Madamina Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 HAr en liten tass på 2 år, så det er ikke det samme å være gravid denne gang som sist. Ikke hver dag jeg får lagt meg ned på sofaen en gang før kl passerer 21. Han er ikke i barnehage og vi styrer på med hus og en masse andre ting. Er dere blitt flinkere til å slappe av? Jeg tok det en del med ro i mnd 2 og 3 for da var jeg svimetrøtt hele tiden. Så kom energien, men den synes å svinne litt hen igjen og går en del med kynnere på kvelden.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Jeg jobber 100%, har en gutt på 1 år og 2 mnd som ikke kan gå enda, vi holder på å pusse opp i stua og kjøkkenet,og soverommet til han på 14 mnd og mannen min er sjømann og er borte hele uka (hjemme i helga) Så for å svare på spørsmålet ditt, nei, jeg har definitivt ikke skrudd ned tempoet i hverdagen. Føler ikke at det er så ille akkuratt nå,men det kan jo bli endel tyngre etterhvert.... Er i uke 24 nå,og håper på å jobbe ut august hvertfall. I forrige sv.skap ble jeg sykemeldt 50% fra uke 20,noe jeg er glad for å slippe denne gangen. Det var pga kynnere. Har kynnere nå også,men ikke så ille at jeg trenger sykemelding. I tillegg til gutten,har jeg ei jente på 9 år. Gutten går ikke i barnehage enda,er hos dagmamma.
Madamina Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2008 Ja, det var jo litt høyere tempo. Jobber selv 120% fleksitid til vanlig med poden hjemme om dagen, men nå er det jo ferie. Synes ikke jeg har noen grunn til å være sliten, så det er derfor jeg spør. Har planer om å jobbe helt til permisjon denne gang også. Men, har hatt lassevis med energi i noen uker nå. Det går vel i rykk og napp. Magen vokser vel også i rykk og napp og gjør mer vondt i noen perioder.
stinky-monkey Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Jeg har 3 barn fra før, og jobber deltid. (kveld og helg. mannen jobber dagtid hverdager). Minstejenta er 2 år og har ikke hatt barnehage til nå. Hun skal begynne til høsten, og har da fått 2 dager. Jeg må faktisk si at jeg syns jeg er flink til å slappe av uansett gravid eller ikke jeg :-) Jeg er ikke typisk sånn husmor som må ha alt på stell hele tiden. Så er jeg trøtt og sliten, så setter jeg meg ned. Ser huset ut som et bomba horehus, så får det heller være til jeg får nok energi til å gjøre noe med det. Jeg MÅ ikke ha det 100% prikkfritt i huset før jeg legger meg. Er jeg for trøtt til å rydde, så legger jeg meg, og da rydder jeg om morningen. Har som oftest mest energi rett etter frokost :-) Tar livet med ro jeg, og slapper av når jeg har lysst :-)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Heisann! Er 27+3 og jobber enda fullt;) Har hatt lite symptomer og vondt generelt så jeg har vært heldig til nå! Jeg er vel det du kan kalle en "ikke ro i ræva person." Hehe.. Jeg liker og ha ting ryddig og fint hjemme, jobbe og være sosial. Har jo ikke barn i fra før av, så jeg slipper å tenke på å ta meg av noen andre enn den i magen og samboer selvfølgelig;) Så vi har en aktiv hverdag, men er flink med å slappe av i ny og ne på kvelden, for da får jeg tid til å kjenne etter om jeg er trøtt og/eller vond i rygg og bein. (Har en jobb der jeg står og går hele dagen.) Så merker at det er lurt for kroppen min å synke ned i badekaret og ta det helt med ro.. Særlig nå som jeg er ganske stor, og det kun er 3 mnd. igjen av svangerskapet. Men skulle nok absolutt ha vært flinkere enn det jeg er til å slappe av ja.. Men pytt-pytt, får ta det i ferien, hehe..
Katsi Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 Jeg er i uke 14+6 og i dårlig form enda. Har 2 barn fra før og jobber fulltid ( driver butikk og er selvstendig næringsdrivende). Nå i disse ferietider jobber jeg gjerne 10 timers dager og selvfølgelig også lørdager. Kjenner jeg er helt utslitt nå, så jeg gleder meg til det er min tur til å ha ferie:) Har fått beskjed av legen om å ta det med ro, hadde komplikasjoner sist gang og lå 5 uker på sykehus, men det er jammen ikke lett. Fra uke 20 blir jeg sykemeldt da og skal ligge mest mulig, så da må jeg jo. Begynner faktisk å glede meg litt til det, selv om det er utrolig kjedelig.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 9. juli 2008 #7 Skrevet 9. juli 2008 Jeg har vært helt nødt til å roe ned jeg. I går var jeg på fysio, og så var vi på SmartClub og OBS på kvelden, og det fikk jeg jommen svi for i går kveld, i natt og i dag. Vondt i ryggen og på innsiden av lårene/lysken uansett hva jeg gjør. Huset blir det så som så med, i helgen tok vi det skikkelig med rydding, støvsuging, vasking og det hele, og det kjente jeg helt til i går... Blæ! Takk og pris for at det bare er oss to i huset, da blir det jo en del mindre søl og møkk enn med barn. Så med mindre det er aktiviteter som innebærer sitting/ligging så stopper det seg selv her i gården. Jobber fortsatt fullt, men er desverre usikker på hvor lenge det går (er 25+2 i dag). I tillegg sover jeg utrolig dårlig om natta, så det er ikke akkurat tidenes energinivå om dagen. Men men-skal ikke klage. Jeg er ikke dårlig på andre måter, så det kunne vært mye verre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå