte av sine kropper uansett hvordan man er laget. MEN dette har jeg og flere som jeg kjenner også lagt merke til. Jeg tror rett og slett at de beveger seg for lite(+kosthold)..........og holdningen er feil på mange.

Skrevet

He he, har faktisk lagt merke til det samme (men jeg syns ikke de er stygge da...)

Mange av de har jo mer mage enn meg som har født 2 barn og er over 30 år ;-)

Skrevet

jeg føler mange av de JEG kjenner som er veldig tynne, men har "store" mager, spiser mye pasta, brød dvs stivelse. også endel alkohol,stort sett hver helg.. typisk student feks, spise mye pasta og sånnt, billig..

Skrevet

kanskje unge jenter idag har lært seg at man er fin som er. uansett åssen man ser ut. kanskje de bare viser frem mere av kroppen sin enn hva man har gjort før.

fordi de håper at ingen voksne skal gå rundt å si at en 16 åring ser fæl ut fordi de ikke har flat mage.

Skrevet

Jeg formulerte meg kanskje litt tåpelig, for jeg synes jo heller ikke at de er stygge bare fordi de har store mager. Jeg synes bare det er merkelig siden de ellers er superslanke. Når jeg sa det ser fælt ut, så mente jeg vel egentlig at jeg mener det er upassende å kle seg slik en del av dem gjør. Og for all del, jeg synes det er helt topp at de er trygge på seg selv og at de er fornøyde med det de har, men jeg synes ikke det er pent når magen stikker ut som en ballong mellom en supertrang bukse og en enda trangere topp....

Skrevet

Bestemora mi sier at visst man går mye med magen bar blir det vanskeligere å bli kvitt fettet der. Dette er fordi fettet blir "herdet" når det hele tiden bli utsatt for kulde.

Om det er sant eller noe hun fant på for å skremme på meg litt mer anstendige gensre da eg var 14, det vet eg ikke....;)

Skrevet

Yo&LaPirilimbilimbilona : Det har jeg også hørt faktisk!

Skrevet

Skulle akkurat skrive det samme, Yo! Har hørt denne teorien mange ganger. Kan være noe i det, tror jeg, da....

Skrevet

Jeg har sånn kropp selv... Er vel ikke direkt ung lengre, 23 år, men har hatt det sånn siden jeg var 17-18... Har ikke så mye magefett men har noen vanvittige håndtak samtidig som jeg er ganske tynn i resten av kroppen... Er ikke videre festlig.. kjeeempevanskelig å finne bukser som sitter fint.. Må velge om de skal passe rundt magen eller i lårene:(

Skrevet

Jeg er ung, veldig slank og har stor mage ;) ;)

Men så er jeg 5 mnd på vei også da hehehe...

Det er o ofte sånn at enten så legger man først på seg på rumpen eller så legger man først på seg på magen.

Jeg trener magen flat til vanlig, så jeg er slank "all over", tror heller aldri jeg kunne ha fått ordentlig stor mage i forhold til kroppen, men det er alltid magen det synes på først når jeg legger på meg litt..

Skrevet

Det er fordi det er "in" å gå med veldig korte topper, og da beskytter kroppen seg mot kulde akkurat rundt der, og da lagres fett der, og det går ikke vekk igjen, nettopp pga beskyttelse!

Nå trodde jeg dette var et utbrent fenomen da, har ikke mange venner med dette problemet hvertfall, og de er i 16-19-årsalderen=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...