MillyMollyMandy Skrevet 7. juli 2008 #1 Skrevet 7. juli 2008 Vi har brukt dyne så langt til vår datter (5 uker), men etter at jeg en natt oppdaget at hun dro seg nedover i vuggen og fikk hodet under dynen er jeg blitt veldig skeptisk... Vi har en sånn sovepose (sånn som man knepper på babyen), men synes den virker mindre lun enn en dyne, samt at det blir litt knølete å ta henne opp og ned av vuggen når hun skal legges, ammes etc. Hva bruker dere?
kitty08 Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Jeg har begynt med sovepose etterhvert. Synes det er genialt. Når babyen din blir litt større så begynner hun å sparke av dynen og da havner den "overalt" (og gjerne over hodet, eller at hun ligger bar). Håper det også skal holde henne litt mer "i ro" om natten,men har ikke helt merket det ;-). Posen vi har er den fra HM, men fikk bare tak i for stor størrelse, så har bestilt en GROBAG fra grobag.com. Venter spent på at den dukker opp ;-). Synes ikke det er noe ekstra pes å ta henne opp for amming, tar opp hele posen, tror det er positivt for babyen også (slipper ekstra mas med å bre om dyna.) I tillegg (etterhvert for deg da, siden jenta di bare er 5 uker), når man lager leggeritual, er "putte babyen inn i soveposen" en del av nattritualet slik at hun forstår at nå er det natt ;-). (Jenta mi er litt over 4mnd, begynte for 3-4 uker siden)
nungo Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Vi hadde samme "problem" med eldstemann. Dyne lå liksom som et lokk over senga og etter en kort stund lå hun helt inn under. Je gbyttet dynen ut med et myk fleeceteppe og passet på å legge armene hennes over teppet. Når hun flyttet seg nedover i senga fulgte teppet med :-)
skimre Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 bruker pose fra sparkjøp. hadde god erfaring med denne til storesøster, den kan kneppes opp i ben enden, slik at den ikke blir så lang til de minste barna. storesøster lå i denne til hun var over et år, og nå er det lillebror sin tur;o) posen gjør det også mye enklere i forhold til ammingen syns jeg da, fordi han er like varm og god når jeg legger han i sengen igjen:o)
Yrha Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Sovepose er genialt, og gutten vår vet at det er natta når han får på denne. Dyne sparket han av, og teppe dro han over hodet. Men i soveposen ligger han stort sett i ro, sparker nesten ikke, og på kaldere dager legger jeg dyna eller et teppe over også, sånn ca opp til midja.
Yrha Skrevet 7. juli 2008 #6 Skrevet 7. juli 2008 Hva mener du med at det er knølete når dere skal ta henne opp, HI? Du må jo ikke ta av soveposen
Gjest Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 Har grobag sovepose og er superfornøyd med den. Tok han bare opp med pose når jeg skulle amme.
MammaTilToSmå Skrevet 7. juli 2008 #8 Skrevet 7. juli 2008 Vi har også Grobag sovepose til gutten vår. Måtte ha det fra han var 7-8 uker for da "krøp" han nedover i senga når han sov og endte opp med dyna helt opp i nesa eller nesten over hodet!! Grobagen er suveren. :-)
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 7. juli 2008 #9 Skrevet 7. juli 2008 Er det en slik babysafe pose dere bruker? eller er det andre poser det er snakk om?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå