Gjest Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Jeg skal i byllup om en måned og har fra før en fin rød mammakjole. Men vet jo at det er gamle regler om at rødt, svart og hvitt ikke skal brukes i bryllup. Men hvor strengt er disse reglene i det moderne samfunnet?? Noen som vet?
Gjest stockholms tjej_høygravid=) Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 jeg er ikke sikker...men kan du ikke bare spørre de som ska gifte seg va de syns er okej. håper de løser sig=)
*lillebolla* Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Rød kjole er egentlig ikke "lov", så jeg ville spurt brudeparet hva de syns. Det kommer også an på hva slags personer bruderparet (og evt familien) er, og hva slags bryllup det er invitert til. Dersom det er invitert til antrekk "dress" ville jeg nok ikke tenkt for mye på det. men dersom det er invitert til galla eller smoking, så ville jeg kanskje prøvd å unngå det...
Gjest Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Er jo bare en praktisk ting...kan jo bare kjøpe en ny. Men jeg har termin en mnd etter bryllupet og regner med dette er siste gang jeg er gravid; så det hadde vært fint å ikke måtte invistere i ny mammakjole.Når jeg allerede har en penkjole. Men jeg får høre med brudeparet..
Gjest Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Er ikke høytidelige familier. Er antrekk "Dress". Men uansett må ny kjole kjøpes rett før...er jo ikke godt å beregne hvor mye magen vokser fremover
stinky-monkey Skrevet 7. juli 2008 #6 Skrevet 7. juli 2008 Har aldri hørt at rødt ikke skal være "lovlig". Men hvitt derimot, skal man holde seg unna, det er jo forbeholdt bruden :-) Men som hun over skriver, spør bruden hva hun synes. Flere som hadde svart kjole i bryllupet mitt, og det var ikke noe jeg tenkte over som noe "galt". Ellers kan jeg anbefale en nettside med knall fine selskaps kjoler (mammakjoler) som ikke koster så vanvittig mye. www.krappe.no (hvis du skulle finne ut at du ikke kunne bruke den røde du har da).
-˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙- Skrevet 7. juli 2008 #8 Skrevet 7. juli 2008 Rødt betydde at du haddet ligget med brudgommen... Som alle andre sier så hør med brudeparet...
Gjest stockholms tjej_høygravid=) Skrevet 7. juli 2008 #9 Skrevet 7. juli 2008 va de kan vell endå ikke betydde de? veldigt rart=)
barbara Skrevet 8. juli 2008 #10 Skrevet 8. juli 2008 Ja, det er selvfølgelig lov! Helhvitt er ikke lov, helsvart er på kanten det også, men rødt er finfint! Bare sludder at det betyr at man har ligget med brudgommen, det hadde jo vært helt absurd å gå rundt og flashe om så skulle være...
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 8. juli 2008 #11 Skrevet 8. juli 2008 eneste "reglene" er å ikke ha samme farge kjole som bruden, eller overgå bruden.. da jeg gifta meg hadde jeg lilla kjole.. min mor spurte om hun kunne gå i en kjole som var sort og hvit. ja selfølgelig ) var ei vennine som kom i lilla kjole... hun viste jeg hadde lilla kjole.. synes det var litt dumt..
Trollkatt Skrevet 8. juli 2008 #12 Skrevet 8. juli 2008 Spørs jo hvor tradisjonelle brudeparet er. Da jeg gifta meg hadde vi en gjest med rød kjole, og det var det ingen som reagerte på. Jeg hadde fiolett brudekjole, da, så vi er ikke så tradisjonelle. Spør dem hva de selv synes
Herkules Skrevet 8. juli 2008 #13 Skrevet 8. juli 2008 ja jeg vil i at den regelen gjelder fortsatt, selv om enkelte på bim ikke vet det kan det godt være at enkelte gjester kanskje helst de eldre vil reagere Når det er sagt syns jeg gravide er litt unskyldt Ikke bare å gå å kjøpe heller Det finnes mange som går i rødt i bryllup, men ville ha sjekka litt med brudeparet
nr.4 i oktober Skrevet 8. juli 2008 #14 Skrevet 8. juli 2008 Jeg brukte en vinrød mammakjole med hvite blomster på da jeg var høygravid i et bryllup en gang. Tror det var veldig ukomplisert ihvertfall. Fikk ikke annet enn hyggelige kommentarer på kjolen og hvordan jeg så ut i den ihvertfall, tenkte ikke over at det ikke var "lov" engang jeg..
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 8. juli 2008 #15 Skrevet 8. juli 2008 ja.. har vært i bryllup der forloveren hadde på seg rød kjole..og mange hadde også svart ,ingen som tenker over slikt lenger... eneste man bør styre unna er helhvitt...
Edelweis Skrevet 8. juli 2008 #16 Skrevet 8. juli 2008 min bror gifta seg nå i mars, å da hadde mor til bruden, forlover og flere av brudens venner rød kjole på seg. moren hadde en skreddersydd knall rød gallakjole. ingen som reagerte på det. dessuten sto det i stil med temaet blodrøde roser. jeg gikk selv i helsvart, noe min mor også gjorde. jeg kan ikke skjønne at det skulle være galt. er vel ingen som bryr seg om disse "lovene" lengre vel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå