Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 vi har nå snart to barn.... jeg kommer fra en stor barneflokk, han liten. Jeg ønsker med 3 barn, han kun 2. Det som er så slitsomt er at han er så bestemt på å ikke få flere barn- vi har ganske heftige diskusjoner om dette temaet og han vurderer nå å steriliserer seg. Vi er ikke30 år engang, og er redd han en dag vil angre og ønske seg det 3dje barnet- selv om han nekter på dette. For min del syntes jeg det er helt forferdelig å vite at dette kanskje er mitt siste svangerskap. Jeg har alltid ønsket meg 3 unger. jeg mener vi videre må vente og se om noen år om vi kanskje da kan se an dette- og eventuelt få nummer 3, men han vil ikke høre på dette- det eneste han sier er at skal jeg ha flere barn må det bli med noen andre. Han er så barnslig noen ganger- men vi har det veldug godt sammen ellers. puh- noen som har noen gode råd til meg?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 jeg vet ikke helt..sterilisering er for menn reversibelt, er det ikke? sånn at dersom han angrer senere... Men uansett. Det er kanskje lettere å ta det opp gradvis med han når ting har roet seg etter denne graviditeten? Ingen bør jo tvinges til flere barn om de ikke vil, men han kan jo heller være litt snillere i måten å si det på...
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Bare vær glad for at du hvertfall har 2 barn.. Det ville han hvertfall. Min mann vil ikke ha barn whatsover, og jeg er lei av og vente. ingen barn fra før, så vær glad for de du har. har vært på mannen klar forumet i 1år, og ingenting har skjedd..
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Jeg skjønner deg godt! Tror det er lurt å la temaet ligge en stund, og ikke snakke noe om det. Kanskje det blir litt for mye for han å planlegge nr. 3 når nr. 2 ikke har kommet ut enda. Ta initiativ til prevensjon etter fødsel, så går han kanskje bort fra tanken om sterilisering. En sterilisasjon for menn er temmelig permanent. Det er under 30% som lykkes i å reversere prosessen, og da må dere evt. benytte dere av IVF behandling (ICSI/TESA) om dere ombestemmer dere. Og det er en lang om omfattende prosess. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Om det er noe dere krangler over, viser vel det at dere ikke er klar for noe barn nr 3. Ett barn er ikke noe man skal grine seg til, det er ikke som en sofa man kan mase seg til. Jeg syns ikke din mann høres noe barnslig ut, det må jeg igrunn si du høres ut som. Når han har gått til det pungt å vurdert å sterilisere seg har han faktisk tenkt veldig mye på dette. De fleste menn er redde for at noen skal kutte i deres aller helligste. Så mitt råd er å lytte til din mann, og ta han alvorlig. Om dere hadde fått deres tredje barn, pga at du hadde mast deg til det så tror jeg forholdet dere ryker. Nettop pga at han ikke ville og var klar for ett barn nr 3.
Fire småtroll Skrevet 7. juli 2008 #6 Skrevet 7. juli 2008 Synes rett og slett du skal la temaet ligge jeg, jo mer du maser, jo mer setter han alle pigger ut, dette er noe han vi, og bør få bestemme selv. Si at du setter inn en spiral etter fødselen så han trenger ikke sterilisere seg enda, også kan du evt ta opp igjen temaet om et par-tre år. Kanskje han også blir babysyk igjen, og gjør han ikke er det noe du bare må akseptere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå