Gå til innhold

Vekstkontroll uke 24? Noe alle gjør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at mange her har vært på vekstkontroll i uke 24 i form av en ultralyd. Er dette noe alle får tilbud om eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke dette er vanlig. Jeg fikk det fordi det var over 10 dager avvik fra menstermin til UL termin. Da jeg var på ordinær ultralyd viste deg seg at jenta var tre uker yngre enn forventet. Fikk da tilbud om å komme tilbake i uke 24 for å sjekke at alt var som det skulle. At hun vokser og tar til seg næring som hun skal. Noe hun som til de grader gjør :-)

Skrevet

I Telemark får alle tilbud om en vekstestimering i uke 32. Det var visst noe de hadde begynt med nå fra mars 08 :) Vet ikke hvor vanlig det er ellers i landet...

Skrevet

Har aldri hørt om at man får en ekstra UL om man ikke tar en privat da, eller om der er noe som må sjekkes pga noe galt..

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig. Jeg får en ul i uke 24 pga alvorlig svangerskapsforgiftning i første svangerskap. Da sjekker de ikke veksten men blodgjennomstrømningen fra morkaken til fosteret.

Skrevet

Jeg får ekstra UL i uke 33 ,men det er kun fordi jordmora på ordinær UL holdt på med videreutdanning i UL og ville ha mer trening på stor mage. Ellers kun når det er spesielle ting en vil kontrollere at en får tilbud om det.

Skrevet

Ok, takk for svar :) Føler heller ikke det er nødvendig med ekstra ul siden det som regel er full baluba i magen hver kveld. Herlig å være gravid!

Skrevet

Dette er ikke noe alle får. Selv ble jeg satt tilbake 3 uker på ultralyden, men har ikke fått tilbud om dette. Men er ganske enig i den terminen jeg har fått da, utifra bøker jeg har lest osv. om barnets utvikling. Skal på kontroll av morkaka i uke 30+. Det er det eneste.

Skrevet

Jeg har fått ny time til vekstkontroll i uke 24. Jeg var på ordinær ul 18+5, og terminen stemte nøyaktig med det jeg trodde. Men i mitt tilfelle ville bare jordmoren ha en ekstra titt, fordi jeg mistet i uke 23 i svangerskapet sist.

Det stod vekstkontroll på arket, men det tror jeg bare er fordi de må kalle det noe, for å sette oppe en ekstra time på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...