Glederseg:) Har født!! Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Hei..Har fått veldig forskjellige svar fra legene jeg har vært hos..Første kontrollen var hos en mannelig lege på svangerskapspoliklinikken på ullevål i uke 37 da fikk jeg beskjed om at lillegutt måtte komme ut fordi han var sulten,etter hva legen så på magemå l(han veide da 2700),jeg ble lagt til observasjon samme dag og 2 dager senere tok en ny mannelig lege fra observasjonsposten ny vekst ul og han veide da 2899,så han hadde vokst og de sendte meg hjem men jeg måtte komme på kontroller 2 ganger i uken..så i uke 38 fikk jeg en kvinnelig lege på samme observasjonspost som tok vekst ul igjen og da veide han 3015 og hun mente han var helt normal og har det fint i magen..Morkaka og alt fungerer sa hun.hadde det vært opp til henne ville hun ikke ha meg inn for flere sjekker fram til jeg fødet selv.Så var jeg på ny kontroll idag 39+1(Samme lege som 2 kontrollen,han som sendte meg hjem fra observasjonen)Nå fikk han ett mål på 2900 ca og mente hodestr på bebbisen er som en skal,altså i uke 39 men magemålet tilsvarer uke 35..Jeg er hjemme igjen nå men blir lagt inn igjen på torsdag..da blir det ny ul og avtalt om jeg skal settes i gang eller ikke,legen mente det er det beste siden han er litt mindre og forstervannet er blitt mindre..Noen som har opplevd lignende? jeg vil helst føde av meg selv..Har litt skrekk for å bli satt i gang..jeg kan evnt velge keisersnitt..Hva ville dere gjort? Håper noen tar seg tid til å lese ett langt og litt forvirrende innlegg.. Klem
Gjest Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Hei, der var du : ) Jeg ville valgt å ha en åpen dialog med sykehuset. Ville valgt å bli satt i gang, men at du når som helst kan si at du vil ha ks. Jeg ble satt i gang sist, det endte med ks. Jeg hadde intense rier med korte pauser i mellom, men pga stort barn ble det ikke stor fremgang i fødselen. Hvorfor er du redd for å bli satt i gang ? Vet at det er mange ulike erfaringer når det kommer til å bli satt i gang. Noen har kjappe, fine fødsler, mens andre har intense og lange fødsler. Ingen fasitsvar på hvordan det vil bli for deg. Lykke til : )
Glederseg:) Har født!! Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2008 Akkurat det jeg er redd for,det som skjedde med deg..intense rier med korte pauser..Har hørt mange si at det kommer som PANG rett på riene..at det ikke bygger seg opp..Så derfor er jeg litt redd for akkurat det..men så vil jeg jo selvfølgelig føde vanlig også..Hmm vanskelig..håper han kommer av seg selv jeg..
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Titter innom fra DinBaby, og føler at jeg må svare deg på dette... Jeg ble selv satt igang nesten 3 uker før termin, og det vil jeg aldri mer igjennom.... Ble lagt inn på sykehuset pga lite fostervann akkurat 3 uker før termin, og dagen etter så satt de igang fødselen. Lå på sykehuset i 2 dager uten at noe skjedde, men hadde smårier hele tiden, så ble veldig lite med søvn på meg. Da riene endelig satt igang for fullt, gikk det veldig lang tid før jeg fikk noe åpning, og utpå dagen var jeg så sliten at jeg hadde aldri klart og gjennomføre fødselen ( snuppa mi lå i seteleie da ), så da ba jeg om KS, noe det også endte i etter 13 timer med kraftige rier, og ingen framgang i åpning.. Jordmor og lege sa til meg i ettertid at de tuklet litt for mye med naturen når de satte igang fødselen før tiden, så jeg mener at da burde de tatt KS med en gang... Men kan jo hende det går lettere for deg da som har igjen ei uke, men jeg for min del kommer aldri til og gå med på og bli satt igang en gang til hvis det skal bli aktuelt, da får de heller snitte meg med en gang... Lykke til, håper du får en lettere fødsel enn meg:)
Glederseg:) Har født!! Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2008 Såpass...Akkurat det der jeg er redd for.. Men så tenker jeg også på åssen neste graviditet skal bli dersom jeg tar ks denne gangen,er mitt første barn..Det har vel også sine komplikasjoner? Takknemlig for svar..
Gjest Skrevet 7. juli 2008 #6 Skrevet 7. juli 2008 Da burde du ta en prat med de på sykehuset. Som hun over her sa, kanskje det blir lettere for deg som bare har 1 uke igjen, men jeg ble faktisk satt i gang på termindagen, gjorde ikke saken noe lettere. Men, har de sjekket om du er moden i det hele tatt ? Hvis du er moden, så er det ikke sikkert det blir så ille. Jeg var ikke moden i det hele tatt. Uansett, lykke til uansett hva du velger. Er jo ganske kjekt at du har valget i det minste. Jeg tror jeg ville blitt satt i gang. Synes i ettertid at det er greit å vite hvordan det er å ha rier. ' Jeg lå med rier i 30 timer, de første timene var jo maserier og hadde 9 cm åpning når det ble tatt ks. Hadde ikke bom-start på riene heller, de tok seg gradvis opp i styrke men når det var i gang var det ikke lange pausene og det var veldig intenst.
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 Var ikke meningen og skremme deg altså, men detter var min erfaring... Jeg har bare positivt og si om KS jeg da, men har ikke opplevd vanlig fødsel, for var mitt første barn:) Men jeg var kjempe pigg med en gang etter KS, og har ikke hatt noen problemer i ettertid, fødte lillejenta kl 14.50 på dagen, og lå på oppvåkninga en stund før jeg var tilbake på føden, men var oppe og gikk rundt på rommet mitt utpå kvelden, og var frisk og rask dagen etter. Fikk og beskjed om at det ikke skulle være noe problem og bli gravid igjen eller føde vanlig neste gang selv om jeg tok KS nå... Eneste bakdel med KS ( hvis amn kan kalle det bakdel ) er at du må ta det med ro i 6 uker etterpå, ingen tunge løft, og ikke noe husarbeid o.l. men det er jo ikke det værste, godt og se at gubben må trå til litt i huset å... hehe:) Men ellers så lever jeg som normalt jeg, går turer o.l, og storkoser meg som mamma:)
Glederseg:) Har født!! Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. juli 2008 Neida,går bra det..er skremt av alt uansett jeg..hehe..Vondt gjør det nok uansett..Hva tenker du om neste fødsel? føde vanlig eller enda ett ks? Hvor mye veide lille gullet deres når det ble født? Har blitt mindre fostervann her også,fikk du vite hvorfor?
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 7. juli 2008 #9 Skrevet 7. juli 2008 Blir det ett barn til, så kommer jeg til og prøve og føde vanlig, men jeg kommer aldri til og bli med på å bli satt igang så tidlig en gang til, hvis det blir aktuelt, da skal jeg har KS, og det sa jeg klart i fra til de på føden når de spurte meg... Lille gullet var lite, hu veide 2640g, og var 32 cm fra hode til sete.. ( De fikk ikke målt henne ordentlig fordi hun hadde ligget i seteleie) Jeg fikk ikke vite hvorfor jeg hadde lite fostervann, men fikk vite det i uke 32 jeg at det var lite fostervann, så var på kontroller på føden en gang i uken fram til jeg ble lagt inn, da var det alt for lite fostervann. ( Lå helt på grensen før det.) Håper alt går bra for deg, og at fødselen din kommer igang av seg selv, det er det beste... Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå