Gå til innhold

Seteleie..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll hos jordmor i dag og her sitter lillegutt på rompa. Da er det nok bare å forberede seg på setefødsel. Det går vel bra det og håper jeg.................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann snuppa!!=)

Der var du igjen.. hehe=)

Han sitter enda altså? Det er vel tett før det skal skje med deg? Blir du satt igang da eller venter du til termin evt går over? Hvordan skjer det når det er planlagt setefødsel?

Skrevet

Hei Nemo. Fikk samme beskjed for en og en halv uke siden. Har bestemt meg for setefødsel. Ble på det sterkeste anbefalt dette på sykehuset siden forholdene ellers lå så godt tilrette for min del: "liten" baby, godt bekkenmål og anatomisk ser jeg visst ut som en "føderske" (Lang og passe slank m/hofter!) De mente at starten på livet ville være mye lettere for babyen, og ikke minst for meg og for amming etterpå.... Er lovet epidural. Ble anbefalt det faktisk. Så nå venter jeg bare......

Lykke til!

Skrevet

Det ser ut til at lillegutt ikke er av de største og jeg skal inn til bekkenmåling (aner ikke hvordan det gjøres da men..) Om bekkenet er "stort" nok blir det vanlig fødsel. Ble anbefalt det jeg og, og vil det selv. Vil helst ikke ha keisersnitt. Han kan faktisk snu seg ennå, så jeg håper jo han gjør det. Men synes det er betryggende at de forbereder til setefødsel.

Skrevet

De måler bekkenet ved å ta et par røntgenbilder. De var veldig nøye når de tok dem slik at de ikke strålte mer enn absolutt nødvendig, og minst mulig på babyen.

Skrevet

Bekkenmåling ja, det gjorde jeg og med sønnen min. Håper alt er tilrettelagt for at du skal få føde!! Det er nok det beste for både mor og barn=)

Gjest Mamsen t 2,5 jenter *fødeklar*
Skrevet

Nei og nei og nei...

Han var jo så flink i en periode, han er nok en liten luring :)

Jeg har ikke helt kontroll på hvordan min lille sitter/ligger. Jeg har morkaken på fremsiden så det er ikke lett å kjenne hvordan hun ligger. Akkurat nå kjennes det ut som om hun har 3 hoder og 8 armer :)

Skal tilbake til sykehuset i neste uke, så får vi se...

Skrevet

Min baby ligger også i seteleie, skal inn på ultralyd neste uke, er da 36+6.

Jeg håper jeg får keisersnitt hvis hun ikke snur seg av seg selv. Men tviler på at jeg får det hvis bekkenmålene mine er greie, for jeg skal føde på Haukeland og der er de visst flink på setefødser sånn jeg har forstått...

Skrevet

Var hos jordmor i dag, og min lillegutt sitter også med rompa ned. Er bare i uke 32, så han kan jo fortsatt snu seg, men hvis ikke blir det keisersnitt. Jordmor sa at på sykehuset der var det vanlig at man tok et planlagt keisersnitt 2 uker før termin hvis han ikke hadde snudd seg. Var hvis ikke noe valg å prøve å føde selv da. Har ikke trangt bekken eller noe.

Skrevet

Jeg tror man veldig mange steder får lov å velge om man vil gjennomføre en setefødsel (forutsatt at alt ligger tilrette for det) eller ta et keisersnitt. Jeg fikk velge. Men etter å ha fått god informasjon om setefødsel vs KS så velger jeg klart setefødsel. Virker som om det er best for meg og for barnet, MEN det er en liten økt sjans for haste-keisersnitt under fødselen. Sånt kan man jo aldri gardere seg mot, ikke engang med vanlig hode-fødsel. Jeg vet at sykehuset der jeg skal føde har gode erfaringer med setefødsler, og KAN det de skal. Har blitt lovet at de har en LAV terskel for å gi meg et KS undervegs i fødselen dersom ikke alt går på skinner. Hva hver og en velger er ikke opp til meg. "Alle" rundt meg har sagt jeg er GAL som ikke velger KS, men samboeren min og jeg er enige om setefødsel etter å ha snakket med legene som skal forløse. Har sett en del KS med egne øyne, og selv om de fleste KS er veldig hyggelige, så er det ikke som en fødsel hvor man får barnet opp til seg osv. Jeg hadde IKKE valgt setefødsel dersom det var tvil om hva som er tryggest for barnet, men de sa at det var samme "risiko." Bare så dere ikke tror jeg valgte bort KS av egoistiske årsaker.

Lykke til alle sete-mødre!

Gjest Mamsen t 2,5 jenter *fødeklar*
Skrevet

Jeg er veldig enig med deg Tjukkemagen.

Nå har ikke jeg samme bakgrunn fra operasjonssaler som du har, men har sett hvordan KS hemmer nybakte mødre.

Jeg unner ingen å gå slik som KS mødre gjør etter en fødsel, kontra hvordan jeg har vært etter vaginale fødsler.

Så såfremt det ikke er noe i veien for at barnet kan komme vaginalt, så må hun gjerne komme på tvers fremfor KS :)

Det skal bli spennende å se hvilken vei hun ligger i neste uke.

Skrevet

Et lite tips bare... dere kan gå inn på linken med kjerringråd, der finnes det tips for å få babyen til å snu seg selv. Hadde vært gøy å høre om det virker for noen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...