Gå til innhold

Svangerskapskurs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Muligens et elementært spørsmål, men når/hvordan melder en seg på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lurt på akkurat det samm. Har ikke fått noen informasjon om dette verken hos lege eller jm, ...

så må vel kanskje spørre på neste time:p

Skrevet

Søk på nett eller spør legen/jordmor.

Jeg syntes kurset var helt bortkasta. Leste mye mer nyttig info på egen hånd hjemme.

Skrevet

det melder jordmor dere opp til, så får dere innkalling i posten :)

Skrevet

jeg spurte jordmor om kurs, og hun sa at jeg måtte ta kontakt selv. Hun viste oss flere oppslag på helestasjonen om private kurs, og fortalte også at om jeg ville ha på sykehuset jeg skulle føde( ullevål) så kunne vi melde oss på, på internettsidene til sykehuset.

Skrevet

Hei! Jeg meldte meg på kurs da jeg var hos jordmor i uke 20. Vi var kun på del en av kurset, fordi vi følte ikke det hadde noen særlig nytte av seg i grunnen.. + at det var veldig mange som var eldre enn oss der, hadde håpt det var flere gjevnaldrende. Jeg har lest så mange bøker om graviditet at jeg kunne det meste de snakka om der. Samboer lærte jo mye nytt, men jeg sa til ham at jeg kunne jo bare kurse han litt hjemme her før fødsel osv..;) Er jo ikke sååå mye han trenger å vite. Så lenge han er forberedt på fødselen. Han syntes kurset var kjedlig så han syntes det var like greit at jeg fortalte han en del om graviditet osv..

Skrevet

I min kommune var det ingen tilbud. Så det kunne ikke jordmor hjelpe meg med. Hadde heller ingen info om kurs i nabokommuner.

Skrevet

Det varierer fra sted til sted.

Noen steder kommer det automatisk med jm-time, andre steder må du finne og melde deg på kurset selv, og noen steder har de ikke slike tilbud.

Spør på helsestasjonen / jm og hør om de kjenner til noen kurs.

Her i Trondheim er det i hvertfall skikkelig dårlig tilbud.

Når det er sagt kommer det til å gå helt fint uten kurs også.

Jeg hadde ikke noe kurs før forrige, og det gikk glitrende :-)

Kommer ikke til å melde meg på kurs denne gangen heller, selv om jeg skulle få noe tilbud om det.

Skrevet

Jeg fikk info på første jordmor-time om flere kurs. Tenkte å melde meg på det som holdes på helsestasjonen - både for å få omvisning på sykehuset og for å bli kjent med andre med stor mage. Kjenner ikke så mange her jeg bor, og har lyst til å finnen noen å gå turer med.

Skrevet

Jeg fikk vite av jordmor at når det er 1 mnd til termin så får jeg brev i posten om jeg vil melde meg på kurset eller ikke, tror omvisning på sykehuset er med på det kurset også. Skal i hvertfall melde meg på. Kan ikke få for mye info vettu :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...