Gå til innhold

hcg nivå-hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var på innvendig ul idag, trodde jeg var i uke 5-6 og at de kunne "se" noe i livmoren. men gyn.legen så ingenting på innvendig ul. jeg testet positivt på grav.test hos gyn og tok en hcg blodprøve med verdi 3865. er dette normalt? skal ta ny prøve på onsdag og så tilbake på ny innvendig ul neste uke....håper ikke det er en ny MA, jeg hadde det i april/mai....

kan jeg være kortere enn jeg tror? hadde sex 14.juni,første dag i siste mens 29.mai, vet ikke el....

noen som har opplevd det samme??? klarer nesten ikke vente til onsdag og ny hcg prøve...ønsker høyere verdier da,men ventetiden er laaang!

svar please...

smurf 77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så de ikke fosterhinnen engang? Eller mener du at de ikke så fosterannlegg?

Skrevet

sa bare at her ser vi ingenting...jeg så heller ingen ting, kun en slimfull livmor. lette og lette men fant verken fostehinne elelr anlegg! derfor lurer jeg, når hcg nivået er høyt og jeg trodde jeg var ca 5uker.... kan du noe om dette???

Skrevet

Jeg var også på ultralyd i uke 6 uten at de så noen ting. Legen ville berolige meg før jul for å se at svangerskapet var i livmoren. Har hatt svangerskap utenform livmor etter 1. mann. I tillegg til 2 spontan aborter. Men da han ikke så noe sa han at det ikke var unormalt. Jeg ble drit stresset og fryktet det verste.. Jeg fikk ny time i uke 7-8 og da så han at alt var fint og normalt. Jeg er nå 33 uker på vei. Jeg husker ikke hva jeg hadde i HCG men jeg syntes at du kunne fått ny blodprøve før 1 uke. Håper du blir beroliget neste gang og at alt er bra. Lykketil!!

Skrevet

Hei!

Hos ikke-gravide skal hCG ligge på under 3.

5 - 6 uker etter siste mens skal den ligge på 80 - 3000. 6-7 uker etter siste mens skal den ligge på 2600 - 15000.

Det er greit å vite at verdien dobles hver dag mellom 2 -5 uker etter siste mens, og 5 uker etter siste mens dobles den hver 3.dag; mao så stiger den raskt, med høyeste konsentrasjon 8-10 uker etter siste mens. Fallende verdier sees ved fosterdød (halveres på et døgn), mens tvillingsvangerskap oftes gir høyere verdier enn normalt.

Håper dette var litt informativt. Lykke til!

Skrevet

takk for alle svar-jeg skal ta ny blodprøve av hcg nivået imorgen ons 9.juli. føler meg gravid og håper på det aller beste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...