godgutt 07 Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Har hatt mensen èn gang etter fødsel (12 md siden fødte), og skulle egentlig hatt den for 3 dager siden. Er det vanlig med uregelmessig mens når den dukker opp igjen etter fødsel??
Fugl Phøniks Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Heisann! Svar på spørsmålet ditt: JA helt klart. Når jeg tenker meg om har jeg ikke hatt mensen siden jan 2005. Dette fordi jeg ikke rakk å få mensen mellom mine to barn ( 22 mnd mellom) Jeg har lest at så lenge man ammer kan den ofte være uregelmessig evnt utebli. Jeg hadde altså ikke mens mellom nr 1 og 2. Nå sitter jeg her, føler meg premenstruell...men ingen mens er kommet. uææ blir det tre tette? Eller uregelmessig mens? Det ER veldig vanskelig å vite om man er gravid eller ikke i perioden etter graviditet. Jeg hadde altså eggeløsning for første gang 14 mnd etter nr 1 kom , mens andre kan ha det rett etter fødsel. Er du i tvil kjøp en test - skjønt det kan bli dyrt om man tester i hytt og pine også :-) Lykke til! :-))
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #3 Skrevet 8. juli 2008 Etter begge mine fødsler har det gått omtrent 7 uker mellom første og andre mens. Da hadde jeg ammet begge nesten året. Fikk ikke mensen igjen før jeg helt sluttet å amme. Så ja, det er nok normalt.
godgutt 07 Skrevet 9. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. juli 2008 Takk for svar:-) godt å høre om andre som også har "venta" litt på den andre mensen etter fødsel. Føler meg nemlig veldig premenstruell nå, men ser ikke ut til at den har tenkt å komme ennå.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå