Gå til innhold

noen som vet dette da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lån på bilen vår.. ca 200000.. i går ble vi påkjørt bakfra og bilen blir antageligvis vraket. en takstmann skal se på bilen i morra. Og han går vel ut fra en liste.. Hvis han bestemmer at bilen er mindre verdt enn 200000... er det da vi som sitter igjen med tapet? Eller finnes det regler på det? var jo ikke vår skyld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da deres tap.

Biler synker jo i verdi, og det er saant man maa regne med.

Skrevet

men faar jo igjen paa forsikringen det bilen er verdt, og da far dere jo kjopt en lik bil til ca samme pris som dere faar igjen! =)

Skrevet

ok.. får håpe det ikke blir så mye da.. Trengte ikke det her nå.. Ba ikke om å bli påkjørt mens vi sto stille.. :) men men.

Skrevet

vet jo vi får igjen.. bare håper ikke bilen er veldig mye mindre verdt enn det vi har i lån..

Skrevet

Noen som har opplevd/ hørt om noen som har fått igjen litt mer enn det bilen er verdt da? Uff..klamrer meg til håpet om at tapet ikke blir så stort

Skrevet

det er desverre slikt som skjer, men

Faar haape det ordner seg da =)

Skrevet

Jeg trodde ikke man fikk låne mer enn det bilen er verdt. Man må jo ha fullkasko på bilen hvis man har lån med bilen i pant og det er jo nettopp i tilfelle man havner i en ulykke, så skal de som låner ut pengene få tilbake pengene sine.

Hvis dere av en eller annen grunn likevel skulle få beskjed om at bilen er mindre verdt, skal dere jo få tilbake penger nok til å kjøpe en tilsvarende bil og da vil dere jo sitte igjen med tilsvarende bil og like mye lån.

Skrevet

Vi har fått igjen for "vrak" to ganger, og begge ganger har vi fått igjen listepris. Det vil si en høyere sum enn hva dere ville fått om dere skulle selge bilen på privat marked. Kan jeg spørre hva slags bil dere har? Dere kan sjekke listepris på nett. Hvor stort et evt tap vil være kommer jo an på hvor ny bilen er, siden nye biler synker veldig i pris det første året.

Skrevet

Det er en volvo v70.. Uff.. har lite greie på det her. Har full kasko.. Ligger vi bra an da? De går vel ikke ut fra listepris som ny? Har som sagt lite greie på det her jeg.. så dere får bare unnskylde dumme spørsmål :)

Skrevet

bilen er en 2001 modell.. så den er ikke så ny.. er en volvo V70.

Skrevet

Hvilken årsmodell?

Skrevet

2001 2,0 turbo.. ikke automat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...